Spambots

Hanz

Anonieme Analogist
Zoals jullie wellicht hebben gezien wordt Synthforum momenteel belaagd door spambots.
Deze zelfregistrerende programmaatjes plaatsen in diverse threads hyperlinks naar verdachte sites.

Synthforum beraadt zich momenteel op structurele maatregelen tegen deze overlast.
Het kan voorkomen dat hierdoor het kunnen aanmelden als nieuw lid enige vertraging ondervindt.
We vragen jullie begrip hiervoor.

In de tussentijd verzoeken we jullie:
-niet te klikken op de geplaatste hyperlinks (wegens mogelijk risicovolle content).
-niet te reageren op de door bots geplaatste berichten (dat bemoeilijkt opschonen).
-aangetroffen spamberichten en bot-users te melden via de 'meld aan de moderator' knop.

Last edited by a moderator:
Bedankt voor 't schoonhouden en succes met de bestrijding!!

:biertje:

Ik meende vannacht al iets te zien ja.....wat een kansloze stakkers heb je toch op deze wereld.

Veel succes inderdaad met tegenmaatregelen :okdan:

Succes mod's met die eikels...... :(

Even een vraagje: kunnen leden er nog meer aan doen, verder dan de 3 genoemde puntjes ?
ik weet niks van spammen, bots en meer van die k*tzooi, maar ik zou me voor kunnen stellen dat die spammers ergens vandaan komen, getriggerd zijn hier ineens SF te vervuilen door bezoek van leden aan bepaalde sites o.i.d. (mss praat ik poep, maar ik weet er dan ook niks vanaf.....)

Mij valt het thuis bijv. wel eens op dat ik ineens meer last van spam krijg als ik weer eens in de donkere krochten van internet gebivakkeerd heb (songtekstje of tabs zoeken bijv).
ik weet niet of spam als deze een vergelijkbare oorzaak kan hebben, maar zo ja: let us know !

Origineel geplaatst door mono-poly
Mischien gelijk die php chat is updaten.

:eureka:

July 26, 2006: BIG NEWS!!!
Ciprian’s wonderfull work on the Plus version of phpMyChat is now the last official release of phpMyChat.

Origineel geplaatst door koekebakker
heb je de videocodec divnogwat.exe wel gestart? echt een aanrader.

NIET DOEN DUS!

Ik snap dat je opmerking een grapje is koekebakker, maar misschien trapt een minder ervaren computer gebruiker er in en is hij straks al z'n muziek kwijt...

Druid

Inderdaad mensen. Als het je TE makkelijk aangeboden wordt IS het spyware/virussen/trojans noem maar op.
Ik raad trouwens Ad-aware en Antivir aan. Beide zijn zeer profi gratis anti virus en spyware tooltjes die je
systeem zeer weinig belasten.

www.antivir.com (Antivir)
http://www.lavasoft.com/ (Ad-aware)

..en daarna nog een keer Hitman Pro eroverheen.

Verbaasde me dat hier nog steeds geen captcha bij aanmelden stond, ik zou 't snel d'r bij kloppen.

Origineel geplaatst door cowbell
of je koopt een Apple 8)

Mac evangelisten... haast net zo irritant, hardnekkig en opdringerig als spyware... :stupid

Lijkt erop dat het bot-huntingseason bij deze geopent is }:|

Succes mods, en ook hulde voor de (extra) tijd die jullie hier ongetwijfeld in steken!

Origineel geplaatst door Hanz
Mac evangelisten... haast net zo irritant, hardnekkig en opdringerig als spyware... :stupid
Windows slachtoffers... door alle ellende met virussen en spyware hun gevoel voor humor kwijt... :stupid

Back