Storingen van andere aparaten in geluidskaart

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo,

Ik heb enkele weken geleden een rme fireface 400 gekocht , opzich niks mis mee maar wel veel storingsbronnen pakt hij mee , als je de volume hoog op zet hoor je ruis en zelf nog de klok die ik hier heb hangen En ook de lamp speelt een rol . Hoe kan ik dit tegengaan ??

Grtz,

Arjan

Het beste is een gescheiden stroomgroep aanleggen, speciaal voor je audio apparatuur.
Dimmers op lampen willen ook nog wel eens voor problemen zorgen.
kijk vooral ook of je gain instellingen niet staan te pieken.

in het ergste geval kun je je RME nog aarden.
Dit doe je het makkelijkst door een analoge uitgang te verbinden met een verwarmingspijp.
Als je geen cv in huis hebt, kun je natuurlijk ook nog een dikke ijzeren pin de grond inslaan.
Gebruik dan wel een kwalitatief goede, dikke kabel. Beter nog: zoek even op in je RME waar de aarding precies zit en sla de pin daar rechtstreeks doorheen.

sukses !

Re: Storingen van andere aparaten in geluidskaart

Origineel geplaatst door A.V producties
hallo,

Ik heb enkele weken geleden een rme fireface 400 gekocht , opzich niks mis mee maar wel veel storingsbronnen pakt hij mee , als je de volume hoog op zet hoor je ruis en zelf nog de klok die ik hier heb hangen En ook de lamp speelt een rol . Hoe kan ik dit tegengaan ??

Grtz,

Arjan

Bij welke opnamemethode?
Via een microfoon?
Zo ja, dan zijn er enkele methoden:
-Klok weg8)
-Gate aanschaffen
-Mic anders plaatsen
-Aparte opnamecabine voor hetgeen je met mic opneemt, vooral voor de bronnen waar je echt last hebt van de storing.

Zo nee, zie andere adviezen, heb ik zelf nog nooit meegemaakt:confused:
Mogelijke oplossing: RME achter een UPS hangen. Die heeft een eigen filter waardoor je nergens meer last van zou mogen hebben. Natuurlijk ook die moet je geaard aansluiten, anders werkt het niet.

Origineel geplaatst door gemmetje
in het ergste geval kun je je RME nog aarden.
Dit doe je het makkelijkst door een analoge uitgang te verbinden met een verwarmingspijp.
Als je geen cv in huis hebt, kun je natuurlijk ook nog een dikke ijzeren pin de grond inslaan.
Gebruik dan wel een kwalitatief goede, dikke kabel. Beter nog: zoek even op in je RME waar de aarding precies zit en sla de pin daar rechtstreeks doorheen.

sukses !

hahaha ik zal het wel verkeerd lezen maar een aardpin door je rme:D?

Kijk eens wat er gebeurd als je hem in een ander firewiregaatje steekt. Koop desnoods een los kaartje. Het lijkt me een stroom-computerprobleem namelijk...

..

..

Jammer dat de geluidskaart geen geaard contact heeft , mijn beroep is trouwens electro ,dus , dat hoeft niet zoon probleem te zijn , heb er trouwens ook een pachbay tussenhangen van geluidskaart af en van patchbay naar mengtafel , met een kabel van ong. 4/5 meter. Iets te lang , Daar kan het mischien ook wel aan liggen . En een los fire wire kaartje van sweex.

Grtz,

Arjan

wij hebben een apparte stroomkring in de keuken en badkamer, ik heb wel eens een verlengkabel tot daar getrokken...

soms gebruiken we walkie talkies en omgebouwde radios als klankbronnen, en diereageren natuurlijk ook op elkaar.

Back