Zelfbouw modules FORMANT/onderdelen

dalmvis

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

In de jaren 80 heb ik een redelijke hoeveelheid modules FORMANT gebouwd en andere zaken , algemene vraag: is daar interesse voor? Ook de moeilijke uA721's heb ik nog (althans in de VCO's, 6 stuks meen ik) en vele andere modules.
Tevens de FORMANT Vocoder compleet (niet in een mooie kast).
Alles werkt op zich goed, moet natuurlijk wel nagekeken worden, documentatie aanwezig.

Mocht je interesse hebben, mail dan naar : a.dalm@tiscali.nl

en ik stuur eind van deze week info.

ps: ben reeds een aantal jaren geleden gestopt met deze (op zich mooie) hobby, maar weg doen was altijd 'emotioneel' al die uren werk...maar ik zie het niet meer zitten om alles weer inelkaar te schroeven....Vandaar deze post.

Arthur

Eerlijk antwoord: Daar zal zeker interesse in zijn. Doe het niet zomaar aan de eerste de beste weg... je kan er nog behoorlijk wat voor vangen aangezien deze oude analoge modulaire synthesizers best wel in trek zijn bij liefhebbers :)

De Formant is een synthesizer die onder de catagorie collectors-item valt.

Hangt er ook sterk van af hoe het in elkaar gezet is natuurlijk.......naar ik begrepen heb wil daar nog wel eens verschil in zitten :)

in nederland en duitsland kom je ze wel geregeld tegen, zijn niet zo'n zeldzaamheid denk ik. maar dat neemt niet weg dat ze geweldig klinken als ze goed gemakt zijn.

soms daalt de prijs lekker als de modules geen originele frontplaat of knoppen hebben etc.

Bedankt allemaal, voor jullie reacties.

Ik snap dat het uitmaakt (qua prijs) hoe het gebouwd is, etc...
Heb enige emails gekregen en ga dit weekend 'op zoek' naar de modules (liggen allemaal ver weg in een zolderkast, wel stofvrij en droog :)
Ik zal dan hier op het forum een lijstje posten met modules en een link naar m'n website met foto's.
Hoe langer ik er nu weer mee bezig ben, hoe meer het gaat kriebelen.....maar ja, teveel andere dingen, dus ik stop definitief....

bye, Arthur

en ,... ?

en ,... ?

Bedankt allemaal, voor jullie reacties.

Ik snap dat het uitmaakt (qua prijs) hoe het gebouwd is, etc...
Heb enige emails gekregen en ga dit weekend 'op zoek' naar de modules (liggen allemaal ver weg in een zolderkast, wel stofvrij en droog :)
Ik zal dan hier op het forum een lijstje posten met modules en een link naar m'n website met foto's.
Hoe langer ik er nu weer mee bezig ben, hoe meer het gaat kriebelen.....maar ja, teveel andere dingen, dus ik stop definitief....

bye, Arthur
en hoe staat t met de formant ...op zolder alles by elkaar
staat ie al op mp ?

Back