Tresice - Dream Dreams (work in progress)

Gerwin

Stamgast
ben met een nieuwe track bezig, begint al aardig wat te worden (stijl: cheesey progressive trance)

dreamdreams.mp3

de basslijn op het laatst lijkt een beetje op die van Bedrock - Emerald...maar die van mij heeft nog niet 'het' denk ik (al vind ik het toch wel apart maar lekker klinken)

voor de rest zal de mix wel niet deugen (kheb (nog) geen monitors en ook geen goeie koptelefoon) en de opbouw ook niet helemaal

(ohw enne, geen loops gebruikt :P)

Ook weer een erg lekkere track dit. Ik heb niet naar het afmixen geluisterd, (maar daarin valt in ieder geval niks storends op).
Wat me wel opvalt is dat er een hoop leuke drumsounds in de beat zitten, maar dat de kick en de hi-hat het geheel behoorlijk strak maken, terwijl het eigenlijk diep in de drumlagen eronder best funky is. Misschien dat je die groove iets meer naar boven kan halen, door niet alleen de hele en halve tel te accentueren.
Verder dat synthgeluid dat zo duidelijk naar de climax toewerkt op 2:56, dat moet niet zo abrupt eindigen wat mij betreft. Laat het weer lekker wegvloeien, of zorg dat iets anders het overneemt of weet ik veel wat.

Ok, erg goed verder!

Goed bezig ja, en ach ja cheezy. We zijn tenslotte kaaskoppen.

De mix is redelijk tot goed hoor. Beetje breed qua stereobeeld en de bas is ook een beetje op de achtergrond. Lijkt me ook niet zo makkelijk, veel dingen die elkaar in de weg kunnen zitten. Denk dat zoiets ook persoonlijk is qua smaak. Ben wat aan het proberen geweest met de mix. Misschien iets over de top, maar denk wel dat het aangeeft hoe de mix zich verhoud als je het wat harder zet.

Luister maar eens:
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/dreamdreams_mastered_by_fuse.mp3

wow, in winamp springen de staafjes omhoog ;)

maar het klinkt een stuk harder ja, maar ook lekkerder

ik zal proberen dit in gedachten te houden met het masteren de volgende keer

(en ik denk dat er nog wel tips te vinden zijn op dit forum)

thx btw :)

Lekker Gerwin!
Mijn inziens:
werk het gewoon voorts uit en laat het geheel rustig evolueren in je cheesy tranzy state of mind en je komt zeker en vast tot iets heel moois

;)

Origineel geplaatst door Gerwin
wow, in winamp springen de staafjes omhoog ;)

whaha daar let ik ook altijd op, als die amper bewegen zit er iets niet goed..
ik kan helaas ff niet luisteren ivm datalimiet :(
ik ken jou wel van cc trouwens :D

Origineel geplaatst door Bahamut

whaha daar let ik ook altijd op, als die amper bewegen zit er iets niet goed..
ik kan helaas ff niet luisteren ivm datalimiet :(
ik ken jou wel van cc trouwens :D

ey RL :D

ja handig he dat Winamp :eureka:

geupdate, zelf proberen te mixen en masteren (maar niet super denk ik)

en een wat betere structuur, maar 2e deel is nog wel 'saai' dus meer voor de invulling nu
dreamdreams.mp3

hmm erg lekkere track, cheesy?? valt toch wel mee, een beetje search of sunrise muziekje vind ik..
wat ik zo kan beoordelen, heb ik op de mix niks te zeggen eigenlijk, klinkt erg compleet en alles staat netjes in verhoud..

de melody is erg druk, een beetje te druk naar mijn smaak, maar das smaak..

overall een erg lekker klinkende track als je het mij vraagt!!

ik vindt deze zeer zeker niet cheesy en ook niet droog.. ik vindt de deze track lekker relaxed en daar hou ik wel van.. Bijna alles met ene dromerige sfeer erin vindt ik mooi, zo dus ook deze track.. Eigenlijk helemaal niets op aan te merken, ik weet bijna zeker dat deze een plekje op mijn HD krijgt..

:dj:

bedankt :)

ik wil er toch nog wel een betere track van gaan maken, maar het wordt dan kiezen....of meer trancey sfeer of darker

ik denk dat ik voor het laatste ga en dat die vette synth dan weg moet

we'll c

ik stem voor DARKER

:maffia:

Back