The Top 20 Greatest Synths of all time

idd een Kurzweil blaast elke Moog zo omver kwa mogelijkheden, trouwens hij blaast alles omver uit bovenstaande lijst. Combineer hem met een Korg Oasys en je hebt de beste set uit de synthgeschiedenis punt.
Maar dit is weer zo'n poll met een vertekenend beeld in aantallen, niet in kwaliteit, specs of geluid.
Net als de top 40, nummer 1 is echt niet de beste muzikant hoor, gewoon het best verkocht...

ik heb zelf een k2500 maar die zal ik eerder wegdoen dan mij moog of oberheim.
je blijft toch altijd dat nare digitale randje horen..
en samples bewerken en afspelen zijn alweer veel betere optie,s voor.

Origineel geplaatst door bliepertronic
ik heb zelf een k2500 maar die zal ik eerder wegdoen dan mij moog of oberheim.
je blijft toch altijd dat nare digitale randje horen..
en samples bewerken en afspelen zijn alweer veel betere optie,s voor.

digitale randje :confused:

Klopt samples bewerken is niet makkelijk maar het resultaat is dan wel top,
en uiteindelijk gaat het daarom
:)

Origineel geplaatst door VlEen
idd een Kurzweil blaast elke Moog zo omver kwa mogelijkheden, trouwens hij blaast alles omver uit bovenstaande lijst. Combineer hem met een Korg Oasys en je hebt de beste set uit de synthgeschiedenis punt.
Maar dit is weer zo'n poll met een vertekenend beeld in aantallen, niet in kwaliteit, specs of geluid.
Net als de top 40, nummer 1 is echt niet de beste muzikant hoor, gewoon het best verkocht...

Yep en de Yamaha VL1 die zie ik ook niet in de Top 20 ;)

Ik had gehoopt op de Casio SK-1, dan had ik de mijne morgen voor 1600€ "of ruilen voor een minimoog" op marktplaats gezet. ;)

Ik vind die hele top 20 nergens op slaan, ik mis echt bakken met synths die in
het rijtje thuis horen, Prophet VS, Memorymoog, TB 303, Andromeda, PS 3100,
PS 3200, PS 3300, MS 20, Synthex, Matrix 12, Macbeth M5, Waldorf Wave en
zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een JV 1080 of D 50 in het rijtje dat kan ik niet serieus nemen.

Tja het blijft toch een beetje meedoen met de hype voor sonicstate, wat de mensen willen zien, zullen ze te zien krijgen ook. Raar dat de JUNO 106 niet ter sprake komt, ja heel eventjes na de juno6 of 60, die ook niet in de top 20 staan. De juno106 is toch wel de synth met de beste en makkelijkste midi mogelijkheden (en de eerste van Roland met midi), endaarom vind ik het een plek waard, maarja wie ben ik.

Volgens mij waren de Jupiter 6 en de JX-3P eerder met midi. En de juno 60 staat er wel in, op plaats 12.

Deze top 20 is trouwens niet door Sonicstate samengesteld, maar is gebaseerd op top 3 inzendingen, dus als je het anders had willen zien dan had je moeten stemmen. Je moet het gewoon zien als leukigheid, wat extra informatie over bekende bakken. Het is onmogelijk om een representatieve lijst samen te stellen. Ik had ook een aantal erin willen zien, en een paar eruit. JV1080 :doei: Als iedereen een top 5 moest opstellen, zou hij bij iedereen anders uitzien. Gewoon al vanwege het feit dat je ze niet allemaal gehad kunt hebben.

JX3p was inderdaad eerder met MIDI, Maar `106 had voor het eerst echt goeie MIDI met de schuiven enz.

Jongens wat een oeverloos gelul over een synth top 10...:D

Ik vind die hele top 20 nergens op slaan, ik mis echt bakken met synths die in
het rijtje thuis horen, Prophet VS, Memorymoog, TB 303, Andromeda, PS 3100,
PS 3200, PS 3300, MS 20, Synthex, Matrix 12, Macbeth M5, Waldorf Wave en
zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een JV 1080 of D 50 in het rijtje dat kan ik niet serieus nemen.

Het is toch invloedrijkste synth ofzo, daar passen de JV1080 en D50 zeker wel in

:Z :Z :z :z 8o 8o :D

Ik vind een D-50 een DX-7 maar dan stukken beter, dus van mij mag hij er zeker in. Invloedrijk, te bedienen én goed klinkend. Jummie!

Back