[track] Tracing Rhythm

jgeers01

Analogue Age
Ik heb 'm al enige tijd in huis, de Rhythm Ace FR-1L, en hierbij voor het eerst een track met deze ritmebox uit de jaren 60. Vergezeld van nog wat Eminent 310 en enkele virtuele klanken presenteer ik u hierbij een elektronische muziektrack met enerzijds een beetje melodie/harmonie en anderzijds wat sferische momenten:

Tracing Rhythm

:kroon:

Lekkere sounds!

ja ik hou hier wel van. mooi hoor. van die lekkere autobahn muziek

mooie geluiden inderdaad. ik dacht dat die lead wel uit de jup6 zou komen maar nou lees ik dat het een VST is.

wat ik vooral erg sterk vind is dat je het door de nodige afwisselingen spannend weet te houden

zeer geslaagd.

:okdan:

oooooooooooooooooooooooooooooooo

dit is lekker man!!! vleugje kraftwerk, vleugje enigma, lekkere sounds.

lekker droog, klinkt niet over-processed imo. jeweetwel, al die galm, compressie...

ik knal em op mijn ipod met 5 sterren!

ook heb ik geen tip om het beter te maken, de enige tip die ik heb is: maak er nog een paar!!

even verdergenieten...

bliepbliep

Mooi nummer hoor! De lekkerste sinds 1 jan 2007 :D
Je gebruikt die Smallstone zeker in het nummer?
Leuke site trouwens, mooie spullen die je hebt en leuke omschrijvingen die je erbij geeft. Leuk om te lezen. Een kijkje in de keuken.

Laatst gewijzigd:
Dit klinkt erg leuk! Ik vind het niet je beste track. Maar jou niveau blijft hoog!

Nog even en ik kan een volledige cd van je muziek branden! :) :eureka:

:biertje:

btw: volgende week post ik ook een nummer alla jarre, ook met eminent en minipops (samples) etc. helaas zonder smallstone nog;)

:okdan: lekker veel Jarre-invloeden, dat mag ik toch wel zeggen he ? Ja, volgens mij vind je dat niet erg :D
Mooie geluiden, komt erg dicht bij de CS in de buurt, smakelijk:W

Is dit live ingespeeld? Of humanized quantisation? Vooral dat ritme doet 't 'm (jarre style).. Erg relext inderdaad.

ritme mag misschien zelfs iets harder, voor de rest is de mix lekkkeeeeer :)

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!

Ik heb inderdaad geprobeerd een oude synth stijl neer te zetten en me te beperken qua mogelijkheden van die tijd. Dus zoveel mogelijk handmatig inspelen op niet teveel tracks. Toch wel blij dat de huidige technologie daar een handje bij helpt...

:kroon:

Het is niet helemaal mijn ding, maar klinkt goed.

Leuke site. Leuk geschreven :)

ps. ook hku hier !

Back