A-station en sysex

hermax

Ouwe rot
Hoi daar,

een simpel vraagje heb ik eigenlijk. Ik wil via een zelf te maken editor (in ChangeIt) sysex commando's naar de A sturen om bvb de waveform van Osc1 te bepalen.
In de handleiding staat vrij duidelijk hoe dat moet, op 1 ding na. Men spreekt altijd van een "Data block" van 128 bytes voor de sound parameters. Is er iemand die weet of het werkelijk zo is dat je voor elk pietluttig parametertje een VOLLEDIGE 128 bytes (dus met alle andere parameters erbij) moet doorsturen?
(Indien ja, ben ik er nu wel achter waarom nog niemand een editor voor de A heeft gemaakt...)

Laatst gewijzigd:
Niemand dus huh?
=(

Nou dan ga ik maar zelf eens een editor proberen te schrijven. Moet echt vet zijn om dat te hebben bij dit leuke bakje.

Ik heb dus zoals gezegd een kleine editor geschreven. Die is nu al een tijdje klaar en ik werk er met plezier mee! Het is een simpel ding geworden dat eerst een dump opvraagt van de patch in het actuele tijdelijke geheugen van de A, waarna je vervolgens alle parameters kan wijzigen en simpel de patch kan terugsturen naar de A. Altijd in het tijdelijke geheugen, dus pas als je tevreden bent van een klank, moet je'm zelf bewaren op de A. Geen gevaar voor overschrijvingen van die belangrijke patches (door het programma dan...)
Er is al 1 ander persoon die het op zijn systeem heeft geprobeerd, met wat installatieproblemen, maar uiteindelijk tot tevredenheid. Ik heb het geschreven in VB6 op een Windows XP pc van Dell. Hij wou het draaien op een Windows 2000 en heeft zelf nog wat files van het net moeten downen.
Voor wie het ook eens wil testen, Hier te plukken van het net.
Er zit een kleine Readme.txt bij, die zet ik effe hieronder:
I created and tested this application on a Dell Dimension 3000 computer with Microsoft Windows XP Home edition. I can give not a single guarantee that it will work on other systems. This application is free of use for anyone, but I don’t accept any responsability for possible malfunctions that may be caused by it. Don’t start this application if you are not happy with that…

Now, having that said, there is hardly anything that this application can do wrong because it only sends sysex sound dumps to the temporary memory of your A-station. Turn your A-station off and everything is back to normal. This means that you manually have to save the patch on your A-station when you’re done editing and you want to save your new killer patch.

What it does: - Request a sound dump of the actual selected patch. - (or) Load a sysex file of a single patch previously saved on your computer. - Edit all parameters as you like. - Click on a blank part of the screen to send the edited sound back to your A-station. - Save the patch manually on your A-station. - (and/or) Save your edited patch as a single sysex file on your computer.

Some notes: - At first use, open the “Midi and Sysex” screen and select the Midi In and Out Ports. (Don’t forget to attach both in and out midi cables to and from your A-station) These settings will be saved in a little file (A.cfg). - Disconnect any midi controller or keyboard that sends continuous midi out information. This causes the application to freeze after receiving sysex/in data. (At least, that is the case on my system, with the ESI M8U midi interface) - After loading a sysex file from your computer you have to send the patch to the A-station manually.

Application written in Microsoft Visual Basic 6. Sysex in/out module created by Buzz Hansen. Sliders, Knobs and Selectors created by Jürgen Moßgraber.

Handig...

Handig...

Hé! Ik kom nu pas dit topic tegen.
Ik heb ook al 3 jaar een A-station en gebruikte hem tot nu toe niet zo heel vaak. Hij klinkt wel goed, maar meer vanwege het lastig automaten in cubase.
Met al die genummerde midi controller lanes vind je op een gegeven moment niet meer zo snel een bepaalde parameter die je wilt veranderen. Een midi device panel zou dé uitkomst zijn. Alleen zijn deze volgens mij lastig zelf te maken en te programmeren. Op internet zijn er heel veel te vinden, maar juist niet van de A-station.
Ik heb het de editor hier even opgeslagen en ben heel benieuwd hoe het werkt. Ik heb ook Win XP dus het installeren zal wel geen problemen opleveren. Ik zal de komende week mijn bevindingen hier wel even posten.
Bedankt voor de link Hermax! :okdan:

Back