hoe moet ik 3 bcf2000 controllers aansluiten??

michielhemmer

Stamgast
dag mensen ff een vraagje?

ik heb 3 bcf2000 controllers (wilde eigenlijk de tascam us2400 maar die zijn er niet meer) en wil deze dus als 24faders instellen met cubase.

ik heb er nu 2 met usb aangesloten en dat werkt prima......1voor de eerste 8 en 1 voor 9 t/m 16.
de 3e heb ik ook met usb aangesloten maar die doet niet wat hij zou moeten doen??

er zit natuurlijk ook een midi-in, midi-out, midi thru op het apparaat........kan ik het ook anders doen?

ik had vandaag ook 2 apparaten met midi kabels op elkaar aangesloten maar dan doen ze allebei het zelfde..(de midi-ou van de ene op de midi-in van de andere)

kan iemand mij helpen....??

ik snap dat ik hem moet mergen maar hoe......?

ik weet niet waar ik een kabel in moet drukken dus zou je dat ff uitkunnen leggen?

van waar naar waar en bij de volgende bcf ..dus ook

het zou toch ook anders moeten kunnen...dus alleen met de kabels maar ik weet dus niet hoe?

heb ooit eens gelezen of ergens gehoord dat je er oneindig aanelkaar zou kunnen koppelen met de midi kabels maar hoe?

volgens mij staat dat laatste ook in de handleiding uitgelegd, maar dan met als voorbeeld een bcf en een bcr.

ja het staat ook in de handleiding maar das met 2 controllers........

maar jongens het is opgelost!!!!!8o)

ik denk dat die laatste er ff niet goed inzat bij mijn pc want toen ik net alles ff weer opnieuw opstarte deed hij het weer prima!!! dat heb je wel eens met usb.......:confused:

ik heb nu dus elke controller met usb aangesloten en in cubase 3 keer een mackie control aan gegeven en alles werkt precies zoals ik dat wilde.......:biertje:

wel bedankt voor het meedenken..

Origineel geplaatst door michielhemmer
ja het staat ook in de handleiding maar das met 2 controllers........
het word nutuulk niet met 53 controllers uitgelegd ;)

maar we kunnen dus spreken van het overbekende "of je stop de stekker er (goed) in" verhaal? 8o)
de volgende keer ff goed de-buggen alvorens je gaat vragen lijkt me iets om te overwegen.

Origineel geplaatst door michielhemmer
ik heb nu dus elke controller met usb aangesloten en in cubase 3 keer een mackie control aan gegeven en alles werkt precies zoals ik dat wilde.......:biertje:

Hier wordt ik dus echt nieuwsgierig van.....
Hoe wilde je het hebben en hoe werkt het nu ? 24 aaneengesloten kanalen in je mixer bedienen met de schuiven snap ik, maar wat gebeurt er nu als je op 1 van de controllers ch+8 doet ? Schuiven dan alle controllers 8 kanalen op ? Maakt het iets uit op welke van de 3 controllers je dit commando geeft ?

Heb je nu nog iets aan bcfview ?
Kun je nu ook 3 verschillende vst's tegelijk bedienen ? :{

excuses voor het grote aantal vragen, maar ik MOET dit weten ! :)

kan je die dingen ook aansluiten via MIDI zonder problemen? En kan je dan ook het Mackie HUI emuleren? (in jouw geval dan 3x MIDI in/uit). die controllers lijken me wel wat. Het is Behringer maar er komt geen geluid uit dus ik heb er geen bang van! :D

Origineel geplaatst door gemmetje
excuses voor het grote aantal vragen, maar ik MOET dit weten ! :)

Jij niet alleen. Ik plan ditzelfde binnenkort ook te doen omdat de US2400 weg is en er geen opvolger komt en ik geen geld heb voor Mackies.

Michiel!!!!
Wij wachten met spanning op je verslag!
8~

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
kan je die dingen ook aansluiten via MIDI zonder problemen? En kan je dan ook het Mackie HUI emuleren? (in jouw geval dan 3x MIDI in/uit). die controllers lijken me wel wat. Het is Behringer maar er komt geen geluid uit dus ik heb er geen bang van! :D

heb zelf geen bcf (wel een bcr), die usb aansluiting wordt in feite gewoon een midi poort (met drivers), zelf heb ik hem via midi aangesloten en dit werkt perfect.

btw. wel ruk dat bcfs WEL makkelijk in mackie mode kunnen emuleren en de bcrs niet.

Ik ben ook van plan om 3 van die BCF te kopen om cubase te bedienen eerst wou ik die us 2400 maar die zijn niet meer te krijgen en die mackies zijn heel erg veel duurder:P

Ik ben ook van plan om 3 van die BCF te kopen om cubase te bedienen eerst wou ik die us 2400 maar die zijn niet meer te krijgen en die mackies zijn heel erg veel duurder:P

3 stuks kopen? Zonde van het geld. Gewoon 1 kopen en met Mackie control kun je alle faders in Cubase bedienen per groepen van 8! Met een pijltjestoets op de BCF kun je met 1 klik naar de volgende/vorige 8 faders. Perfect en goedkoop!

Back