Probleem Viru B

willvandervliet

Ouwe rot
Ik heb het volgende probleem met mijn pas gekochte virus b.

Van de Accessite heb ik het bestand geladen (met soundiver) waarmee het aantal geluiden verdubbeld wordt(van 512 naar 1024).

Dit is in zoverre gelukt ,dat ik de banken c,d,e,f,g,en h vol met geluiden heb, maar de banken a en b blijven leeg.

Hierna heb ik opnieuw van de accessite bestanden met patches gedownload en geprobeerd deze met sounddiver naar de virus te sturen.

En hier begint het probleem: zo gauw ik de opdracht "transmit" geef , in soundiver, krijg ik op de virus de melding "Sysex with wrong checksum".

Weten jullie misschien waar ik de fout inga?

Kun je wel zelf op het apparaat nieuwe voices maken en die met [store] in bank a zetten? En heb je al eens een andere soundbank geprobeerd erop te zetten, bijvoorbeeld Cosmic Dreamer ofzo? Misschien is je bronmateriaal wel verrot. Of niet geschikt voor de Virus B.

Als het dan nog steeds niet werkt, zou ik de laatste versie van het OS downloaden (4.9) en die via je MIDI programma installeren op de gebruikelijke wijze. Als het daarna nog steeds niet werkt, eventueel daarna nog een keer die 512 > 1024 voices patch.

En anders weet ik het ook niet. Mijn Virus B die ik afgelopen maandag gekocht heb was al voorzien van de 1024 voices patch, en ik heb zelf OS 4.9 erop gezet en het werkt verder goed.

Ik bedenk met net dat ik banks c t/m f nog niet eens gehoord heb. 1024 geluiden, is toch niet normaal meer!?

Ik heb dit ook gehad met zowel mijn B (inmiddels verkocht) en mijn C. Bij mij ligt het aan de midi interface.

Via de m8u lukt niet, maar via de midi in en out van m'n emu kaart lukt t wel.

Je kunt dus t beste ff een andere interface proberen als je die hebt.

Back