Reason storend chorus/flanger effect

desondanks

Nieuwkomer
Goed, ik heb het volgende probleem:

In reason werk ik vaak met de NNXT-samplers, maar op één of andere manier komt er, nadat ik een bepaalde patch met midi heb ingespeeld een, voor mij storend, chorus/flanger-achtig effect op dat ik nergens zo ingesteld had, en er ook helemaal niet was tijdens het inspelen. 'k heb het probleem om m'n beide macs (iBook/MacBook); en met versie 3.0 zowel als met versie 3.0.5

Ik heb met m,n akai s3000 en s2800 precies hetzelfde als ik m,n modwheels op welke synth dan ook aanraak en in ableton staat toevallig de midi naar de sampler gelinkt terwijl ik dat al vergeten was. Bij mij niet met een chorus, maar met lfo.

Dus even je modwheels en midi routings langskijken ?

Nee dubbele noten zijn het niet, dat had ik eerst voor, maar dat kan het niet zijn (gecheckt in't sequencer scherm). midi-invoer zou het misschien eventueel wel kunnen zijn, 'k gebruik nu een roland fantom; met een ander keyboard heb ik nog niet geprobeerd, dus dat zal het volgende zijn dat ik ga doen; bedankt voor de reacties alleszins :-).

Hm. Het kan natuurlijk dat het een dubbel signaal is, maar hoe kan ik dat checken, en/of vermijden dan?

Ik ken Reason niet, maar wellicht kun je eens proberen om een midi-signaal of een audio-signaal te muten?

Misschien kan je een instrument in de malstrom openen en daar je sequencer track naar copy'en. Als dat wel normaal klinkt weet je iig dat het an de NN-XT ligt

Back