SoundDriver voor Kawai K5000s?

Pianoman

Ouwe rot
Ik heb hier een Kawai K5000s staan, maar helaas heb ik bij de aankoop hiervan niet het SoundDriver programma gekregen.
deze wil ik toch graag hebben, maar helaas kon ik nix vinden via google...

weet iemand waar ik deze Software kan krijgen, of kan iemand deze naar mij opsturen anders?

grtz,

PianoMan

Ik weet niet precies waar je die software kunt krijgen maar wellicht vind je via Google iets meer wanneer je zoekt op 'SoundDiver', dus zonder -r-. *D

SoundDiver is gewoon commerciele software. Natuurlijk krijg ik SoundDiver niet aan de praat met mijn Midex8, maar dat is doodnormaal. Als SoundDiver werkt, dan is het wel te gek, maar dat maak ik niet zo vaak mee, en ik heb het nu toch al tien keer geprobeerd en het heeft net twee keer gewerkt.

http://perso.orange.fr/xazahouse/index.html

Is dat niks?

Origineel geplaatst door bikkel
Natuurlijk krijg ik SoundDiver niet aan de praat met mijn Midex8, maar dat is doodnormaal.

hmm
dat is niet mijn ervaring,

sounddiver doet het hier prima met de midex 8, dus de midex 8 en sounddiver kan wel degelijk een goed werkende combinatie zijn.

Origineel geplaatst door quifster
hmm
dat is niet mijn ervaring,

sounddiver doet het hier prima met de midex 8, dus de midex 8 en sounddiver kan wel degelijk een goed werkende combinatie zijn.

Nee maar het werkt eventjes goed met de vorige MIDI-interface, maar omdat er een facet veranderd is werkt het weer niet voordat ik overga tot eindeloos gekloot. Het zal vast ooit ook wel weer een keer met de Midex 8 lukken, maar dan moet ik het gewoon weer een paar keer opnieuw proberen.

Sowieso slecht dat ze met dit programma gestopt zijn, want nogmaals: als het werkt, dan werkt het ook echt goed!

hmz sanp dat k5k proggie niet helemaal... :S

beetje vaag als je t mij vraagt...
lukt me bv niet om samples in te lase, en om die vervolgens op mn synth te krijge. of om uberhoupt ander geluid dan de init voice te krijgen

Origineel geplaatst door Pianoman
hmz sanp dat k5k proggie niet helemaal... :S

beetje vaag als je t mij vraagt...
lukt me bv niet om samples in te lase, en om die vervolgens op mn synth te krijge. of om uberhoupt ander geluid dan de init voice te krijgen

de in te lezen sample is gebonden aan een limiet van 1 seconde geloof ik (mono). een k5000s is geen sampler. die sample import analyseert de sample van 1 sec en maakt daar een osc representatie van met de karakteristieken van die sample. Dit houdt dus in dat je NIET de sample hoort in je osc, maar wel het karakter zoals die gebouwd is. Dit wordt gedaan op basis van fourier analyse Middels fourier analyse wordt het frequentie en amplitude van golven bepaald.

De k5000s kan deze gegevens dan vervolgens voor het hele toonbereik herberekenen in realtime en zo de sounds 'natuurgetrouw vervolgen. Door 2 oscs op die manier neer te zetten en daarna je volledige patch te bouwen op deze 2 oscs kun je hele mooie additatieve sounds bouwen die met andere synthmethodieken niet mogelijk zijn.

Additatieve synthesizers is 1 van de moeilijkste synthmethode om te programmeren, dus misschien is het goed om eens te beginnen in het wizoo boek over de k5000s, daar staan een hoop beginners tips in :).

Origineel geplaatst door Pianoman
ja da weet ik allemaal al :P
en wizoo heb ik ook al.

bedoel dus eigenlijk, hoor geen "representatie" van de sample ;)

hehehe
nou zou ik dat zo kunnen vertellen hoe dat komt , maar gelukkig weet je dat allemaal al ;)
het is veel leuker om dat zelf uit te vinden natuurlijk :)

Back