kp3 sampling

zwerrie

Nieuwkomer
ik heb sinds kort een koasspad 3, erg gaaf ding, vooral kwa fx enzo, maar ik heb een probleempje met het samplen.

ik heb nl ook redsound c-loops en daarmee kan je 'om the fly' mee samplen: druk op een knop,en hij sampled een loop, die vervolgens ook strak in de maat meeloopt (bpm counter werkt behoorlijk goed) het nadeel van dit ding is, dat hij geen midi out verstuurt. ik wil graag audio signaal (platen,cd's ) als midi-master laten fungeren, zodat ik met dj-en gemakkelijk ook 'live' kan gaan. hiervoor gebruik ik normaal een redsound micro-sync. nu zou de kp3 deze bijde functies kunnen vervullen, maar nu komt het probleem: de kp3 loopt na een loop gesampled te hebben niet strak mee met het origineel. heeft iemand op dit forum hier ervaringen mee? ik laat de kp3 met auto-bpm naar de maat zoeken, maar na het samplen van een loop, loopt deze meestal niet goed!

toch maar edsound voor de bpm, en de kp3 voor de fx?

Je moet voordat je een loop opneemt eerst zorgen dat je tap lampje synchroon loopt met de beat die je wilt samplen.
Dus groen knippert op de 1e tel...
Pas dan zal hij het netjes opnemen.
Ook voor het afspelen zal je met shift en de tap button alle 4 de samples in sync moeten zetten, want inderdaad na een verloop van tijd lopen ze eruit.
Als je het door hebt, werkt het erg makkelijk.

hmm, dat duurt nou juist zo lang, de bpm-counter blijft ook niet erg stabiel, nouja 't zal wel wennen zijn dan. maar ik ben bang dat de redsound apparaatjes het iets sneller en nauwkeuriger doen.

Die stabiliteit van de automatische bpm counter is ook sterk afhankelijk van de beat van de plaat.. Bij veel platen is het niet te doen.. Ik klop altijd ff met de hand de beat op maat.

R

ja, dat doe ik, eerst em helpen in de buurt te komen, maar daarna 'zwabbert' de bpm counter een paar tienden op en neer.
echt lekker stabiel en nauwkeurig en snel werkt tie niet geloof ik. ik had er iets meer van verwacht.
ik kan dit ook niet gebruiken om midi apparatuur te syncen met audio, daar istie veel te 'zwabberig' voor

even een updeetje:
het bleek een firmware probleem te zijn. nieuwe firmware geflashed en nu werkt het beter. (hoewel ik toch gewoon mn redsoundjes blijf gebruiken...)

Back