Eindelijk moed verzameld: Track

emroo

Ingeburgerd
http://www.acid.nl/mp3/Estroe.mp3

Daar kun je een track vinden die ik recent heb gemaakt..
Alle kritiek is welkom, zowel negatief als positief, maar laat alsjeblieft wel iets van me heel...

Ben begonnen met een sampletje van een van mijn favoriete platen, van een popgroep uit de jaren zeventig.Wie het kan horen mag het zeggen :-)
Verder Halion, Absynth, Pro 52 en FM 7 gebruikt.

klinkt zeker niet onaardig ofzo... :).. niet helemaal mijn soort van muziek.. maar opzich zeker niet slecht ofzo.. :).. eigenlijk best relaxt.. alleen vind ik de bass iets teveel op de voorgrond.. maar das mijn mening.. en wat ik al zei niet helemaal mijn soort muziek... :).. maar best een chill nummertje..

Gompie, lekkere rare muziek. Want afwisseling bij al die dance mag ook wel eens. :)
Moet metteen aan een perzik denken. Lekkere mellow muziek.
Mix mag wel wat harder met een tikkie compressie maar hij heeft dus een mooi karakter.

Maar wat zijn nou die samples?
De baslijn, die akkoordjes of iets anders?
Verder dan Kraftwerk kom ik niet hoor.

Op 3:17 ongeveer verdwijnt er een geluid waar een boel 'klikjes' in zitten, en wordt de track ineens ook een stuk opener, maar als ik dan goed luister hoor ik nog steeds tikjes, zitten in de baslijn?

Verder mag je trots zijn als dit je eerste productie is, het is niet mijn muziek, maar het roept wel het juiste gevoel bij me op. Lekker melancholiek.

OP zich wel en relaxed nummertje. Het is alleen zo'n laaaaaaaaaaang nummer. En daar bedoel ik eigenlijk niet alleen de lengte mee, maar ook het blijvende doorlopen van de muziek.
Gooi er af een toe een break doorheen en kom dan met iets heel anders terug (maakt het levendiger). Vaak werkt het ook om de track wat in te korten (tot 4 minuten ofzo). Dan kan je alle elementen in een korter tijdsbestek gebruiken.

Je hoeft je idd nergens voor te schamen.
Leuk nummer, Ik hou wel van de beat.

Over het arrangement, ja mijn bovenbuurman zei het al: de muziek gaat maar door en door en door en door en.....
Af en toe ademnpauze is noodzakelijk voor de gemiddelde luisteraar.

Terug naar de tekentafel en je hebt een goede track!

hah! wat een koele trek! doet dit meer mensen aan het st3 tijdperk terugdenken? -BOEm- -klap- -tsjie- lalala

er zit alleen geen enkele structuur in en de bass is wel een beetje eentonig. voorderest originele!

tot 1:55 klonk het erg oke (de groove is erg oke !!)
maar daarna ..... uhhhh

ik kan niet zogoed tegen zo'n tegen die boom eh boom eh basslijn .... zie ik opeens die dwergen van sneeuwwitje naar huis lopen ...

let iig op de overgangen (ook rond 1:55) want die zijn een beetje te riegelreus in mijn optiek en de groove is weg ....

hehe.. zeer aparte stijl heb je.. lekker van die net wel, net niet, valse dingetjes ik vindt deze track eigenlijk wel behoorlijk cool klinken.. vaag is cool.. ;) Maar inderdaad zoals de rest al vertelde doe af en toe wat afwisselen met de beat, voor mij part haal je deze even weg en kom je verolgens weer terug met een nog vollere percussie..
ik vindt deze cool, als je je er nog iets aan veranderd dan wil ik hem echt wel een plekje op mijn HD geven..

:okdan:

Haha klinkt best leuk dit, heel erg apart in ieder geval, 't doet me ook ergens aan denken maar kom er zo even niet op (misschien kom ik er later weer op).

Beetje afwisseling zou 't nog wat completer en leuker maken.

Aardig hoor, voor een eerste trackie !

Leuke keus van geluiden, doet me zelfst een beetje aan Dreciya denken.

Persoonlijk denk ik echter dat je teveel elementen in de track wilt stoppen.
De akkoorden klinken soms een beetje misplaats... Het lopende baslijntje
vind ik een beetje te standaard.
Het source-achtige synth lijntje, in combinatie met dat hogere geluidje vind ik wel erg
fijn. Misschien dat je je daar een beetje op moet richten, verder uitwerken en de beat
iets interessanter maken. Die ritmische bliepjes en de lage "drone" vind ik ook erg leuk gevonden:
hou dat erin ! Misschien de 909 open hihat vervangen door een wat lichter klinkende hihat,
dat geeft je dan ook wat meer ruimte om nog wat andere drumsounds toe te voegen.

Al met al, zo te horen heb je genoeg goede idee-en, en het klink ook vrij
muzikaal. Ik denk dat het vooral een kwestie is van je wat meer op de structuur
richten en de juiste groove proberen te vinden (de track heeft nu namelijk nog geen
eenduidige groove, doordat er teveel gebeurd). Maar ik denk dat je een heel end moet
kunnen komen, want dit is zeker niet slecht voor een eerste trackje !! :biertje:

succes !

equate

Wat een gewelig gevoel voor timing in de beat! Iedere keer als ik wil dat er een geluidje bijkomt of wegvalt gebeurt het ook! Vooral de beat is in het begin, met die kleine geluidejes erbij... heerlijk... daar kan ik nou echt van genieten...

En ik heb niks tegen dit soort bas loopjes... vooral in electro werkt dit als een tiet! (pardon my french)

even een paar opmerkinkjes: je geluiden zijn erg "netjes" en helder. zeker geluiden als de bas en die fm7 geluiden mogen van mij best iets viezer en donkerder... misschien hier en daar toch een filtertje erover ofzo?

verder: hoewel de kick in het begin heerlijk is, lijkt ie verderop (zeg vanaf een minuut of 2) toch te weinig drive te bezitten om echt lekker op gang te komen. in het begin zit er een 2e soort kick bij die iets viezer klinkt en daardoor er een lekker randje aan geeft. die mis ik verderop een beetje. de combinatie van de cr78 met de 909 is wel erg gezellig trouwens...

ik snap alleen niet waarom je in het begin een heerlijke beat opbouwt die lekker een beetje afwijkt van het standaard "boem boem boem" principe, maar dat verderop niet laat terugkomen... dat zijn juist van die lekkere slepende drums die het verderop weer wat spannender kunnen maken.

het ligt er natuurlijk precies aan welke kant je uit wilt. ik zie hier zo een technotrack uit ontstaan (even 7-accoordjes ervan maken en de beat iets meer laten stampen...), maar je kan er ook met gemak een leuke electro track van maken (misschien een 606 of 808 erbij voor de lichtere feel?). nu houdt het een beetje het midden ertussen...

tip van de dag: gebruik een ride (bij voorkeur een 909ride) om de track wat meer te laten "lopen"... dat werkt bijna altijd!

ik hoop dat je er iets mee kunt, en als je besluit de track nog eens onder handen te nemen zou ik graag het resultaat willen horen!

hmm, lekker... al ben ik het er wel mee eens om er meer afwisseling in te stoppen
gave vage achtergrondgeluiden!!

het ritme op 1:54 vind ik er wat minder bij passen...
die klikjes op de achtergrond vind ik wel cool... is dat per ongeluk of express?

samengevat: het eerste gedeelte vond ik leuker dan wat erop volgt, maar ook in de rest stop je leuke ideeën, probeer er niet teveel in te willen stoppen

Hele leuke track!!!
Die klikjes zijn inderdaad wat irrie....;) Misschien moeten ze wat doffer klinken, als je ze tenminste bewust hebt gebruikt...???
Persoonlijk vind ik de delays wat te vlak. Modulatie.....???? Sommige partijen mogen wat breeder en voller.

Altijd vervelend iets 'te bekritiseren' als je het eigenlijk gewoon heel leuk vindt. :)

Gewoon op deze manier doorgaan :gaap: Alleen de details verbeteren.

..Het begon veelbelovend maar uiteindelijk het boem-tss gehalte is echt niet mijn ding...

De eerste en laatste 20 sec zijn het leukst....ertussenin is het toch wel oppervlakkig naar MIJN MENING..

..Dat moah moah geluidje begon mij ook wel te irri-en moet ik zeggen...

Jeetje, wat een reacties, thanks!
In veel van de kritiek kan ik me wel vinden, het basje: Ik vind een baslijn echt het allermoeilijkst.
De kraakjes, ja dat hoort, misschien moet ik er nog iets aan veranderen.
MMmm, ga ik de track nog veranderen? Eigenlijk niet zo veel zin in, heb de "dansbare remix" al weer af, hoewel mijn vrienden het origineel het leukst blijven vinden.
En aldoende leert men, dus wellicht stop ik al deze tips in een nieuw nummer?

Origineel geplaatst door emroo
In veel van de kritiek kan ik me wel vinden, het basje: Ik vind een baslijn echt het allermoeilijkst.

Een goede baslijn verzinnen vind ik inderdaad ook heel erg moeilijk, vaak blijft er bij mij
daardoor een nummer in wording op "hangen".
Vaak hoor je ook pas op een PA systeem of een baslijn, wat betreft dansbaarheid en
drive, goed werkt. Ik vind het altijd moeilijk om bij basslines 3 factoren perfect op elkaar
af te stemmen: originaliteit, drive en "zo min mogelijk noten".

Zijn hier misschien nog bassline virtuozen met een paar goede tips ?

equate

Back