Defecte Roland MC-202 en een TR-606 op MP 300 euro

txs dsil .. waar je wel rekening mee moet houden is dat de tekening die ik hier heb geplaatst van die mod overeenkomt met de bovenkant van de chip ..

Zo dus ..

MC-202-CEM-Chip.JPG

het plaatje met die roze cirkel is dus pin 10 .. en bij mij zit het draadje dus op pin 8 !

maar ik heb nog 2 dingen gevonden ..
- 1 koude soldering .. die moet ik dus retouchen
- 2 een flinke onderbreking van 3 lijnen welke lijken met een mes te zijn gedaan .. precies ook tussen 2 uiteinden van de gekleurde draadjes ..

Ik ga morgen ochtend nog effe precies checken hoe en wat !

dank voor het meedenken :okdan:

Volgens mij is het onderbreken van de banen de CV/gate mod. Door een extra kabeltje te solderen en een baantje te onderbreken kon de interne chip worden omzeild. Normaal gesproken gaan de cv signalen eerst door de chip met seqeuncer, waardoor er een vertraging optreedt.

Het lijkt er dus op dat men hiermee heeft lopen kliederen.

Heb je er nu wel al geluid uit of doet ie het nog steeds helemaal niet??

ik ken die mod .. heb hem hier liggen ... van kenton :D .. heb namelijk ooit al een mc 202 gehad

maar tot nu toe dus alleen filter wat zelf resoneert .. en dus aanstuurbaar is door de seq. .. dus wel geluid maar niet de osc. :(

maar ik heb die mods van die cyb link van je gechecked maar die verbindingen van mij komen er niet in voor .. en ook niet van die cv/gate ..

En wat ik nog het vreemds vind is dat bij mijn mc 202 bij die uitsparing van die plaats bij die mods wel een printje heeft zitten .. en die van die cyb mods heeft daar nooit iets zitten .. beetje vreemd ..

maar ik moet gewoon die vorige eigenaar eens bellen .. volgens mij het slimst !

ter verduidelijking

bijgevoed plaatje

1 = extra pcb + chip in uitspraing
2 = pin 8 van de cem osc chip
3 = breuk van 3 lijnen

Attachments

• mc202-2.jpg
    mc202-2.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 100
nou hij doet het hoor .. alleen dat retouchen was genoeg .. heb alleen de interne seq getest .. maar neem aan dat de cv/gate ins en outs ook werken .. erg nice dus 325 voor een 606 + 202

txs voor alle meedenkende ! :luv:

idd .. en helemaal omdat ik een half jaar geleden mijn 202 tegen iemand zijn 303 heb geruild .. deze 202 is niet zo mooi maar toch .. ga maar rekenen ;)

Tja, leuk speelgoed voor dat geld.
Ik had alleen een haat liefde verhouding met mijn 202,
geluid is heerlijk, alleen dat programeren ;{

Origineel geplaatst door MadR
idd .. en helemaal omdat ik een half jaar geleden mijn 202 tegen iemand zijn 303 heb geruild .. deze 202 is niet zo mooi maar toch .. ga maar rekenen ;)

minder rekenen ,..meer tweaken ,..bter dat t werkt ! eg zoziejemaar
maarja had ook anders ....gekund!

hehehe die mt32 .. :D

maar per saldo heb ik dus een tr 606 en tb 303 voor 325 euro .. zou ik ook erg jaloers op zijn ..

En zeker mike .. ik moet weer tweaken .. binnenkort meer tijd !

202 had nog wel wat issues .. bodemplaat maakte bij drukken op de bovenkant soms contact met de pcb waardoor het geluid wegviel .. papiertje ertussen en klaar .. en ohja de sync aansluitingen op de pcb geretouched met tin .. was ook nodig .. netzoals bij me 303

en voor tweakheads komt er nog een mp3 van gisteren zo als topic ..

Weet je nu ook waar de aftakking op pin 8 voor is? Ben wel benieuwd! En gefeliciteerd met je aanwinst! :okdan:

Origineel geplaatst door Meizo
Weet je nu ook waar de aftakking op pin 8 voor is? Ben wel benieuwd! En gefeliciteerd met je aanwinst! :okdan:

ik heb het niet verder onderzocht eerlijk gezegd .. het moet denk ik toch gewoon een door de fabrikant gemaakte verbinding zijn van een golfvorm naar iets anders .. ( lfo ?)

Voor de rest speelt de afgebroken schroefhouder wel parten .. daardoor is de rechter onder kant niet lekker .. in zoverre dat er dan speling tussen de 2 helften van casing zit .. hierdoor wil ie wel eens niet goed contact maken en valt het geluid weg .. is een beetje vreemd maar ik heb het tijdelijk opgelost door met gaffer de helften strak tegenelkaar te duwen .. het afgebroken stukje plastic wat de helften ooit bij elkaar hield is namelijk al eens gelijmt en heeft blijkbaar weer los gelaten .. zover ik dat kan herleiden aan de hand van de lijmresten die er nog zitten ..

maar hij doet het iig erg lekker voor de rest

:okdan:

het afgebroken stukje plastic wat de helften ooit bij elkaar hield is namelijk al eens gelijmt en heeft blijkbaar weer los gelaten ..

Weet niet hoe 't eruit ziet, maar is er dan misschien geen mogelijkheid om er een langere schroef in te draaien, zodat de schroef zich vast draait in een stuk dat nog wel aan elkaar zit en er dan een afstandsbusje tussen te zetten oid?

Origineel geplaatst door Meizo
Weet niet hoe 't eruit ziet, maar is er dan misschien geen mogelijkheid om er een langere schroef in te draaien, zodat de schroef zich vast draait in een stuk dat nog wel aan elkaar zit en er dan een afstandsbusje tussen te zetten oid?

hij is vlak boven de casing afgebroken dus er is nog maar weinig houvast jammer genoeg .. beste is gewoon een kapotte 202 zoeknen denk ik ..

txs voor het meedenken

Tja, da's jammer... Je kan je niet echt een buil vallen wat betreft de kosten voor een andere onderplaat. Mocht je toch willen knutselen: misschien kun je vanaf de onderkant een schroef draaien in een busje (of blokje hout) om dan via boven weer een andere schroef erin te draaien (misschien ver gezocht...). Succes in ieder geval!

Tja, da's jammer... Je kan je niet echt een buil vallen wat betreft de kosten voor een andere onderplaat. Mocht je toch willen knutselen: misschien kun je vanaf de onderkant een schroef draaien in een busje (of blokje hout) om dan via boven weer een andere schroef erin te draaien (misschien ver gezocht...). Succes in ieder geval!

Hoe bedoel je een andere onderplaat ? gewoon iets van metaal er tegenaan zetten ?

Back