[SX3] problemen automation hardwaresynths

sten

Ouwe rot
Er gaat iets mis wanneer ik SX3 de controllers van mn hardwaresynths wil laten automatiseren. Bijvoorbeeld de cutoff van mn Virus B; wanneer ik deze teken en de automation afspeel voor het midispoor wordt ineens de LFO1 amount veranderd (en dus veranderd ineens mijn klank).

M'n nordrack2 heeft hetzelfde probleem, maar dan voor een andere controller.

Ouderwets de CC's opnemen/tekenen in een midi part werkt wel gewoon.

Domme vraag misschien, maar heb je gekeken of in de automation track de CC overeenkomt met de CC voor Cutoff in je Virus? Als het goed is staat in je Virus handleiding een lijstje met CC's voor een hele reeks functies. In het menu'tje van de automation tracks kun je elke willekeurige CC kiezen om automation voor te readen/writen.

Ik gebruik de "Extract MIDI Automation" feature (in de key editor), deze converteert de controllerdata naar automation data voor een track.

Ik denk dat ik ergens een verborgen automation in m'n project had staan waardoor er ongewenste parameters zijn veranderd.

Het werkt nu weer naar behoren. Heb cubase nu ook zo ingesteld dat alle binnenkomende controllerdata van mn hardwaresynths automatisch wordt omgezet naar automation.

Back