passie123
Nieuwkomer
hallo ben bezig met reppen zoek daarom een drumcomputer het liefst een yamaha rm 1x en het liefst omgeving rotterdam/dordrecht wie kan mij helpen rond de 200 euro.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en nog een vraagje 
Origineel geplaatst door R-ond
vel hiphop/dudes werken these days met software
er si best veel ok drumcomp. programmas zekers asje niet zoon synth,..nerd ben as ik![]()
en gewoon lekker wil drummen jammen
kijk oude PE/nwa run-dmc staat bol van de swingende linndrumsamplingmachines / oberheim dmx
[vroege electro waar vaak by gerapt [ vocoded as afrika bambatta ] werdt inde 80ies,...
hadden alleen dat soort machines
ik denk dat een rm1x wel ok qa live jamming maken zonder computer ...sound dr in zijn best ok
kan je ook een sampler aan hangen ,...metje favo drumsets
![]()
lezen hieropt forum zat info rm1x

mnou volgens mij is rond al oud en dement dat ie niet meer normaal kan typen ofzoOrigineel geplaatst door JelleWaltman
ok...dit moest ik een paar keer lezen voordat ik het begreep, ik word oud denk ik![]()

ik snap er ook nogsteeds geen fuk van....jent ook versOrigineel geplaatst door JelleWaltman
ok...dit moest ik een paar keer lezen voordat ik het begreep, ik word oud denk ik![]()
as de topic starter maar en gelukkig gevoel deze drad afsluit 

)
Origineel geplaatst door sms303
Posts van Ron zijn de BOMB!
Dus Remco niet zeiken jij ken dr ook wat van
Ontopic:
als je bestedingsruimte ong. € 200,- is kan je volgens mij het beste een goede geluidskaart voor je pc kopen van dat geld.
Met rebirth (is nu freeware) heb je een TR808 en een TR909 tot je beschikking...(+ 2x een TB303)
Met de 808 heb je mooie diepe kicks tot je beschikking en de 808 snare is in hiphop land overbekend
de 909 werd behoorlijk misbruikt door Mantronik (ja die van Mantronix.. ken uw hiphopgeschiedenis!)
een 808 kost tegenwoordig +/- 700,- eur en een 909 +/- 900,- eur. maar das hardware...
Als je een goede geluidskaart koop kan je ook meerdere software programma's gebruiken en hoor je de geluiden zoals ze bedoeld zijn.. het luisteren over pc-speakers doet het geluid zeker geen goed.. dan kan je beter via een koptelefoon luisteren.
Als je specifiek hardware wil hebben...
denk dan aan een Alesis 16, Boss Dr220 en soortgelijke drumcomputerts....
Voordat je ga kopen niet alleen naar de presets (voorgeprogrammeerde geluiden luisteren) maar zeker ook de edit-(bewerkings-)mogelijkheid bekijken. Het maken van eigen sounds is natuurlijk wel altijd DA BOMB!
succes met de overweging en aankoop!![]()