Yamaha SK10 probleempje

rutgerjv

Ouwe rot
Beste Forum-leden,

sinds kort heb ik een Yamaha SK10 stringensembletje in huis, waarvan helaas een van de ensemble-effect knoppen kraakt.

Om allereerst alles goed schoon te kunnen maken heb ik het apparaat open gemaakt, maar de printplaat met de knoppen zit op een metalen railtje onder tegen bovenplaat aangeschroefd.

Het probleem is nu dat ik bijna alle schroeven los krijg op een na. Voor de reparatie van de knop moet ik deze schroef echter toch loskrijgen, dus nu heb ik de vraag wie er een creatieve manier heeft om vastzittende ouderwetse schroeven los te krijgen. Bij een goedpassende schroevendraaier is de schroef nog steeds te slap en als ik doordraai beschadig ik hem.

Dus iedereen die goeie tips heeft om schroeven los te krijgen ben ik eeuwig dankbaar!!

Het is trouwens een schroef door metaal en schroef vast in een metalen rail waarin een schroefdraad zit.

Ik hoop dat iemand kan helpen zodat ik verder kan met de reparatie van het instrument.

Groeten,

Rutger

Moet je hem ff laten schrikken dmv iemand de bak vast schroeven draaier van de juiste maat in het gat en ff een klap met een hamer geven op de achterkant van de schroeven draaier en schrik los :)

En met inelkaar zetten ff klein likkie koper vet langs het schroefdraad :)

Thanx mensen,

ik ga het eens even proberen. Ik denk eerst die kruipolie variant maar eens. Als dat niet lukt ga ik de heftiger methodes proberen.

Alvast bedankt,

Rutger

En je kan altijd nog de kop eraf boren en als je dan de behuizing los hebt, het overige deel er met een tang uit schroeven...

Back