Soundtracs Topaz Macro Plus output

Eraser127

Ouwe rot
Heb een Soundtracs Topaz Macro Plus. Ik wil nu de "stereo 2-track" output gebruiken om via op te nemen met m'n computer (ESI Juli@).

Het probleem is dat het signaal uit de "stereo 2-track" output erg zacht is. Ik las op google over een andere tafel (Soundtracs Topaz Project 8 32/8 ) dat je de output intern kan veranderen van -10 naar +4 dmv. soldeer bruggen. Weet iemand of dat op mijn tafel ook kan?

Soundtracs.jpg

Ik zou zeggen: zie de manual te pakken te krijgen, als je die niet hebt.

Tip hiervoor:
kijk op internet (bv: ebay.de) of mensen deze mixer incl. manual te koop aanbieden, en neem dan contact op of jij tegen betaling een kopie van die manual kunt krijgen. Zo heb ik het bij mijn Topaz Project8 ook gedaan. Die persoon was zeer behulpzaam en voor iets van € 8 had ik enkele dagen later een dikke envelop in de brievenbus!

Re: Soundtracs Topaz Macro Plus output

Origineel geplaatst door Eraser127
Heb een Soundtracs Topaz Macro Plus. Ik wil nu de "stereo 2-track" output gebruiken om via op te nemen met m'n computer (ESI Juli@).

Op mijn mixer is de 2track een INPUT voor bijv een stereo tape die de hele master mix vervangt als ik hem indruk, wat jij dus waarschijnlijk hoort is lichte overspraak van de master mix naar de 2track inputs.

Heb je niet een control room monitor output en een mix output ? monitoren op de control room outputs, recorder op de mix output.

Re: Re: Soundtracs Topaz Macro Plus output

Re: Re: Soundtracs Topaz Macro Plus output

Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik zou zeggen: zie de manual te pakken te krijgen, als je die niet hebt.

Tip hiervoor:
kijk op internet (bv: ebay.de) of mensen deze mixer incl. manual te koop aanbieden, en neem dan contact op of jij tegen betaling een kopie van die manual kunt krijgen. Zo heb ik het bij mijn Topaz Project8 ook gedaan. Die persoon was zeer behulpzaam en voor iets van € 8 had ik enkele dagen later een dikke envelop in de brievenbus!
Heb hier de user guide (wel erg summiere info), maar zal eens kijken
Origineel geplaatst door anoniempje
Op mijn mixer is de 2track een INPUT voor bijv een stereo tape die de hele master mix vervangt als ik hem indruk, wat jij dus waarschijnlijk hoort is lichte overspraak van de master mix naar de 2track inputs.

Heb je niet een control room monitor output en een mix output ? monitoren op de control room outputs, recorder op de mix output.
Bij mij is er een Stereo 2 track In-left/right & out-left/right. In de user guide stat ook gewoon dat je daar bv. een casette of dat oid op kan aansluiten. Maar dan vind ik het vreemd dat bv. m'n hardware mp3 speler wel op goed niveau wordt opgenomen, maar de 2 track out niet.

SSL10838.JPG

Laatst gewijzigd:
Sinds een paar maanden heb de 10 ch Topaz Macro in m'n studio, geplaatst door een medespeler als zijn mixer. Zonder documentatie.
Ook daarmee constateerde ik voor de verbinding naar het computer-systeem dat de "stereo 2-track" output erbarmelijk zwak was.
Ik heb dat moeten compenseren, met een extra voorversterker ertussen naar de computer-input. Een voorversterking die normaal bedoeld is voor zo ongeveer microfoons nota bene. Maar met ruisvrije opamps is dat verder geen probleem.
Ik heb het vermoeden dat er betere opties zijn om een output af te tappen. Daar heb ik niet eens de complete manual voor nodig. Een intern routing-schema van de diverse lijnen zou al voldoende zijn, om te zien of dat mogelijk is.
Voor een soldeer-actie, als laatste optie, moet je het electrische schema hebben denk ik.

Heb nu een voorversterkergebruikt, maar wil toch wat anders. Ik heb gemerkt dat de uitgang van de inserts (mono jack half inpluggen) van alle kanalen wel harder is. Denk toch maar eens kijken of ik de tafel open kan maken.

Eindelijk meer tijd om eens eraan te sleutelen en heb de tafel toch open vanwege schoonmaak.

heb hier een foto van het gedeelte waar het probleem zit:

P9130260.JPG

Het probleem is dus dat de 2-track output (linksbovenaan de rechter tulpjes) te zacht is om direct in m'n computer op te nemen. kan ik op de print mischien een weerstand ofzo vervangen, zodat het signaal meer richting line-niveau gaat?

Ik neem aan dat die weerstanden rij met ictje het versterken circuit is.

Stuur ff een mail naar tim@studiosystems.co.uk hij kan je helpen hiermee.
Maar heeft het ding niet gewoon main outputs op gebalanceerde jacks ?
Hij heeft idd main outputs, maar die gebruik voor m'n monitors. De tape-out wil ik gebruiken om met m'n pc op te nemen. Kan natuurlijk steeds omschakelen, maar die uitgang zit er niet vor niets (al dan niet op en ander signaal-niveau).

K'zal tim eens mailen.

Ah ok... alleen maar dus die cinch outputs en jackies. Ik denk dat Tim je direct kan vertellen wat waar te solderen om op +4 te komen. Ik weet alleen niet of die optie op de Topaz zit. Zit in ieder geval wel op de grotere soundtracs tafels, maar die hebben dan ook geen cinch outputs.

Je kan op die print ff meten welke cinch naar welke weerstand gaat die weer aan de 5532's zit. Dat zijn je opamps. Alleen kan je niet zomaar de weerstand met een lagere waarde vervangen. Heeft weer te maken met de karakteristiek vd opamp

Laatst gewijzigd:
Koop een patchbay, zet die op half-normalized en je hebt dus een splitter. Als je niet al een patchbay hebt natuurlijk
Zo kan het signaal van je master-out (LR)van je mixer (topaz) naar de patchbay (2ch) en daar vandaan het gesplitte signaal (4ch) naar je monitors (speakers)(2ch) en naar je recorder (pc)(2ch) Dan neem je dus precies op wat je over je speakers hoort en kost nog geen 25euro (2dehands)

SPL-PB48-1%20item.jpg

Hmm, da's ook nog een idee (had ik zelf kunnen bedenken:stupid). Heb Tim iig gemaild.

Back