S5000 / Intel 965LT probleem

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Recent het systeem gekocht dat Martin Walker in de SoS van febrauri beschrijft. Dit is een pc gebaseert op een Intel965LT mobo onder XP pro SP2.

Het overzetten van m'n software is zonder poblemen gegaan en al m'n externe hardware draait als een zonnetje. Met 1 uitzondering: m'n S5000 sampler.

Wanneer ik de usb van deze met m'n mobo verbint wordt de s5000 herkent, maar zodrai de usb drivers geinstaleert worden gaat m'n scherm op zwart en reboot m'n systeem. Wanneer ik de drivers handmatig instaleer gebeurt exact het zelfde.

Kent iemand dit probleem en / of weten jullie een oplossing?

Je moet weten wat voor foutmelding er wordt gegeven voordat hij reboot. Ga naar -> controlpanel-> performance-> system-> advanced-> startup-> automatically restart, uitvinken.

Vertel me dan wat je hebt of je kan het dan zelf ook opzoeken.

Succes!

Origineel geplaatst door chosenminder
Je moet weten wat voor foutmelding er wordt gegeven voordat hij reboot. Ga naar -> controlpanel-> performance-> system-> advanced-> startup-> automatically restart, uitvinken.

Vertel me dan wat je hebt of je kan het dan zelf ook opzoeken.

Succes!

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Save Dump
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 26-3-2007
Tijd: 16:57:45
Gebruiker: n.v.t.
Computer: GEBRUIKE-7E834C
Beschrijving:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000007e (0xc0000005, 0xb6763568, 0xbad07a94, 0xbad07790). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini032607-02.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

blue screen of death quaote: aks56usb.sys bla bla bla

Wanneer ik het .dmp bestabd open in kladbloek krijg ik enkelt waartaal. Inzicht geven in deze situatie wordt zeer op prijs gesteld.

Ga even met het usb klooien in je bios, even proberen op usb1 etc. ik heb dit gedram ook wel eens gehad, en door van alles te proberen was ik er van verlost, welke instelling dan de verlossende was weet ik helaas niet.

Dat had ik ook. Ik gebruik een USB muis, de S5000 en de Korg MS20 usb controller.
Ook het blauwe scherm des doods .

USB muis op een andere poort, de MS20 op een andere poort, de Akai op een andere poort,.. Nooit meer gehad :)

Poorten heb ik al verschillende keren gewisseld dus dat lost hellaas niets op. Ik heb nog een usb insteekkaart, maar dit zijn ook usb2 poorten. Omzetten in het bios ga ik nog proberen, maar om al m'n poorten van usb 2 naar 1 om te zetten vind ik wel zonde als ik in de toekomst een usb device met veel bandbreedte ga aansluiten.

Hey,

Het is echt de sampler's driver die een conflict maakt. Probeer eens alles te de-installeren van het pakket en je BIOS (riskant) te updaten, of beter nog support vragen bij de winkel, er kan een USB hotfix voor zijn. Als je alles de-installed dan kan je, met een losse USB uitbreiding, opnieuw de sampler aan te sluiten. Ik weet alleen niet of je Akai software van te voren moet installeren of achteraf in dit geval. Er zijn gevallen dat je éérst de drivers moet installeren en dat is zeer belangrijk.

Kijk anders even op dit forum. Misschien staat daar nog wat op?

Succes!

Origineel geplaatst door chosenminder
Hey,

Het is echt de sampler's driver die een conflict maakt. Probeer eens alles te de-installeren van het pakket en je BIOS (riskant) te updaten, of beter nog support vragen bij de winkel, er kan een USB hotfix voor zijn. Als je alles de-installed dan kan je, met een losse USB uitbreiding, opnieuw de sampler aan te sluiten. Ik weet alleen niet of je Akai software van te voren moet installeren of achteraf in dit geval. Er zijn gevallen dat je éérst de drivers moet installeren en dat is zeer belangrijk.

Kijk anders even op dit forum. Misschien staat daar nog wat op?

Succes!

:)

http://akaipro5k6kuser.proboards30.com/index.cgi?board=s6k&action=display&thread=1173019571

De bios is geupdate, ik ga de site van microsoft eens checken voor een hotfix. Het blijft een vreemde, Martin Walker van SoS heeft een vrijwel indentiek systeem en die heeft geen probleem....

Ik ben benieuwd wat er uit komt.
Ik heb ook van alles met drivers geprobeerd, maar het enige wat hielp was het veranderen van de aansluitingen.
Een vriendin van mij had steeds problemen met een USB controllertje. Ook het blauwe doodscherm. Wat weg was toen we de usb kaart er uit hadden gehaald.

Maar alles is mogelijk in pc/windows land. Dus ik ben benieuwd hoe je het oplost :)

Laatst gewijzigd:
Heb op dit moment de S5000 weer online. Heb het volgende geprobeert:

Bios settings aanpassen. Dit werkt niet omdat er alleen ingesteld kan worden wel / geen support usb 1.x hardware. dus geen "daar alleen maar usb 1.x support).

Usb 2.0 pci kaart die ik nog dag liggen in het laatste pci slot geprikt. S5000 wordt direkt herkent en gekoppelt. Enig probleem dat ik nu tegen kom is 2 - 3 keer per uur een usb timeout, omdat ik op dit moment alleen maar vanaf computer naar s5000 laadt is er mee te werken. Zodra het van de s5000 naar de computer moet wordt het anders.

Bedankt voor het meedenken!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Poorten heb ik al verschillende keren gewisseld dus dat lost hellaas niets op. Ik heb nog een usb insteekkaart, maar dit zijn ook usb2 poorten.

Deze bedoel ik, maar begrijp dat je die niet in je pc had zitten?

Usb 2.0 pci kaart die ik nog dag liggen in het laatste pci slot geprikt. S5000 wordt direkt herkent en gekoppelt. Enig probleem dat ik nu tegen kom is 2 - 3 keer per uur een usb timeout

Doe je toevallig op dat moment iets anders met de sampler dan usb-communicatie? De sampler geeft namelijk z'n sound boards voorrang, dus als je er midi naartoe stuurt terwijl hij iets via usb staat te lezen, kun je nog wel eens een timeout krijgen.

Back