Mac Atari Of PC??

eak

Nieuwkomer
Hey allemaal,

Er zijn al meer treads geweest over dit onderwerp, maar het is me toch niet helemaal duidelijk.

Ik loop al een hele tijd met mijn PC te kutten, in de hoop dat ik een strakke latenecy krijg, maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven.

Gevolg : Eak gaat zoeken naar alternativen, namelijk mac of atari. Maar aangezien het dan een extra computer word, mag het niet teveel kosten (dus tweedehands en zo oud mogelijk). Het hoeft dus ook niet veel te kunnen. Eigenlijk alleen maar goed met midi werken. Welke mac of atari heb ik op zijn minst nogig? En maakt het uit of je je midi keyboard op je usb poort zet, of dat je hem op de gamepoort zet?(Bij de pc mischien dat ik daar tijd mee kan winnen?!?!)

Ik heb een amd 850 met onboard geluidskaart EN een soundblaster live.

Als iemand er wat zinnigs over kan melden GRAAG.

Het best is dan atari met cubase st,ste, stf,stfm,tt,mega st

en dan word hij master als midi sequencer, maar ik heb met deze setup geen ervaring, iemand anders miss hier?

Strakke latency = strakke vertraging. :confused:
Strakke timing of lage latency wil je krijgen gok ik.

Midi sequencen kan je al met een 386 of atari, dus daar is jouw pc snel genoeg voor.
Als ik jouw oude posts lees zul je wel met softsynths willen gaan werken en die hebben nu eenmaal bepaalde vertraging tussen het moment van een noot aanslaan en het daadwerkelijk genereren van geluid (afhankelijk van je geluidskaart, processor, etc.).
Je kan dus een betere geluidskaart kopen om dit op te lossen.

Gebruik de mooie zoekfunctie eens...

Doe mij maar een Atari TT
Gebruik ik hier met een 19´´ beeldscherm en MM1 van Steinberg (8x midi out)
Retestrak en betrouwbaar.
Ook op gebied van syncen werkt ie strak
Qua software gebruik ik Cubase 3.01
Heb ook een PC met Cubase SX draaien voor softsynths etc

<beetje offtopic>
Kan je een Atari synchen aan je PC? Dan ga ik ook de Atari alleen voor midi gebruiken en de pc voor softsynths. Is dit mogelijk en zo ja, nuttig?
</beetje offtopic>

Re: Mac Atari Of PC??

Origineel geplaatst door eak
, in de hoop dat ik een strakke latenecy krijg, maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven.

Wat is het probleem met de latency? met een beetje goede geluidskaart is de latency acceptabel. Of bedoel je de windows clock die de midi in de war stuurt? welke windows hebje, ALS je windows hebt?

Er zijn al wat threads geschreven over windows optimaliseren.

Wat bij mij een ENORME boel heeft geholpen is bij de command line RUN : services.msc intypen en dan runnen, en dan zo'n beetje alles uitschakelen wat je niet helemaal bekend voorkomt! alles stoppen en op manual zetten.Dit helpt geweldig.

de midi die door mijn computer heen gaat is nu perfect syncroon, zelfs met meerdere zware toepassingen gelijkertijd., zoals CEPro 2, cubase SL, finale en Reaktor.

Tsja wat wil je dan ook. Strakke midi met een soundblaster. Geen wonder dat je het niet goed krijgt.
Als je met een PC strakke midi wil krijgen (wat dus wel kan) moet je speciale midi controller hebben die z'n data buffert.

Dus een Emagic AMT of een Steinberg midex of evt een ander merk die hetzelfde doet.

Of toch maar een Atari, vanwege de belachelijk lage prijzen waar ze voor te koop zijn,
inclusief software en wat niet al. De Atari heeft bewezen een perfect instrument voor
muziek-produktie te zijn in vrijwel elke professionele studio, en daar valt een trage
MIDI toch snel genoeg door de mand. De processing snelheid kan menige modernere PC nog
een puntje aan zuigen. Bovendien is er een hele shitload aan soft- en hardware voor
gemaakt, sequencers, drum-programmers, editors en librarians voor bijna elke synth en
tevens video synchronisatie. Allemaal een stuk moeilijker te vinden voor de Mac.
Een betere investering kan je niet doen voor zo weinig geld. :okdan:

Ik werk met een 1.6Ghz met 512Mb geh Atari Falcon030/STE (emulator) woeha!
Ook cubase 3.01 via midi dus. En het bevalt voor geen meter vergeleken met Cubase SX.

Waarom maakt Emagic geen Atari drivers voor de AMT?
Oh ja, omdatie al 10 jaar niet meer gemaakt wordt!

Trouwens, Atari's hebben ook latency. Softsynths niet. Strakker dan sample accuraat kan niet.
Doe me dan maar een hardware sequencer. Als die kapot gaan heb je tenminste service.

Back