Sh-32 Midi Thru

PG13

Ene met mayo
Hallo allemaal, Ik heb een probleem et mn SH-32. Dacht dit bakje eens uit de doos te halen om bij de rest aan te sluiten, maar het ding heeft weer kuren :p

Ik slaag er niet in om een aparaat te laten mee spelen op de midi clock, met gebruik te maken van de Midi Thru functie die de SH32 zou moeten hebben.

Mn clock staat op external, mn midi thru staat aan, en toch geeft hij geen kick.

Heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen ?? Heb de handleiding bekeken, maar die is wel echt omslachtig, en beschrijft enkel hoe je MIDI THRU aan en uit moet zetten.

Vriendelijke groeten,

213

Heb hem twee keer gehad, en weer verkocht. Midi sync is een probleem helaas. Sorry dat ik je niet kan helpen.

MIDI clock wordt helaas niet doorgegeven naar de soft thru van de SH32. De SH32 sync laten lopen kan wel, maar alle apparaten daarna niet. Erg jammer...

aaah ok. Bedankt om te laten weten.

Dat is inderdaad wel jammer ja, dan snap ik het nut niet van die MIDI THRU optie. pffffff. Roland zuigt :p

Dan zal ik maar is om een MIDI verdeler gaan zien.

Vriendelijke groeten,

213

mmmwell, ik vind dat het idd goed _uitziet_ maar verder heb ik toch redelijk spijt dat ik hem ooit heb gekocht.

DE sound is niet slecht, maar die wave vorms synthesis zuigt. De filter heeft veel knoppen en schuivers, maar vaak doen ze niet veel. Het ding heeft een slechte MIDI thru implementatie ;) en is erg ingewikkeld voor wat het is. Ik heb hem dan ook nog gekocht in de tijd, toen hij nieuw was, er er veel te veel aan betaalt. Nu staat hij aan een derde van die prijs :s

Als je een leuke synthesis module zoekt, koop dan een echte analoge synth, en geen 'Fisher Price' speelgoed, wat de SH voor mij is.

Tevens hou ik niet van die vaste Roland pre-set patterns, das dikke afzetterij in m'n ogen.

Hij heeft enkele zeer goede string geluiden en de algemene geluidskwaliteit is Roland, dus wel deftig. Maar meer dan dat is het niet voor mij. Ik ken wel keyboard spelers, gitaristen etc. die dit bakje gebruiken en er blij mee zijn. Als je van Trancey, commerciele sounds houd is hij waarschijnlijk ook wel leuk.

Ik ben van plan hem te gebruiken voor die wavey string sounds en meer gepolijste sounds, die m'n Korgs net niet hebben.

Als hij nog maar 200-300 € kost is hij misschien nog de moeite, maar de 730 € die ik in der tijd betaalde maakt me nog steeds ziek :p

@"#éà% Roland prul !!

groetjes,

213

hehehe waarom wil je hem dan kopen ??? ;)

maar goed, voor 1500 € is hij de jouwe.

Nee, serieus. Ben echt tevreden van de TB303. Wel zwaar overprijst omwille van de @"#é cult hype. Maar het is een zalig bakje. En geen vaste pre-set patterns :)

De klank en filter toepassing is gewoon schitterend als je een acid liefhebber bent. Echt wel de niet te evenaren Moeder van acid bakjes.

hoop dat ik hem nooit hoef weg te doen :)

Maar tis wel waar dat het uiteindelijk ook prul is. Speelgoed synth 101 %

Vriendelijke groeten,

213

Back