Ketron Vega en Fruityloops.......

louai

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje:

Ik heb net mijn keyboard aangesloten met de pc via een usb kabel, alles werkt perfect ik kan de softsynths met de keyboard spelen en de keyboard met fruityloops spelen.

De vraag is: ik heb een liedje gemaakt in FL met de geluiden van de keyboard nu wil ik dat opslaan ( als een midi file )
dat doe ik ook, maar als ik dat midi file op een floppy opsla en in de keyboard load dan krijg ik totaal andere geluiden, ik denk de GM sounds.

Wat doe ik verkeer?

Alvast bedankt.

Euhm.. Voor zover ik weet heeft de Ketron zijn eigen, sample based geluiden. Het is dus niet mogelijk om dezelfde geluiden via FL of andere DAW op te nemen, omdat elke geluidskaart zn eigen GM/XM midi synthesizer heeft. Het enige wat je kunt doen is op de output van je keyboard de uitgang bijv op je pc aansluiten, en deze dan opnemen..

Maar eigenlijk is dit een synthesizer ipv keyboard forum, dus ik weet niet of je met zo'n probleem veel nuttige antwoorden kan krijgen hier..

Dag Louai,

Volgens mij doe je niet zoveel verkeerd, althans, ik krijg het ook niet voor elkaar. Je kunt de liedjes prima opslaan als midifile, en hij spuugt ook een program change uit, maar deze zet hij - iig bij mij - steeds op klankje nummer 1.

Volgens mij gaat het het snelst als je de program change handmatig aanpast in een sequencer als Cubase, dan pakt de synth wel het goede geluid.

Zijn er andere oplossing dan hou ik me aanbevolen :)

Vervelend

Vervelend

Hallo bombario,

Ik wordt echt doodziek van, het werkt niet netals de softsynth heel gemakkelijk:stupid ,

Maar ik ga deze weekend veel tijd aanbesteden, iemand een tip voor ons?

Veel gegroet van me

Back