USB Speakers ervaringen?

low

Ingeburgerd
2544673_1_overview_300.gif

Ik ontdekte dat de Harman Kardon SoundSticks (zie boven) die je met USB aan je computer bevestigd ook gewoon op de PC werken. Heeft iemand ervaring hoe deze erg vet uitziende speakers klinken? Verder kan iemand vertellen of USB speakers uberhaupt goed zijn en USB de toekomst is op het gebied van aansluiting van speakers op de computer?

ik heb deze speakers bij mijn oom gehoord op zijn reclame bureua.. dat was dan wel aangesloten op de mac..
klonk wel leuk enzo.. stel breedband speekertjes en een subje..

weinig staande golven door het ontwerp, maar zijn niet trillingsvrij dus een eerlijk beeld zal je niet helemaal krijgen.

het is voornamelijk design wat je krijgt.

verder wil je usb echt niet op je pc hebben :P als er serieus analoog geluid door usb komt kan je het helemaal vergeten, maar dat geloof ik niet. Dan wil het zeggen dat er dus een kleine dac in de sub zit (zover ik zover kan denken :P )
usb is verder op pc onstabiel.. zover je heir vaak ook kan lezen..

en de toekomst zal het echt niet gaan worden :)

USB op PC

USB op PC

Vreemd dat je zegt dat USB instabiel is op PC. Ik werk al ruim een jaar probleemloos met een Emagic EMI 2|6 USB interface op 24 bits 44.1 khz. Nooit crashes, nooit haperingen. Dit ding ondersteunt ook 8 gelijktijdige kanalen over een enkele USB kabel...!

Grtz,
Jeroen

probeer eens midi met usb :p

maar usb is gewoon onstabiel.. ik weet niet hoe het met usb 2.0 zit (ja er is verschil :P )
firewire daarintegen werkt prima

USB instabiel???

Ik werk al vanaf windows95 + usb ondersteuning, windows 98, windows me, windows xp allemaal
zonder problemen.

Instabiliteit word vaak veroorzaakt wanneer 2 pci kaarten dezelfde irq's gebruiken (ondanks irq sharing)
maar USB daarintegen gebruikt geheugen buffers (adressen) werkt 99% zonder fouten.

USB problemen komen vaak wanneer 2 dezelfde applicaties vragen om hetzelfde apparaat, dit is meer
een menselijke fout dan een hardware matige fout.

Je weet het, a:\format c: /s lost niet dit probleem op :D

Ik heb een USB-midi interface en een PCI midi interface. Beide functioneren exact gelijk. Als ik timingsverschillen op USB signaleer zitten die ook in de PCI interface, en ligt het probleem dus ergens anders aan.

Dus echt: USB is perfect voor dit soort laagbandbredige toepassingen.

Grtz,
Jeroen

marktplaats

marktplaats

op marktplaats(.nl) worden momenteel een aantal philips usb setjes aangeboden. gaat gruwelijk hard en laag maar het blijft plastic dus hou je kitpistool in de aanslag! trefwoord:dss

Leuk spul. alleen niet onder w2k/xp! geen drivers....

Ik heb het ook niet zo op usb tenzij het idd om laagbandtoepassingen gaat,
daarnaast usb is een plug en play device en checkt dus om de zoveel tijd
je poorten of er wat nieuws is aangehangen....kan storing geven, of
vertraging. Ik meen nog te weten uit een test van de SOS dat de USB-midi
interfaces het laagst scoorden.

Op mijn muziekpc staat usb ook uitgeschakeld in het hardwareprofiel, maargoed
dat is hoe ik er mee omga.

Over de speakers...je gaat ze gebruiken ook om te produceren? persoonlijk lijkt
het me wel lastig als je elke keer je pc aan moet hebben staan om muziek
te kunnen maken of luisteren. Er zullen best aardige sets zijn en mischien
als instap wel aardig, maar ga je voor serieus werk denk dat gewoon aan
monitor speakers.

ik draai mijn edirol UM880 midi interface via USB(1.1) en moet zeggen dat het perfect werkt...nou heb ik met opzet mijn muis en keyboard niet via USB dus dat scheelt misschien..... in de SOS review van de UM880 wordt zelfs gezegd:

Under Windows 98SE I had no glitch or timing problems with the drivers, and I carried out the timing tests I described in my review of Steinberg's Midex 8 in SOS May 2001, by loading 16 MIDI channels in Cubase VST 5.1 with heavy-duty 16th-note hi-hats at 120bpm. I measured just 2mS (1.6 percent) variation between adjacent beats. This is slightly better than any other standard interface I've tested to date, perhaps due to Edirol's proprietary Fast Processing Technology, which claims to make more effective use of USB bandwidth.

Olaf

Nu kunnen die USB boxen wellicht beter klinken dan de gemiddelde meuk computerprutboxen. Maar denk niet dat je maar ook iets hebt aan het geluid om er iets fatsoenlijks mee te horen. Dat doen volgens mij een setje yoko's plus losse versterker het nog beter. Al was het maar om de diameter van de luidsprekertjes te doen die nooit voldoende laag kunnen genereren.

Back