SID's of defekte Commodores C64 gezocht!

Status
Please reply by conversation.
ik heb 4 commodores liggen.. maar die houd ik lekker zelf :)

denk dat dat voor de meeste synthforummers geldt..

Ik zou zeggen, struin zaterdags eens over Eelde, en anders de mamamini en notabene.. en zo nu en dan duikt er nog eens eentje op op rommelmarkten,

succes met zoeken iig!

FF op www.marktplaats.nl zoeken. Daar vind je voor weinig geld gewoon complete C64's. Ik heb mijn midibox sid ook zo gebouwd. Gewoon een paar commodore's gekocht en de SID chip eruit gesloopt. Zonde is het wel, maar was de goedkoopste oplossing en er zijn genoeg C64's over in de wereld hoor.
Tip 1: Neem 2 6581 chips en 2 8580's. Die 8580's zitten altijd in het nieuwere wit/beige model van de C64.
Tip 2: Koop iets meer 6581's dan 2. Er zit namelijk gigantisch veel verschil tussen 6581's onderling. Zo kun je de beste kiezen. De 8580's klinken allemaal wel een beetje hetzelfde, maar de 6581's absoluut niet.

Origineel geplaatst door renepela
FF op www.marktplaats.nl zoeken. Daar vind je voor weinig geld gewoon complete C64's. Ik heb mijn midibox sid ook zo gebouwd. Gewoon een paar commodore's gekocht en de SID chip eruit gesloopt. Zonde is het wel, maar was de goedkoopste oplossing en er zijn genoeg C64's over in de wereld hoor.
Tip 1: Neem 2 6581 chips en 2 8580's. Die 8580's zitten altijd in het nieuwere wit/beige model van de C64.
Tip 2: Koop iets meer 6581's dan 2. Er zit namelijk gigantisch veel verschil tussen 6581's onderling. Zo kun je de beste kiezen. De 8580's klinken allemaal wel een beetje hetzelfde, maar de 6581's absoluut niet.

ik wilde net zeggen mp staat er vol mee:D

Het probleem is dat als je deffecte commodores koopt,is ofwel die sid ook stuk,of er stiekem uitgeript,en dus daarom verkopen ze hem als 'deffect'

ik betaal goede prijs voor wie er te koop heeft (eerste versie liefst en werkend dus)

ja tis geen goede chip.

ik ga wel geen sidmidibox maken maar iets anders....

ok,bedankt jongens,heb er al een paar,

moet er nog meer hebben dus laat maar komen,betaal goede prijs hier (wel werkende he! 8)

Nee rutger hoef je niet te pben hij is te beroerd om z,n pb te beantwoorden :D

Je PB is beantwoord marcuuu...

Verder ben ik afstuderend student Kunstmatige Intelligentie. Dus ik hoop dat je er begrip voor hebt als ik niet binnen 2 uur op mijn mail reageer.

Groeten,

Rutger

Origineel geplaatst door Rutger19
Hey dude,

gebruik je nou mijn thread om zelf aan chips te komen? Ik vind dat ik toch het eerste recht heb ;).

Groeten,

Rutger

Ja waarom niet,is dat verboden volgens de rules?,..trouwens je hebt toch ook al 1 gevonden,dus...

En ik zoek er nog, dus indien mensen er te koop hebben en goede prijs er voor willen tis de moment...

Trouwens ik had net voor jouw dezelde treath gepost (kijk maar),dus ik was eigenlijk eerst wijsneus..:dubbel:

Hoi Hexagon,

neej, het is zeker niet verboden, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje onbeleefd. Ik heb deze thread geopend speciaal op deze afdeling omdat ik iets zoek (namelijk 4 SID's en niet 1). Ik vind het prima als jij aangeeft naar hetzelfde opzoek te zijn, maar ik vind het een beetje ongepast als je dingen voor mijn neus probeert weg te kapen door aldoor te roepen dat je een hele goeie prijs geeft.

Maargoed, eerlijk duurt het langst. Ik heb inmiddels van een hele hoop mensen erg sympathieke reacties gehad! En het ziet er naar uit dat de SID box wel realiteit gaat worden. Ik moet me alleen nog even gaan verzinnen over ik de prints zelf ga etsen of dat ik ze bestel.

Ik zit ook te twijfelen of ik de MIDIbox FM synth zal gaan bouwen. Toevallig heb ik namelijk nog zo'n OPL3 chip op zolder liggen, maar ik vind de demo's op de site van Thorsten nog niet echt om over naar huis te schrijven/mailen/msnen. Heeft iemand de FM synth al gebouwd eigenlijk?

Groeten,

Rutger

Beste mijnheer Hexagon,

Ik lees nu net je laatste post pas en denk eigenlijk dat het juist alleen maar goed is dat ik dan een nieuwe thread heb geopend toch? Het zou een beetje raar zijn als ik in jouw thread was gaan posten, terwijl jij die thread had geopend om zelf SID's te vinden.

Verder wil ik het er niet meer over hebben, want ik vind het een zinloze discussie. Ik heb geen moeite om SID's te vinden en ga er dus ook niet moeilijk over doen.

Groeten,

Rutger

Geen probleem je mag mijn treath ook gebruiken ,de veroper kiest toch zelf wie hij PM'd,dus blijft het hetzelfde of je 2 treaths hebt of 1 enkele met 2 vragers.

gewoon belachelijk...

enfin ik moet er meer als 4 hebben spijtig genoeg,12 eigenlijk,en heb er nu nog maar 5,dus bij deze laat maar komen..

Status
Please reply by conversation.
Back