[Hardcore] Siebzehn - I'll Step On Stage

Siebzehn

rookt niet meer!
Name: Siebzehn - I´ll Step On Stage
Artist: Siebzehn aka. Koen Sieben
Time: 6:37 Min
Size: 6.06 MB
Bitrate: 128 Kbs
Equipment: FL Studio 5, Vanguard + lot's of other VST's Powermate 600, Virtual Dj, My Mind
165 BPM

Ik zou graag een mening willen horen:) Zelf vind ik hem redelijk geslaagd, er moet nog de nodige afmixing gebeuren maar dat terzijde :P

Link:
http://download.yousendit.com/2F5F67D26C77C246

http://partyflock.nl/user/124322.html

Je kicks lijken veel op Promo kicks (of die 'Menace 2 Society' - 'Chronic Disorder' kick). Alleen een stukje doffer. Hoe krijg je ze voor elkaar? Welke distortion?
Op één of ander manier vind ik de kick niet goed integreren met een aantal van de overige instrumenten. De kick is grof en (bijna)warm terwijl de synths een bepaalde digitale (ze klinker holler) randje hebben.
Over het algemeen goed gecomponeerd :okdan: maar niks origineels.

thx voor je reactie:) ik gebruik MDA, daar heb je veel verschillende soorten dingen om die bass te oversturen, ook BJ Overdrive, Distortionator Mk2, BJ Wavechanger2 en wat equalizers. Ook de standaard dingen in FL studio komen goed van pas. Blood overdrive, Fast Dist, Buzz effect adapters enz. Dan overstuur ik hem net zo lang tot ik hem leuk vind, hij zit dan meestal dik boven het normale geluidsniveau:P. Ik sla hem op en gebruik de sample:) alleen het volume dan wat zachter;)

greets:okdan:

Origineel geplaatst door Terra Pee
Je kicks lijken veel op Promo kicks (of die 'Menace 2 Society' - 'Chronic Disorder' kick). Alleen een stukje doffer. Hoe krijg je ze voor elkaar? Welke distortion?
Op één of ander manier vind ik de kick niet goed integreren met een aantal van de overige instrumenten. De kick is grof en (bijna)warm terwijl de synths een bepaalde digitale (ze klinker holler) randje hebben.
Over het algemeen goed gecomponeerd :okdan: maar niks origineels.
Je slaat de spijker op zn kop.. Die kick is briljant, maar is wat mij betreft iets te 'grof' voor de rest van de muziek.
Maar ik heb het nummer wel in mijn standaard playlist gezet, dus dat moet genoeg zeggen ;)

Idd. Die kick is lekker, alleen de melodie wordt tot 5.10 veel te vaak herhaald, hij begint als mooie melo en voordat de track tot 5.10s vorderde had ik al genoeg van deze melodie. Jammer, iets meer variatie in je melodie zou wonderen doen denk ik.

Verder mooi stukje werk.
Goede opbouw, ook dat stukje @ 1.56 is goed gedaan, daarna dat classic stukje ingemixt ook goed. Alleen vind ik de snare niet zo goed gekozen, hier kan je meer mee doen. Weet ik veel iets reverb of iets rauwer + rev ofzo.

thx for the comments, van die melodie heb je denkik wel gelijk ;) beetje vaak herhaalt en wat simpel:) zal eraan werken. Persoonlijk vind ik de kick niet te rauw voor het nummer, misschien over de koptelefoon wel maar als je hem hard over de speakers werkt komen er meer lage tonen naar voren waardoor die ''distortion'' die je misschien hoort wat wegvalt:) anyway bedankt voort luisteren

:okdan:

Lol, ik ken die sample :W

vette kick... inspireerd mij om ook weer eens hardcore te gaan maken :engel:

Back