Jupiter-8V Update

is inderdaad jammer dat er weinig vernieuwing in dit soort software dingen zit. er valt wat voor te zeggen dat je een emulatie gaat maken voor een apparaat dat 20 jaar oud is en soms wel eens kuren heeft, of dat ie 50 kilo weegt, heeft op zich nog wel waarde. maar ik denk dat er verkocht moet worden en dat inderdaad daardoor emulaties gemaakt worden omdat die nu eenmaal goed verkopen.
Ben blij met een fabrikant als Clavia, die gewoon een "virtueel" analoge bak maakt, omdat iedereen met subtractieve synthese kan werken, eentje met een eigen sound en eigen ballen!
er is zoveel mogelijk met software. zoveel makkelijker en sneller dan met hardware, het lijkt mij onlogisch dat er dus zoveel emulaties uitkomen. maak gebruik van de mogelijkheden en wees innovatief....aub?!

Origineel geplaatst door fjoesz
...dat gelift op ouwe bakken trek ik slecht. elke keer wordt er weer geroepen dat er een goed klinkende emulatie is. dat is kwakzalverij. noem je synth anders, geef m een andere look, laat m voor zichzelf spreken en mij hoor je er niet over. dan ben je als fabrikant genoodzaakt om je best te doen om een toevoeging op de markt te brengen, ipv de zoveelste emulatie die iedereen 3 maanden vet vind vanwege de nieuwigheid en er later achter komt dat t nog steeds niet de energie heeft van de echte. wees gewoon eerlijk.

Geen enkele fabrikant (van HW en/of SW) zal R&D-gelden in een product gaan stoppen als ze niet verwachten dat er leuke verkoopcijfers tegenover komen te staan. Blijkbaar verkoopt een emulatie-VST vééél beter dan een originele-VST (behalve als je er Rob Papen voorzet...). De klanten van deze SW-boeren zijn dus blijkbaar gevoelig voor de naam/marketing.
Maar vergeet niet dat wij hier onder elkaar ook een enorme hoeveelheid marketing aan het bezigen zijn! Iedereen hier wil een 909-303-808-Jup8-meerdere Moogs-Modulairen-etc-etc. Niemand wil op voorhand een Dynamic State Differential Filter Synth ( :confused: ): heel innovatief, maar je gaat op in een gigantische berg VST's die nieuw uitkomen elke seconde, en we weten niet hoe het klinkt en dan wacht je dus eerst ff af wat anderen ervan gaan zeggen...

Ik begrijp de fabricant goed, en als het geluid redelijk (!) in de buurt komt van het origineel, hebben ze toch een mooi product geleverd? Dat gevoel heb ik tenminste met mijn NOAH: een paar lekker klinkende synths, die nog lijken op hun originelen ook... Ik weet dat ze niet 100% gelijk zijn, misschien zelfs nog geen 90%, maar je kunt er lekker muziek mee maken, en dáár gaat het om!

Dus: gaat allen zo een Jup8V kopen! Of niet! -er gaat niemand van wakker liggen... :Z

waar istie te downloaden ...
:D

Origineel geplaatst door Lacertus
Maar vergeet niet dat wij hier onder elkaar ook een enorme hoeveelheid marketing aan het bezigen zijn! Iedereen hier wil een 909-303-808-Jup8-meerdere Moogs-Modulairen-etc-etc.

Daarom begrijp ik maar niet dat Roland niet gelijk terug een beperkte serie orginele Jupiter 8, wat TR's en TBee's van de band laat rollen ??
Ze heben de technologie, de know-how en de produktielijnen...wel dan ?
Kan Arturia gelijk inpakken met z'n namaaksel.

En veder ben ik pro vrije en vooral "gratis" software. Toch zolang je muziek voor je plezier maakt.

Origineel geplaatst door R-ond
waar istie te downloaden ...
:D

Nog even geduld.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Daarom begrijp ik maar niet dat Roland niet gelijk terug een beperkte serie orginele Jupiter 8, wat TR's en TBee's van de band laat rollen ??
Ze heben de technologie, de know-how en de produktielijnen...wel dan ?

dat is tegenwoordig niet meer commercieel haalbaar. De prijzen van ´nieuwe´ TR-909´s zullen toren hoog zijn. De componenten die ervoor nodig zijn worden niet meer gemaakt en zullen custom dus weer aangeslingerd moeten worden wat een hoge productprijs met zich meebrengt. Ik denk niet dat ze bij roland er geen een seconde niet over nagedacht hebben. Ze zullen wel allerlei soorten varianten bedacht hebben. Ik denk dat ze in hun opinie wel een gedeelte van de classiekers weer de markt in laten stromen door middel van de nieuwe MC lijnen. die hebben veel meer technologie aan boord en zijn goedkoper om te produceren.

ff over de aturia. Die jongens zien een gat in de markt en daar mogen ze van mij gebruik van maken. Ik denk dat veel jongens die het echte werk niet kunnen kopen hiermee tevreden zullen zijn en daarin is aturia helemaal niet verkeerd. 10 jaar geleden kreeg ik ook een B-merk mountainbike met drie versnellingen in plaats van de echte met 21 versnellingen maar ik was er superhappy mee en reed er mee rond als een echte. allemaal marketing gedoe om zoveel mogelijk product te verkopen en laten we wel wezen iedereen zou het zelfde doen als die in haar of zijn schoenen stront.

De keuze is aan de consument of die met een variant van het concept of met het echte werk aan de slag wil en niemand kan hem of haar daarover beoordelen.

zo genoeg gelulllt tijd voor :biertje:

Origineel geplaatst door brmzz
dat is tegenwoordig niet meer commercieel haalbaar. De prijzen van ´nieuwe´ TR-909´s zullen toren hoog zijn. De componenten die ervoor nodig zijn worden niet meer gemaakt en zullen custom dus weer aangeslingerd moeten worden wat een hoge productprijs met zich meebrengt.

De minimoog werd toch ook weer in productie genomen, en die was nog 'betaalbaar', so ???

Origineel geplaatst door ch9527
is inderdaad jammer dat er weinig vernieuwing in dit soort software dingen zit. er valt wat voor te zeggen dat je een emulatie gaat maken voor een apparaat dat 20 jaar oud is en soms wel eens kuren heeft, of dat ie 50 kilo weegt, heeft op zich nog wel waarde. maar ik denk dat er verkocht moet worden en dat inderdaad daardoor emulaties gemaakt worden omdat die nu eenmaal goed verkopen.
Ben blij met een fabrikant als Clavia, die gewoon een "virtueel" analoge bak maakt, omdat iedereen met subtractieve synthese kan werken, eentje met een eigen sound en eigen ballen!
er is zoveel mogelijk met software. zoveel makkelijker en sneller dan met hardware, het lijkt mij onlogisch dat er dus zoveel emulaties uitkomen. maak gebruik van de mogelijkheden en wees innovatief....aub?!

Juist!

Origineel geplaatst door trash
Ik snap er nog steeds niks van, heeft roland geen patent op design zowel audio als vormgeving?
303, 808, alpha juno, 808, 909, allemaal in vst.
Patenten zijn maar 20 jaar geldig en niet meer te vernieuwen. Dus voila waarom de ideeen van de patenten vrij gebruikt kunnen worden(zie de soft FM synths en tb klonen). Met geregistreerde namen is het anders. Die kun je wel beschermen dacht ik.

:doei:
Yoonchi

Zonder deze software zou ik dus nooit in de gelegenheid zijn iets van de magie van een Jupiter 8 of een Yamaha CS80 te kunnen voelen. De prijzen van de real thing zijn dusdanig dat ik het nooit voor elkaar zal krijgen om zo'n instrument te kopen.
Maar, het is wel degelijk innovatief en conservatief tegelijkertijd en past geheel in het tijdsbeeld.

je kan toch huren? je kan naar studio's toe waar ze die apparatuur hebben....
innovatief? in wat voor een opzicht dan? als ze een moogmodulair meerstemmig maken, ok. dan begrijp ik het maar andres....

Ja handig... en vast ook heel goedkoop als het al kan.

innovatief? in wat voor een opzicht dan? als ze een moogmodulair meerstemmig maken, ok. dan begrijp ik het maar andres....

32 in plaats van 8 voices, toegevoegde effecten. Dat vind ik al innovatief genoeg hoewel er vast nog wel meer aan is toegevoegd.

En als je iets echt nieuws analoog-achtigs wilt is er ook genoeg te krijgen op software gebied en moet je Arturia gewoon vergeten. Poly-Ana is bijvoorbeeld een echte aanrader. En zo is er voor elk wat wils :biertje:

Aangezien ik zelf software developer ben én muzikant ben, bekijk ik het van twee kanten. Conservatief? Ja, het voegt aan het bestaande arsenaal van (soft-) synthesizers niets toe wat nieuw is.
Uit development oogpunt is het wel innovatief, bewijzen dat je bestaande hardware in software kunt nabouwen is innovatief. Vooral bij iets waar emotie een belangrijk iets is.

Nu nog die Jupiter 8 dongle om de soft-synth mee aan te sturen :D

Huren is voor een particulier niet haalbaar. Voordat je zo'n synth echt door hebt, dan ben je zoveel kwijt dat je de Jup al een aantal keer in huis kan hebben.

wat kost de VA jup dan? en is het nu hard of software, ik snap er helemaal niks van

Misschien misplaatst in deze thread, maargoed:
Ik snap niet dat fabrikanten niet gewoon stoppen met het ontwikkelen van beveiliginen in software. Dongles, passwords, noem maar op. Kost KLAUWEN met geld, en face it, binnen een paar weken is je software pakketje gekraakt op Kazaa of whereever te vinden. Hou op met geld pompen in beveiligingen en gebruik die cash om prijzen omlaag te krijgen. Software koop je voor de support aan het bedrijf, en hun support aan jou bij problemen. Gebruik je kraakjes, heb je geen support en het risico op fouten/problemen. Straight as piss.
Een gemiddelde consolegame, zoals al eerder opgemerkt, kost ook maar 60 euro,(en dat alleen de eerste paar weken, gaan vrij snel omlaag die prijzen) en ik denk dat daar íets meer werk in zit, van íets meer mensen, als bij een VSTi. Natuurlijk is die afzetmarkt groter, maar toch, het verschil is gewoon achterlijk veel te groot.

Geldt overigens ook voor cd- en dvd fabricanten... Maargoed :)

Origineel geplaatst door Ethereal
Misschien misplaatst in deze thread, maargoed:
Ik snap niet dat fabrikanten niet gewoon stoppen met het ontwikkelen van beveiliginen in software. Dongles, passwords, noem maar op. Kost KLAUWEN met geld, en face it, binnen een paar weken is je software pakketje gekraakt op Kazaa of whereever te vinden. Hou op met geld pompen in beveiligingen en gebruik die cash om prijzen omlaag te krijgen. Software koop je voor de support aan het bedrijf, en hun support aan jou bij problemen. Gebruik je kraakjes, heb je geen support en het risico op fouten/problemen. Straight as piss.
Een gemiddelde consolegame, zoals al eerder opgemerkt, kost ook maar 60 euro,(en dat alleen de eerste paar weken, gaan vrij snel omlaag die prijzen) en ik denk dat daar íets meer werk in zit, van íets meer mensen, als bij een VSTi. Natuurlijk is die afzetmarkt groter, maar toch, het verschil is gewoon achterlijk veel te groot.

Geldt overigens ook voor cd- en dvd fabricanten... Maargoed :)

Zo ist wel idd, sony heeft nu ook zijn copieer beveiliging van de cd's af.
Daarintegen heeft cubase zich wel al zo'n beetje bewezen met de synchrosoft.
Het vertragen van reverse engineering, zodat steeds meer mensen het geduld verliezen om te wachten op ene crack en tot aanschaf overgaan.

De enige oplossing om kraken tegen te gaan is mischien een constante check van plugs online,een soorft van world of warcraft model.

Origineel geplaatst door trash
Zo ist wel idd, sony heeft nu ook zijn copieer beveiliging van de cd's af.
Daarintegen heeft cubase zich wel al zo'n beetje bewezen met de synchrosoft.
Het vertragen van reverse engineering, zodat steeds meer mensen het geduld verliezen om te wachten op ene crack en tot aanschaf overgaan.

De enige oplossing om kraken tegen te gaan is mischien een constante check van plugs online,een soorft van world of warcraft model.

Dat werkt ook niet, studio's zat die bewust hun muziekbak verre van het internet houden, zoals mijn studio... En Cubase zich bewezen? Ik ken zat mensen die een kraak van SX3 draaien, zonder enige problemen.. Met een fokking dongle emulator :D

En Sony heeft inderdaad een goede stap gezet met het weghalen van kopieerbeveiliging.. Heb EMI al eens pissig aan de telefoon gehad omdat ik een CD van Placebo had gekocht die in mijn autoradio EN mijn discman weigerde af te spelen..
"Sjah, het beste kun je dan even een analoge kopie maken voor in de auto..." :stupid :stupid

Bedrijven moeten gewoon zorgen voor geweldige service en support, dan ga je vanzelf kopen.. En die prijzen omlaag, geen enkele student of nietzoveelverdiener heeft 1000 pleuro over voor een pakket dat je ook kunt krijgen voor nop. Ik heb zelf JAREN gewerkt met kraakjes, zonder problemen. Nieuwe versie? Weekje wachten en het staat op het net. Maar dat schijnen ze nog niet helemaal in te zien geloof ik...

Back