Jupiter-8V Update

439870171_80eae18ec2.jpg

Amper cpu load :)

Jammer dat roland alleen nog soundcanvassen uitbrengt met een nieuwe plastieken constructie rond...
Een gloednieuwe JUPITER 16 of 32 zou zelfs als VA nog verkopen. :stupid

Wat gebeurt er als je een dergelijke VSTi door een Super DAC en Neve Preamp gooit, vervolgens analoog oppikt en versterkt? Klinkt het dan plotseling wel een stuk geloofwaardiger? M.a.w. welke invloed hebben DAC, preamp etc. op het uiteindelijke oordeel over een VSTi?! Iemand hier wel eens 1 softsynth in verschillende studio´s gehoord?!

Origineel geplaatst door Lacrosse
Wat gebeurt er als je een dergelijke VSTi door een Super DAC en Neve Preamp gooit, vervolgens analoog oppikt en versterkt? Klinkt het dan plotseling wel een stuk geloofwaardiger? M.a.w. welke invloed hebben DAC, preamp etc. op het uiteindelijke oordeel over een VSTi?! Iemand hier wel eens 1 softsynth in verschillende studio´s gehoord?!

Als de bron niet ok is, helpt het pad daarna ook niet veel.
Het karakter van de filters en oscs veranderd daardoor niets.
Die blijven gewoon virtueel klinken.

ik kan eerlijk gezegd met mn p3 pc niet egte tracks maken met mn vst poly gespeeld en fx aan
dus sample wels van mn pc
eerst netjes afstellen opje mixer door een tube pre amp
tkan aardig [niet eens overstuurd ] klank karakter bepalend zijn ,...
zeker voor pads/hoover .drones op leuken met xternal fx is lekkerder

maar om ff terug te komen op dat dac verhaal ik denk dat een vst uit een goede kaart beter klinkt
zowiesoooo
want daar draait t allemaal d/a coversion ,..ik heb bout kaart verwacht ook geen topprestaties

maar twee verschillende pc,s een bout [ bv de mijne ! ] en een dikke pc met ok kaart ...
allebei op dezelfde mixer en monitors
ik denk dat jet wel degelijkhoort
nooit geprobeerd
vandaar dat veel mensen denk ontevreden / andere gedachten / verwachtingen hadden

maar terug te komen op de jupiter
er is maar een natuurlijk

Attachments

• -jupiter.jpg
    -jupiter.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door R-ond

Helaas R-ond, er zijn er méér ...

jupiter.jpg

De boxspring Jupiter!

Ik heb ook nog een draaiorgel gevonden genaamd Jupiter maar die vond ik net iets té analoog om hier te posten

;)

Dat zou dan toch de god Jupiter moeten zijn, waarnaar deze gasbol vernoemd is. ;)

groet

Tom

wat nou....
[wel chil bedje met je laptop bv vst juuuuupie afspelen ondertussen een kiekje nemen van de sterren met je jupiter camera ....ontdekje je ineens een planeet je doopt hem ; jp de greatest
net nogs aan gezet hmmm ,..matig toch ,..scrol door de prestjes filtertje tweaken
kweenie
vindt een van meest leuke nog steeds imposcar en arp26 00 en oddity klinkt erg arp
heb aleen de avatr gehad ,...maar ik herken een arp sound in de oddity
:halleluja dit froum is niet goed voor de verkoop cijfers van arturia
zorry xpended stereo,..maarmarketing hier droppen levert by analoogs geweld vriedne weinig echt trhills op

heb nog geen idee wat t moet kosten t programma eiegnlijk ,..en die key/ licecnse usb gedoe pffff iedereen aan de usb stick weetje hoevaak ik datsoort rommel kwijt ben in mn huis
nou ?
handig hoor
coole looks
dat heeft bv drumazon ook

zijn der eiegnlijk leuke oberheim vst niet eg

sem voices
simple leuk filter

en sherman vst hahahah laat herman t maar niet horen

Attachments

• juup 8 black hood.jpg
    juup 8 black hood.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door dextah
Echte Jupiter .

http://www.matrixsynth.com/blog/media/roland/Jupiter-8EarlyRevDemos/

Als je mp3 005 hoort .. suf simpel acid achtig dingetje .. en dan die demo van Arturia .
Die Arturia klinkt zonder fx idd wel wat beter .

kzit nu ff deze link te luisteren
vindt de strings ...bv 3e erg goed swisssj aan t eind en baasy inde sustain ,...mooi

wat ik verwacht uit de juup

Origineel geplaatst door R-ond
kzit nu ff deze link te luisteren
vindt de strings ...bv 3e erg goed swisssj aan t eind en baasy inde sustain ,...mooi

wat ik verwacht uit de juup

Wat is swisssj en wat is baasy ? :)

De boxspring Jupiter!

Wat een lelijk kreng. Soort feestbed voor b-zangers. Doe dan die Jupiter van Arturia maar.

demo gecheckt, geen onaardige softsynth, wel ongelooflijk NIET mooi laag zeg.

jupiter? KAP DAAR S MEE. dit is een ongelooflijk steriele natteniftensound. nog geen promille van een echte juup

en hoe zit het met het prophetprobleem, niks mee gebeurd zeker he?

neuh.. heb ze ook maar weer 's gemaild.. wil nu gewoon m'n geld terug.. na 7 maanden wachten is het wel welletjes geweest..

btw. wil je lachen met de Jupiter? sla een hoge toon aan, gewoon aan het einde van je klavier.. veel aliasing, zelfs clicks! bizar :S

Origineel geplaatst door Prophet
Jammer dat roland alleen nog soundcanvassen uitbrengt met een nieuwe plastieken constructie rond...
Een gloednieuwe JUPITER 16 of 32 zou zelfs als VA nog verkopen. :stupid

De JP-8080 en JP-8000 hebben inderdaad goed verkocht.

Het is natuurlijk nog wel versie 1.0. De Yamaha CS-80 en de andere versies zijn al een eind verder. Waren die wel meteen goed bij hun eerste release?

Me dunkt dat een softwareboer er na streeft dat een 1.0 versie toch nog goed getest wordt zodat het gewoon werkt als bedacht. En het zeker niet als een soort verkapte publieke beta misbruiken.

Origineel geplaatst door fuse
Me dunkt dat een softwareboer er na streeft dat een 1.0 versie toch nog goed getest wordt zodat het gewoon werkt als bedacht. En het zeker niet als een soort verkapte publieke beta misbruiken.

Het blijkt idd wederom weer de gebruiker te zijn die mag testen. Had eventjes een stille hoop dat deze periode over was aangezien ik wat producten heb zien verschijnen zonder enorme bugs bij v1.0. Maar nu komen er toch weer verschillende op de markt.

Snap persoonlijk echt niet dat je als fabrikant het risico neemt dat er op een willekeurig forum discussies ontstaan als deze. Veel slechtere reclame kun je toch niet hebben of wel?

De gebruikerservaring/mening telt bij velen gewoon erg zwaar, en als je dan hoort over dramatisch langzame of bijna afwezige support en een nieuw product wat echt ongelooflijk buggy op de markt gezet wordt dan loop ik met een grote boog om zo'n fabrikant heen.

Op een gegeven moment moet je stoppen met ontwikkeling/testen en moet je 1.0 op de markt brengen. En geloof me of niet, er zijn gebruikers bij de tests betrokken geweest, tenminste dat neem ik aan. Meld je als tester aan bij Arturia, wellicht dat jullie het dan wel beter krijgen. Vaak staat daar tegenover dat je dan de uiteindelijke versie gratis krijgt (dat was bijvoorbeeld bij Corel zo).

Back