(geen) Logic 8 geruchten

Origineel geplaatst door rvooh
ik hoorde ook iets ivm het verdwijnen van de dongle...

iedereen met een beetje gezond verstand weet dat Logic hierdoor sterk in populariteit zal winnen..

Omdat die dan gekraakt kan worden ?
Het zou voor mij echt geen reden zijn om het programma niet te kopen .

Nee, omdat je dan niet meer met die klote-dongle zit.

Ik had vroeger twee pakketten met een individuele dongle. Twee USB-poorten weg.
Overal van die rare uitstekende dingen aan je Mac. Ga toch gauw weg.

Ik heb het pakket gekocht en heb vervolgens keurig de gekraakte versie geïnstalleerd.
Had ik tenminste geen dongle nodig.

Origineel geplaatst door David
...Logic update cyclus, op basis van de voorbije Logic-jaren onder Apple (2002-2007) :

- 2002 : wilde je van Logic 5.5 naar 6.0 = 329$ update + verplicht switchen naar Mac, want sorry folks, 6.0 draait niet meer op Windows (laatste versie voor Windows = Logic 5.5)

Ik weet niet wat de dollar/euro conversie rond deze tijd deed, maar ik weet wel dat ik 215 euro incl BTW heb betaald voor de upgrade van Logic 5.5 Gold naar Logic 6 Pro (heb de factuur er even bijgezocht). En toen had ik er plotseling ook alle Logic synths bij, die eerst zo'n 200 euro per stuk kostten.

En Logic 6.4.3 draait na al die jaren nog steeds prima op mijn G4/1.33 GHz.

En sommige posters kreunen, maar ik hoop zeker op het feit dat een upgrade van 6 naar 8 even duur wordt als een upgrade van 7 naar 8, want ik wil direct upgraden naar Logic 8 + Intel Mac + OS 10.5 (draai nu nog op 10.3.9). Inderdaad, het vergt wat planning. :geslaagd:

Ik hoop niet dat de de oude synths (ES1, ES2) verdwijnen, dat zou erg vervelend zijn. To dongle or not to dongle, het maakt me niet zo veel uit. Maar ik werk volledig en alleen met Logic, dus heb geen dongle bos aan mijn Mac hangen.

Hoe dan ook, ik hoop dat het mooi wordt, veel hetzelfde blijft, en sommige dingen makkelijker worden. Probeerde nl na 10 minuten Garageband al iets te doen wat heel gewoon in Logic kan, maar helemaal niet makkelijk in loop-based DAW's als Garageband of Live. Dus ben nogal Logic-verslaafd/verpest (doorhalen wat je niet van toepassing vindt).

Origineel geplaatst door Yost

En sommige posters kreunen, maar ik hoop zeker op het feit dat een upgrade van 6 naar 8 even duur wordt als een upgrade van 7 naar 8, want ik wil direct upgraden naar Logic 8 + Intel Mac + OS 10.5... [/B]

Ja ik hoop daar ook op, maar dan moet het wel snel gebeuren. Want ik heb al 'n fijne intel MacBook Pro... Daar kan ik 6 niet op draaien maar 7 kopen terwijl 8 om de hoek staat is gewoon 'n paar honderd pleuro's weggooien.

Dus Jobs: SCHIET OP!!!! (of garandeer mij dat als ik nu 7 koop dat ik voor kratis 8 kan krijgen over 'n paar maanden... haha...)

Origineel geplaatst door lo-fi
...Dus Jobs: SCHIET OP!!!! ...

Wat denk je, zou ie mee lezen? ;)

Het zal toch wachten worden op osx leopard vrees ik. Logic 8 zal er volgens mij nooit voor november-december zijn...

wil al zeggen. Dongles kan je gewoon emuleren en dat gebeurd dus ook op veelvuldige schaal.

XSKey is niet gekraakt op mac, al jaren niet, ook niet ge-emuleerd. Zelfde geld voor de syncrosoft dongle. Die is ook op PC niet gekraakt volgens mij.

iLok wel deerentegen.

de laatste dongle beveiligde software die op mac was gekraakt was Logic 4.x zover ik weet.

Origineel geplaatst door JelleWaltman
idd.. optreden met een dongle is niet fijn..als je hem kwijt bent ben je de lul.. ik heb ze nu ook alledrie :(

Syncrosoft
iLok
XSKey

Ik heb twee dongles, Sync en Ilok in een hubje en geen problemen .
Optreden met een Dongle is minder .
Gelukkig heeft Ableton geen dongle .

Origineel geplaatst door champ
waarom zouden ze die dongle weg doen ?

misschien omdat Logic dan te kraken is?
software die je kan kraken wordt door meer mensen gebruikt en wordt eerder een standaard.
professionele studio's zullen het pakket toch wel aanschaffen.

maar kan ook best een andere reden hebben :D

hoor net in een podcast dat de nieuwe logic een 'one window' gebeuren gaat worden

of ik hier blij van wordt weet ik niet
op dit moment neeeeeeeeeeee maar wie weet mss wordt dit fantastisch

zal niet lang meer duren of de eerste info zal naar buiten komen :)

Origineel geplaatst door champ
hoor net in een podcast dat de nieuwe logic een 'one window' gebeuren gaat worden

of ik hier blij van wordt weet ik niet
op dit moment neeeeeeeeeeee maar wie weet mss wordt dit fantastisch

zal niet lang meer duren of de eerste info zal naar buiten komen :)

Welke podcast?
over logic 8?

link plz 8~

tssk, de torrent van logic studio 8 is nu al te vinden op mininova

logisch toch maar?

zo gaat dat met alle software tegenwoordig, zeker iets als Logic waar mensen al jaren op wachten...

Ik vraag me af of het eigenlijk nog wel zinnig is om op de prive markt nog geld te willen verdienen met dit soort producten. Zakelijk ja, want dan "koop" je er ook nog ondersteuning bij.

Microsoft is bijv. marktleider in China m.b.t. operating systems, maar in tegenstelling tot hier in het westen (want meegeleverd bij systemen, of gekocht) is 80% van die software gekraakt.
Waar Microsoft nu op zint is een systeem waarbij men diensten gaat verkopen aan die 80% zodat er toch geld gegenereerd gaat worden op basis van hun besturingsysteem.
Oracle idem dito, je kunt al jaar en dag hun software downloaden (na registratie), want zij weten dat als je een bedrijf hebt waar je hun database / ontwikkeltools gebruikt, je wil betalen voor de software m.b.t. de updates (die je dus los niet kan krijgen) en ondersteuning.

Wellicht moet de muziek industrie ook wel die kant op.

Ik zou heel graag 1000 euro willen neerleggen voor een DAW, maar let's face it, leg 200 euro erbij en je hebt een ontzettend gave iMac met daar gratis iLife '08 en een paar honderd euro erbij en je hebt Logic Express.

Vergelijkbare discussies

Back