(geen) Logic 8 geruchten

De look & feel van bv die Subbass plug-in lijkt wel verdacht sterk op de styling van Cubase plug-ins...

Attachments

• cloner_01_330.jpg
    cloner_01_330.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 110
Die op zijn beurt dan weer geïnspireerd lijkt te zijn op de Sculpture plug-in in Logic 7

Attachments

• logic_proscreensnapz001_499.jpg
    logic_proscreensnapz001_499.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 97
Subbass plug-in, vergelijk met GUI styling Cubase plug-ins

Attachments

• picture_1_453.png
    picture_1_453.png
    65,7 KB · Bekeken: 98
David, doe je wel voorzichtig?
Straks verrek je nog een reclamespier. ;)

..

..

David, Apple mag blij zijn met mensen zoals jij die zo dedicated hun merk volgen.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen Messe echt kotsmisselijk werd van het Apple verhaal waarin ze wederom liepen te pronken met opmerkingen als 300.000 space designers op de native kracht en weet ik veel wat nog meer herkauwerij. Weinig innovativiteit op het gebied van audio is het gevoel dat ik bij Apple momenteel heb.

Wellicht dat ze op de achtergrond met iets anders bezig zijn maar ze zijn inmiddels wel veel van hun audio klanten kwijt.
Daarentegen hebben ze wel weer prima resultaten geboekt dus tja.

groet,
ens

@ensemble, als je apple vergelijkt met wat microsoft
voortbrengt dan vind ik apple toch zeker wel innova-
tief bezig... Ze hebben ook de laatste jaren met OS X
nog veel verbeterd en ook in hun hardware nog ver-
nuftige dingetjes toegepast (denk bijvoorbeeld aan
de magnetische sluitingen of het magnetische stroom-
snoer... Firewire 800 is enkel op mac zo goed door
ontwikkeld etc.
Denk aan technologieen als core image, core audio,
quartz (nu quartz extreme) en die hele waslijst.) en
daarbij blijven ze vernieuwen...

Windhoos daarintegen pompt enorm veel geld in het
ontwikkelen van bocht om er nog meer uit te slaan
en hun consument nog duurder uit te laten zijn.
Want lets face it, OS X draait nog op een G3 maar
vista echt niet op een P3...

Maar die discussie terzijde. Ik had op gearjunkies des-
tijdes gelezen dat het wel eens een goede concurrent
voor Digidesign Pro Tools kon worden. Lijkt mij dat
je enkel concurrent daarvan kan worden als je ook iets
met hardware integratie gaat doen. Heb het idee dat
ze bij Apple samen met Apogee in zee zijn gegaan...
Je komt de ensemble etc. wel vaker tegen op de site
en Apogee brengt alles sneller uit voor mac dan voor
windows (werkt die ensemble wel op windows?)
en daarbij bied Apogee qua geluidskwaliteit echt wel
iets wat met digidesign valt te concurreren...

Zal me allemaal dus niets verbazen...

Even afwachten allemaal. Las dat Leopard wordt uit-
gesteld voor die gare iPhone...

Post gerust verder David, vind de draad best interessant ;)

enkel jammer dat bij apple altijd alles zo secret moet zijn.

Origineel geplaatst door Slipperman
@ensemble, als je apple vergelijkt met wat microsoft
voortbrengt dan vind ik apple toch zeker wel innova-
tief bezig... Ze hebben ook de laatste jaren met OS X
nog veel verbeterd en ook in hun hardware nog ver-
nuftige dingetjes toegepast (denk bijvoorbeeld aan
de magnetische sluitingen of het magnetische stroom-
snoer... Firewire 800 is enkel op mac zo goed door
ontwikkeld etc.
Denk aan technologieen als core image, core audio,
quartz (nu quartz extreme) en die hele waslijst.) en
daarbij blijven ze vernieuwen...

Windhoos daarintegen pompt enorm veel geld in het
ontwikkelen van bocht om er nog meer uit te slaan
en hun consument nog duurder uit te laten zijn.
Want lets face it, OS X draait nog op een G3 maar
vista echt niet op een P3...

Maar die discussie terzijde. Ik had op gearjunkies des-
tijdes gelezen dat het wel eens een goede concurrent
voor Digidesign Pro Tools kon worden. Lijkt mij dat
je enkel concurrent daarvan kan worden als je ook iets
met hardware integratie gaat doen. Heb het idee dat
ze bij Apple samen met Apogee in zee zijn gegaan...
Je komt de ensemble etc. wel vaker tegen op de site
en Apogee brengt alles sneller uit voor mac dan voor
windows (werkt die ensemble wel op windows?)
en daarbij bied Apogee qua geluidskwaliteit echt wel
iets wat met digidesign valt te concurreren...

Zal me allemaal dus niets verbazen...

Even afwachten allemaal. Las dat Leopard wordt uit-
gesteld voor die gare iPhone...

Leuk verhaal....je vergeet echter dat Apple een complete computer verkoopt (en market) en microsoft alleen een besturingssysteem. Dus je hele verhaal gaat gewoon niet op.

Dus elke innovatie die je noemt in OSX: Volledig mee eens.....de rest: totaal niet van toepassing.

En owja.....Vista draait gewoon op een Pentium 3 hoor....dat is geen probleem. Je hebt dan de fancy user interface enzo niet maar de prestaties zijn niet minder dan XP op een pentium 3.

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door Ensemble
David, Apple mag blij zijn met mensen zoals jij die zo dedicated hun merk volgen.

Thx :-) Maar dat het in mijn geval nou Apple is, doet er in feite niet toe. Lijkt me normaal dat je, ongeacht de sector waarin je werkt, de evolutie op de voet volgt van het werkplatform waarvan je afhankelijk bent voor je eigen broodwinning en toelevering aan je klanten.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen Messe echt kotsmisselijk werd van het Apple verhaal waarin ze wederom liepen te pronken met opmerkingen als 300.000 space designers op de native kracht en weet ik veel wat nog meer herkauwerij.

Herkauwerij? Tja, ze kunnen moeilijk anders; simpelweg wegblijven van de beurs als je niks nieuws te tonen hebt is ook geen optie : dat zou misschien een nog slechter signaal geven. Wat je nu voelt en waar je je terecht aan stoort, is de prijs die zowel Emagic/Apple als wij betalen voor de transitie van PowerPc G4/G5 naar Intel : minstens een jaar à anderhalf jaar herprogrammeerwerk, blijkbaar vnl ten koste van de ontwikkeling van nieuwe features. Maar dit is geen alleenstaand feit voor Logic : een soortgelijke vertraging van een jaar was net zo hard voelbaar bij de ontwikkeling van Final Cut Pro 6 (geen FCP6 in 2006 maar pas een jaar later in april 2007), Adobe CS3 en MS Office voor intelMac.

Het grote probleem van jaarmarkten zoals de Messe is natuurlijk dat sommigen meteen de verwachting hebben dat bij iedere jaarlijkse afspraak nieuw speelgoed te rapen valt, vnl op software vlak. Maar vraag je toch ook 'ns af : vanwaar die noodzaak? Waarom zou je in geval van software ieder jaar een major upgrade *moeten* hebben? Geef mij dan toch maar liever wat tijd om een stabiel werkend systeem volledig tot in de puntjes te leren kennen én gebruiken, dan ieder jaar opnieuw een confrontatie met de nieuwste flashy maar buggy versie. Overigens ben ik echt heel erg tevreden en vertrouwd met v7.2.3 : ik ken z'n (paar) tekortkomingen, maar nog veel beter z'n sterktes. Dus jah, die paar nadelen : I don't care, het weegt simpelweg niet op tegen de voordelen. Een beetje zoals met vrouwen zeker...? :duivels:

Wellicht dat ze op de achtergrond met iets anders bezig zijn maar ze zijn inmiddels wel veel van hun audio klanten kwijt.
Daarentegen hebben ze wel weer prima resultaten geboekt dus tja.

De bedenking over verloop van klanten is wellicht louter perceptie (of wishful thinking), want over hoeveel klanten gaat het dan juist? Overigens kunnen die paar verloren schapen later nog altijd de weg terug vinden naar de vertrouwde stal, zeker als die straks weer wat vertimmerd is en uitgerust met nieuwe drinkbakjes... De weide zit er altijd groener uit aan de andere kant van het hek...

Origineel geplaatst door GreenTusk
Post gerust verder David, vind de draad best interessant ;)

enkel jammer dat bij apple altijd alles zo secret moet zijn.

Dat is niet helemaal juist :
- Apple TV hebben ze getoond in de herfst '06 =een half jaar voor release in maart '07
- iPhone hebben ze getoond op MacWorld in januari '07 = een half jaar voor release in juni '07
- Leopard preview hebben ze getoond op WWDC juni '06 = 16 maanden voor release in oktober '07
- Tiger preview hebben ze getoond op WWDC juni '04 = 10 maanden voor release in april '05
- Ultrabeat en Sculpture (Logic 7 preview) hebben ze getoond op NAMM januari '04 = 7 maanden voor release

Bottomline is dat geheimhouding niet alleen bij Apple geldt maar net zo goed bij vele andere bedrijven, én dat er nu eenmaal altijd klagers zullen zijn : degenen die klagen dat het aangekondigde (en dus niet meer secret) product niet op het vooropgestelde tijdstip beschikbaar is en/of niet helemaal voldoet aan de hoge verwachtingen, en degenen die klagen dat alles zo secret is dat er helemaal geen communicatie meer is.

Maar toegegeven, velen, mezelf incl, hadden gehoopt op tenminste een preview op NAMM, Musikmesse of NAB.

kan het zo zijn dat wanneer logic op intelmacs draait, je het dan ook (automatisch) weer op windows kan draaien? ik zoek nlk een manier om mn .band files te sharen met een windows gebruiker zonder dat ik elke afzonderlijke file moet gaan exporten naar itunes...

heb de hele topic niet doorgelezen maar als het gaat om hoe logic 8/X/? eruit gaat zien dan is het totaal zinloos

logic pro zoveel zal zoiezo pas na leopard worden uitgbracht en tot die tijd zal er ook weinig tot niks bekent worden van logic :)

Origineel geplaatst door Mrrraauw
kan het zo zijn dat wanneer logic op intelmacs draait, je het dan ook (automatisch) weer op windows kan draaien? ik zoek nlk een manier om mn .band files te sharen met een windows gebruiker zonder dat ik elke afzonderlijke file moet gaan exporten naar itunes...

ga er maar vanuit dat logic niet op de pc uitkomt

je kan ook makkelijker je dingen delen, exporteer je songs in logic als .OMF , veel PC programma's als Cubase kunnen dit gewoon lezen.

.OMF neemt geen FX mee, alleen de plaatsing van de audiofiles, en pan/volume geloof ik..

Origineel geplaatst door champ
ga er maar vanuit dat logic niet op de pc uitkomt

Tenzij je OSX op je PC draait natuurlijk :W

http://www.apple.com/support/downloads/proapplicationsupport40.html

About Pro Application Support 4.0
This update improves general user interface reliability for Apple's professional applications and is recommended for all users of Final Cut Studio, Final Cut Pro, Motion, Soundtrack Pro, DVD Studio Pro, Aperture, Final Cut Express HD, Soundtrack,Logic Pro and Logic Express.

is toch al iets :erm:

Wat betreft die Logic 8 upgrade denk ik dat ik maar beter vast gebukt kan gaan staan met 'n pot vaseline in m'n hand.

Ik heb betaald voor m'n upgrade van 5 naar 6. Nu heb ik 'n MacBook Pro, dus als ik Logic wil blijven gebruiken, MOET ik gaan dokken voor de upgrade van 6 naar 7, die net zo duur is als de upgrade van 5 direct naar 7. Zul je zien dat dan 'n paar maanden later 8 uitkomt, en dat ik dan voor hetzelfde geld direct van 6 naar 8 had kunnen upgraden.

Ik ben allesbehalve een power-user en al die nieuwe features en softsynths gebruik ik niet. Maar om toch m'n tracks in Logic te kunnen blijven opnemen, moet ik toch steeds met honderden euro's over de brug komen. Het liefst zou ik 7 overslaan, maar nu 8 zo lang op zich laat wachten gaat het dus weer gebeuren dat ik 2 upgrades moet doen.

zucht

zucht

@ lo-fi. Ik voel je. De frustraties die je omschrijft waren voor mij een reden om voor eens en voor altijd afscheid te nemen van de heer Jobs.:maffia:

Vergelijkbare discussies

Back