HELP - audio Asus laptop usb

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey,

Ik heb deze laptop: http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=1222&l1=5&l2=22&l3=291

Mede om op een gegeven moment audio mee te bewerken, wat dus vanavond het geval was.
Ik heb er speciaal een tascam us122 bijgekocht (usb audio+midi interface) om een "externe" geluidskaart te hebben. Echter hoor ik niks anders als gekraak en gepiep, met name als ik met mijn muis heen en weer beweeg en toetsen aansla. Dit soort tafeleren heb ik voor het laatst gehoord 10 jaar geleden als ik een brakke sb16 in m'n brakke pc kast propte.

De tascam hebben we aan een desktop pc gehangen en daar werkt hij foutloos en kraakloos, prima geluid. Op internet heb ik de afgelopen 2 uur niks specifieks gevonden over wat het probleem kan zijn. Ik heb de laatste drivers gedownload maar daar ligt het volgens mij niet aan. Ik gok eerder op de hardware van de laptop zelf :(

Iemand een oplossing ? De laptop is 3 maanden oud en heeft nog 21 maanden garantie.

Heb je de ingebouwde geluidskaart (geluidskaart die met de laptop kwam) al uitgeschakeld via de bios?

Nou, 3,5 uur verder en we hebben het per ongeluk gevonden.
Ik draai altijd de laptop met voeding erin, en die zorgt voor storing.
Voeding kabel eruit en je hoort niks storends meer en kan je volgas sounds bewerken etc.

:okdan:

Origineel geplaatst door Niel
Nou, 3,5 uur verder en we hebben het per ongeluk gevonden.
Ik draai altijd de laptop met voeding erin, en die zorgt voor storing.
Voeding kabel eruit en je hoort niks storends meer en kan je volgas sounds bewerken etc.

:okdan:

dat zelfde gekut heb ik met m,n tft schermen, heb die muis storing dan op al m,n bussen ook al is de pc niet naar die bussen gerout, voedingen eraf halen is indd enige oplossing, alleen met tft schermen wel errug lastig, iemand een goede oplossing ?

Blah, ik heb het ooit gesnapt maar ben het weer even kwijt :-)

Kwamt er op neer dat het iets te maken heeft met rommelige voedingen die de stroom (bv voor USB) van de laptop in lekken en wat als electrisch referentie punt werkt. Of zo.

Anyway, laptops voor audio die noisy zijn altijd meteen ontdoen van hun aarde; dat scheeld meteen 90% cvan de problemen. Als mensen dan gaan lopen miepen dat dat gevaarlijk is kan je ze er aan herinneren dat de laptop zelf helemaal niet van geleidend materiaal is en je dus toch geen schok krijgt. Gewoon niet iet de adapter in een plas bier laten liggen.

;-)

Ik heb zo ongeveer dezelfde laptop en ook hetzelfde probleem, met een interface van Edirol. Het lijkt me sterk dat de hum waarmee ik nu zit zou verdwijnen maar ik hoop alvast luidop. Let's go try...

Same shit hier met mn Final Scratch 2 icm met laptop, keren dat ik draaide met FS2 bromde alles tijdens de sound check bij mekaar.. Zeer irritant. Maar idd een ongeaard stekkerdoosje does the trick.

Eureka! De brom is verdwenen! Een stekkerdoos zonder aarding doet idd de job. Thanx voor de tip!

Ik vraag me wel af of je dat zomaar ongestraft kan blijven doen, een laptop laten draaien zonder aarding? Zijn er zo geen mogelijke scenario's waarbij je in de problemen komt?

Groundloop filter er tussen plakken, of zelf een verloopje maken met een Euronetstekker en een euro contra stekker waarbij je de aarde draad onderbreekt..altijd makkelijk voor op pad..

Back