Geen export van audio of "render to disk" vanuit Ableton

RVL

Stamgast
Mensen,

IK zit met het volgende:
Ik heb Cubase SX3 en Ableton gerewired draaien. Echter wanneer ik een "audio mixdown" vanuit cubase doe krijg ik allerlei hikjes in het eindresultaat wanneer ik deze afluister. Net alsof mn computer het tijdens het "renderen" niet trekt zeg maar. Mijn computer is zwaar genoeg om dit soort simpele bewerkingen uit te moeten voeren.

Wanneer ik het vanuit Ableton doe (render-to-disk optie) is hij een aantal minuten bezig en krijg ik een bestand van 7kb ofzo waar ik ook geen ~!@#$%^ mee kan. De tijdzone die het moet renderen is uiteraard goed ingesteld.

Kan iemand mij verder helpen.

Hartelijk dank voor jullie reacties alvast
R.

Je zegt dat de tijdzone die gerendered moet worden goed is ingesteld. Als je render to disk kiest, dan krijg je zo'n schermpje waar je je samplerate etc. kan wijzigen. Ook staat daar over welke periode de rendering plaatsvindt (bijvoorbeeld 1.1.1 tot 190.1.1). Komt dit ook overeen met de tijdzone die je geselecteerd hebt? 7 Kb is bijna niets.

De samplerate kan ik niet aangeven..
En de tijdlijn klopt ook inderdaad. In mijn geval vanaf 2.1 naar 400.

Een plaatje ter illustratie toegevoegd.

Attachments

• render.jpg
    render.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 121
Wellicht kun je mn volgende vraag wel beantwoorden:
In Cubase kun je wanneer je je tijdlijn verschuift altijd mooi op de maat gaan zitten. Of op de plek zoals je die zelf aangeeft. De 2 pijltjes waartussen je wilt werken kun je daardoor prima op zn plek krijgen.

Alleen krijg ik met geen mogelijkheid dat voor elkaar in Ableton. Wanneer ik een stukje live heb opgenomen en deze achteraf nog wil bewerken in de arrangement view is het een hels karwei om die tijdlijn op een vaste maat te krijgen.

Zeker als je de avond ervoor teveel gezopen hebt :koffie:

Dit moet toch simpel op te lossen zijn??

Origineel geplaatst door RVL
In Cubase kun je wanneer je je tijdlijn verschuift altijd mooi op de maat gaan zitten. Of op de plek zoals je die zelf aangeeft. De 2 pijltjes waartussen je wilt werken kun je daardoor prima op zn plek krijgen.

Alleen krijg ik met geen mogelijkheid dat voor elkaar in Ableton. Wanneer ik een stukje live heb opgenomen en deze achteraf nog wil bewerken in de arrangement view is het een hels karwei om die tijdlijn op een vaste maat te krijgen.

Door minder te zuipen?

8o)

Als ik je goed begrijp bedoel je die functie die in Cubase snap heet, de tijdlijn plaatsen op de dichtsbijzijnde positie in een bepaalde resolutie (bijv 1 kwartnoot).

Nou ken ik Ableton niet... staat er iets over "snap" in de manual?
Anders zou ik t ook niet weten...

Origineel geplaatst door RVL

Bedoel je "Loop start" en "Loop length"? De cijfers naast de draw icon(potloodje bovenin) kun je beinvloeden door erop te klikken en met de linker muisknop vast omhoog en omlaag te bewegen.
Of bedoel je Quantize? Deze is links van dezelfde potlood te vinden.

Ik bedoelde inderdaad de quantize functie. Alleen ben ik er al achter dat je deze met CTRL+1/2 dus inschakeld
Dit maakt een knippen en plakken een stuk aangenamer!

Thanks anyway!
R

Back