Korg R3

Re: Korg R3

Origineel geplaatst door figurant
Hallo Allemaal,

Ik vraag mij af of dit (http://www.korg.com/gear/prod_info.asp?A_PROD_NO=R3), de Korg R3, een leuk synthje is en of er iemand al ervaring mee heeft of weet hoeveel hij zal gaan kosten? Volgens mij is het de opvolger van de MicroKorg.

Groet,

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ziet er misschien niet zo aaibaar uit als een MicroKorg, maar is op een aantal vlakken wel een verbetering. Normale toetsen, endless rotating pots...
Kan me alleen niet voorstellen dat ie in dezelfde prijsklasse gaat starten als de Micro :erm:

Ergens gelezen dat de R3 rond de zomer (mei/juni) in NL verkrijgbaar is. Op de website van Peter Verspuy in Rotterdam staat ie al.
Prijs ligt volgens mij rond de 500 a 600 Eurie of een tikkie hoger.

In blijde verwachting dus,

Ciao,
Jan

Origineel geplaatst door JanH
Ergens gelezen dat de R3 rond de zomer (mei/juni) in NL verkrijgbaar is. Op de website van Peter Verspuy in Rotterdam staat ie al.
Prijs ligt volgens mij rond de 500 a 600 Eurie of een tikkie hoger.

In blijde verwachting dus,

Ciao,
Jan

hmmmm, als die prijs tussen 500 en 600 gaat liggen... toch wel interessant 8D

KORG EURO PRIJSLIJST
Februari 2007
Bruto adviesprijzen
Inclusief BTW / TVA
MODEL DESCRIPTION € BENELUX
Professional Performance series
X50 61-Key Music Synthesizer, USB MIDI, TR soundengine, incl. Editor & Plug-in Editor 850,00
Micro-X 25-Key Micro Synthesizer / Controller, USB MIDI, TR soundengine, incl. Editor & Plug-in Editor 725,00
Micro-X WHITE 25-Key Micro Synthesizer / Controller, USB MIDI, TR soundengine, incl. Editor & Plug-in Editor 725,00
MicroKORG 37-Mini Key Analog Modeling Synth, Arpeggiator, Vocoder, incl. Microphone 475,00
NEW R3 37-Key MMT (Multi Modeling Technology) Synthesizer/Vocoder, USB MIDI, incl. Microphone 825,00
RADIAS 49-Key MMT (Multi Modeling Technology) Synthesizer / Vocoder, USB MIDI 1.675,00

Auw :P

Maar, dat zijn dus de bruto adviesprijzen. Straatprijs zal wel wat lager liggen. Hoop ik voor je ;).

Origineel geplaatst door Yoozer
Auw :P

Maar, dat zijn dus de bruto adviesprijzen. Straatprijs zal wel wat lager liggen. Hoop ik voor je ;).

heb net het feedback krantje binnen: 659,-

Ik ben benieuwd of ze die sine wave op de 2e osc gefixed hebben in de MMT-engine... en zo ja, of ze dan ook een radias met een update voorzien.

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen, vooral de werking en de sound van de vocoder.

Heb er vanmiddag even 10 minuten op gespeeld. Klank vind ik lastig oordelen maar klonk mij in ieder geval erg lekker. Zag er ook zeker beter uit dan op de foto's (best goed eigenlijk) en knoppen voelden ook OK. Het geheel was wel wat licht overigens (maar ja, vergeleken met een Minikorg...).
Grootste pluspunt: ik vond em erg goed te editen. Je loopt snel door de menu' s en de werking van de potmeters gaat slim en snel. Veeeeeel beter dan op de Microkorg in ieder geval (heb ik even geprobeerd ter vergelijking).
De Radias is m.i. een volwaardig alternatief voor de Radias (hoewel minder stemmen geloof ik), terwijl de Microkorg m.i. geen alternatief is voor de MS2000 (uit oogpunt van bediening).

Iemand die R3 gekocht?
Is het wat?

Ik heb sinds gisteren de Korg R3, naast de Korg Microkorg. Qua geluid kun je ze niet vergelijken. De Microkorg heeft de zelfde engine als de MS2000, de R3 zit meer de kant van de Radias op. Verder heeft hij net als de MS200 een Motion Sequencer waarmee je sequences ala de analoge sequencers kunt maken. De arpeggiator is ook uitgebreider als de Microkorg. De vocoder is een 16 bands, de Microkorg heeft een 8 bands. En hij is ook uitgebreider wat geluiden programmeren betreft. Maar ik vind ze allebei iets hebben, daarom doe ik deze echt nooit meer weg (en dat beloof ik, beste mensen).

Phochos*D

Jaaaahaaaaaa tuurlijk!?!?! 8D

Jaaaahaaaaaa tuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Phochos:D

Dat klopt niet helemaal. De MS2000 heeft bijvoorbeeld ook een 16-bands vocoder en niet 8. Zo zijn er nog een paar verschillen.

Okee, de MS2000 heeft grote toetsen en de Microkorg kleintjes en natuurlijk heeft de Microkorg geen sequencer aan boord, maar dat had ik al gezegd in mijn stukje. Maar bij verschijnen op de markt werd er door Korg gezegd dat de Korg Microkorg veel op de MS2000 leek omdat ze dezelfde bron onder de motorkap hebben:dubbel:

En in Amerika krijg je nu bij aanschaf van een R3 200$ terug..... Doe dat maar eens gauw in NL, dan sta ik vooraan in de rij!

Ik heb er ook eens mee gespeeld bij een muziek zaak in 't oosten... Klonk erg overtuigend! Ook de interface, grote knop met directe toegang tot je "banks", werkt snel en direct.

Als compacte set toetsen is ie erg geshikt, maar je kunt als je al keys hebt, ook doorsparen voor de Radias...

@ Phochos...je mailbox is volgelopen.

Uhm, je R3 staat te koop... :duivels:

Back