[jazz] Seminieuwe track

Stage73

elektromechanisch lid
De kans is groot dat een liedje van mij op een jazzplaat landt van een echte zangeres ;) Dat kan ik helaas uit copyrights-redenen niet laten horen, maar wel wat anders: heb een oud nummer helemaal opnieuw opgenomen, en een paar melodie en tekstlijnen die me eeuwigheden op de zenuwen gingen veranderd. Het is een beetje een schetsje, bedoeld als demo voor de zangeres, maar het groovde zo, dat ik het toch maar post:

linkje
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5095746

de instrumenten:
Rhodes
NI Battery 2´s geweldige jazzset
Sonik Capsule upright bass (29 euro!!! get it now)
en mezelf, en een schud-ei :D

beide moet je wegdenken, en een lekker donkerbruin jazz-miepje in de plaats...

Laatst gewijzigd:
Lekker rustige jazz/popballad, heel beheerst. Rhodes klinkt heel erg lekker, met name op het einde waar je wat krachtiger speelt.

Even een opmerking over de compositie: kwa dynamische opbouw blijft het nummer behoorlijk op één lijn, alleen tegen het einde wordt het iets heftiger. Je zou veel meer onderscheid kunnen maken tussen de verschillende stukken, ga eens wat heftiger spelen, ga wat meer grooven met de akkoorden enzo.

Verder een lekker nummer hoor, ik ben zeker benieuwd naar wat je met die zangeres gaat doen, dus mocht je eens een keer een snippet hebben.... :okdan:

Ik heb al jou mp3's rechtstreeks op mn mp3 spelers gedownload.. nog nooit spijt van gehad..

bij deze ook niet

prachtig!

ik heb er niks op aan te merken..

Die rhodes zijn zo mooi! ongelofelijk!

Ik vind het arrangement juist erg leuk...

tis ook leuk hoe je af en toe met je stem meespeeld.

En de zang is ook erg leuk gedaan, erg mooie karakterstieke stem

Dr. Ripsaw, je hebt gelijk. Het hangt er een beetje vanaf hoe we het verder gaan opnemen, ik hoop dat we het met een bandje inspelen in een studio, en dan moet er veel meer interactie en 'vibe' ontstaan, en dynamiek. Dat is altijd een beetje het probleem van mijn muziek, als je alles zelf doet, drums, bas, toetsen en zingen, en overdubt, vlakt het bij iedere take verder af omdat je ergens de risico's mijdt. Ik ben ook meer een "denker" dan een emotioneel speler, dat is een probleem.

Juist hierover heb ik momenteel "knok" met m'n producer-vriend. Hij denkt pop, en wil alles van voor naar achter doorarrangeren ("hier de ride bekkens erin") en vindt iets jazz als de drums met brushes gespeeld zijn, terwijl jazz niet zozeer een stijl is, maar meer een manier van muziek maken. Jazz ontstaat. Deze track -moet- live, en met een band, anders zal het altijd wel een beetje een soepje blijven.

Back