[Gespot] Elka Synthex, TR-909

Welke "c" heb je besteld trouwens?

De "desktop" C. Ik heb er wel een paar rack-oortjes bij besteld. Ik hoop dat ik zometeen een belletje krijg zodat ik hem kan gaan ophalen. Het is het perfecte weer om je de hele dag met een nieuw speeltje op te sluiten nietwaar?

Even terug naar de Synthex, dit is ook zo'n geweldige synth om te zien. Het is echt niet te geloven hoeveel ruimte er tussen twee knoppen zit. Bijna decadent gewoon :). Was de laatste Synthex overigens niet speciaal voor Stevie Wonder gebouwd?

Klopt, de laatste Synthex is voor Stevie Wonder gebouwd
Elka was er eigenlijk al mee gestopt maar voor Stevie werds een uitzondering gemaakt

Origineel geplaatst door Vizion
Zeker, hele relaxte peer.
Heel netjes op z'n spullen, pas nog 2 Quiklok racks van 'm gekocht.

Dan was jij de persoon die ze voor mijn neus had weggekaapt... Ik had er 1 vast laten houden, maar hij kon ze beide voor een leuke prijs kwijt. :stupid :P

Origineel geplaatst door G-Style
Klopt, de laatste Synthex is voor Stevie Wonder gebouwd
Elka was er eigenlijk al mee gestopt maar voor Stevie werds een uitzondering gemaakt

Luister maar eens naar 'songs in the key of life'... Staat er helemaal vol mee (geweldige plaat, overigens)

Ik hem gisteren opgehaald en hij staat inmiddels op mijn kamer:)
Die rob is inderdaad een hele toffe peer met leuke bakkies.
Hij vertelde ook direct dat de joystick het niet deed wat ik best wel jammer vond.
Anyway, k heb hem vandaag uitelkaar gehaald en zag dat het pinnetje van de joystick dwars door de printplaat was geboort.
Met een tang heb ik het pinnetje eruit getrokken waardoor de joystick in ieder geval weer kon bewegen.
Toen wat mailtjes gestuurd om te vragen of iemand me wat advies kon geven en voor de grap geprobeert of ik het met plakband op kon lossen op advies van mijn lieve moeder;) van wie ik heel veel houd:D.
En wat dacht je:) hij is perfect!!!!!!

Deze bak is echt supermegavetterdevet!!!!:okdan:
en nou weer freaken:D

chill iedereen zn ogen goed uit gestoken net voor het wekend gefelie en veel freak plezier er nee :) denk dat dat wel gaat lukken

Origineel geplaatst door synthiaks
...
..en voor de grap geprobeert of ik het met plakband op kon lossen op advies van mijn lieve moeder;) van wie ik heel veel houd:D.
En wat dacht je:) hij is perfect!!!!!!

...

never underestimate the power of plakband & nietjes...or of mothers!!

:okdan:

Mooi zo Synthiaks! Veeeeeeel plezier :) :) :)

<zucht> iedereen maar fijn met nieuwe speeltjes bezig en arme ikke wacht nog steeds op m'n Virusje, de wereld is onrechtvaardig =(

Synthiaks, Gefeli !!! Vinnik heel leuk voor je. Ik ben benieuwd hoe het ding bevalt. Post eens wat sounds als je wilt. Ik vind het nog steeds een van de mooiste en meest indrukwekkende synths ooit gebouwd !

Paul.

Origineel geplaatst door marten

Luister maar eens naar 'songs in the key of life'... Staat er helemaal vol mee (geweldige plaat, overigens)

Nou... Dat lijkt me niet. Songs in the key is begin 70 , Synthex uit '84
Stevie zat toen zwaar into the Moogjes en de Yamaha dreammachine de GX1 (strings uit Village Ghetto land!!)

Volgens mij dateert de synthex uit 1978. De midi versie is uit 1984.
Heb hem gehad. Tijdens de eerste HOUSE golf heb ik het arme "defecte" beest veel te goedkoop verkocht.
Na de golf aan telefoontjes, besefte ik dat het een gewild apparaat was. Net te laat.
Ooit zal hij er wel weer komen (flink sparen). Of je hem dan werkelijk veel zal gebruiken is dan nog de vraag. Het is vooral de "hebberigheid" die bepaalt of ik hem wel/niet koop. (en ik vermoed, de meeste van ons).
Hoeveel bruikbare klanken gebruik je nou eigenlijk in een song? Het kost je een mensenleven om "alle klanken" na te lopen van bijvoorbeeld 3 synths. Veelal heb je de sounds al in huis. Alleen kost dit zoveel tijd, dat je dan aan muziek schrijven niet meer toekomt.
Jammer voor ELKA dat de synthex het toendertijd niet geworden is. Ik kan me herinneren dat Jarre er 3 had, voor als er 1 stuk ging. Robert Jan Stips van de Nits (kent U dit nog) heeft ooit voor een radio 3 programma uit (ik dacht) 1982 over de Synthex gesproken.

De synthex is in de periode van de "anti draaiknoppen" letterlijk gedumpt tegen bodemprijzen (600 gulden). Jammer dat ik toen niet zo slim was een "niet defecte" te kopen.

Maarja, laat ik eerst mijn Prophet V eens gebruiken. Hoeveel strings gebruik je eigenlijk in 1 song? Ik vermoed 1

Misschien leuk voor diegene die een goede Vintage Chorus zoekt. De SDX-330 van Roland is super. Zelfs met een cleane sinus sample, haal je dan analoog geluid in huis.

Groet van Erik V

Back