Kan de matrix 6 samplen?

Sla ik de handleiding eens open van de Oberheim matrix 6, valt mijn oog op de term
"sampled modulation"

In de handleiding staat dat wanneer je "sampled modulation" selecteert, dan sampled de LFO een andere modulatiebron en gebruikt dat dan als waveform. Parameters 80 tot 90 SPEED "controleert hoevaak de bron is gesampled". De bron die gesampled wordt kan alle van de 20 modulatie bronnen zijn.

Iemand hier al enige ervaring mee?

Ik weet dat het een ingewikkeld apparaat is en je er vanalles mee kunt doen, maar dit lijkt me wel een interessante optie.

Groet Erik

Is het niet toevallig een soort Sample&Hold achtige optie? dat de LFO een x aantal keren de amplitude van de selecteerbare ingangsbron neemt en deze aanbiedt als uitgang?

Tis maar een suggestie, ik heb zelf geen matrix 6 :)

M

M

Met de Matrix 6 kun je niet samplen.

Lees 'samplen' hier als kopieeren. Een LFO kan dus een van de andere INTERNE modulatiebronnen van de Matrix 6 gebruiken om de LFO mee te laten moduleren.

Re: M

Re: M

Origineel geplaatst door conso
Met de Matrix 6 kun je niet samplen.

Lees 'samplen' hier als kopieeren. Een LFO kan dus een van de andere INTERNE modulatiebronnen van de Matrix 6 gebruiken om de LFO mee te laten moduleren.

Okay thanx

Ik zag dat plaatje en dacht dat je zo nieuwe golfvormen kon creeeren. Vergelijkbaar met de prophet VS, waar je een combi kan maken tussen de verschillende golfvormen en deze op te slaan als nieuwe waveform. Ik lees dat wel als samplen. Dus niet d.m.v. een externe geluidsbron, maar een interne.

Attachments

• screen01.jpg
    screen01.jpg
    81,3 KB · Bekeken: 139
mmja en nee.... de M6 (cum suis) kan IIRC - heb de manual hier niet bij de hand - wel degelijk ook een externe bron "samplen" door een van de Pedal inputs te selecteren als bron voor de S&H Lfo.

matrix 6 / m1000 had d78 ik software lfo ,...en env.
daar kunne dmv trucks dingen mee
vraag me niet welke
maar lijkt me duidelijk dat dat soort dingen dive golfvormen voor lfo gebruiken ,..result in een mixed waveform vvoor de lfo ...wel degelijk m0gelijk is
m100 trouwens niet [of wel via die edittor van ons lid mk2 /]
iig m6 rack bv on ontdekt synthje
mooie bakk met dco daarom xteme goed voor wicked controlled sounds

beter dan bitt / eesq/ sq80 enso

controller erop instant ...obmx
:D not less no more

Origineel geplaatst door Mk II
mmja en nee.... de M6 (cum suis) kan IIRC - heb de manual hier niet bij de hand - wel degelijk ook een externe bron "samplen" door een van de Pedal inputs te selecteren als bron voor de S&H Lfo.

ok ...dus jij zegt dat in de cv input
een signal gepropt kan worden ,..no metter what...
cv seq/cv flo van een modulair ofso en dat in de matrix gevonden kan worden
als xternal input modulatie
mond vol ,..maar is duidelijk toch zou vet jes zijn ?
external bron in t analoge pad vd m6 brengen ,..en toewijzen aan een matrix output ,
bv simple weg t filter ofso

dus kortomin mijn situatie

cs 30 sequencer uit cv in matrix 6 die cv weer brengen naar modulatie filre cutt of

eg wijze optie

Back