Waar komt dit geluid uit?

travelan

Synth liefde
een grote paddestoel, rood met witte stippen.
Heey,

Ik zoek een synth/softsynth/methode of een of andere manier waarop je de typische hardstyle geluiden kan maken die je bijvoorbeeld hoort in dit filmpje van noisecontrollers op 1:13.
http://www.youtube.com/watch?v=PtBsPq2kS8Q&eurl=

Het lijkt alsof hij een sampler zit te bespelen, maar ik zou graag willen weten hoe je aan die geluidjes kan komen door middel van synthese.

Thanks

Waar hij op speelt lijkt verdacht op m'n Yamaha W5 (en het is denk ik een QS-300 - die lijkt er nogal op). Maar da's puur een controller.

Waar het geluid uitkomt? Tja, superzagen, schreeuwerig, dikke unison - dat wordt al gauw een Virus of een van z'n softwarevriendjes, en als je even iets verder kijkt zie je dat er voor z'n monitor een mooie Virus TI met z'n witblauwe displaytje staat te blinken.

Ik durf zelfs te wedden dat iets dergelijks bijna letterlijk in de factory presets zit, dankzij dhr. Manuel Schleis ;).

Hoe je het maakt? Hypersaw aanzetten, 3 oscillators op elkaar stapelen met 2 en 3 respectievelijk 12 en 24 semitones hoger, en een LFO met zaagtand op hoog tempo naar de pitch toe routeren.

Al hier gekeken? Staan een hele hoop ideetjes in die je behoorlijk wat dichterbij moeten kunnen brengen :).

Ik bedoel voornamelijk de 'vreemde' niet-melodieuze geluidjes op 1:13. Heeft iemand een idee of weet iemand hoe je zo'n vet geluid kan produceren?

Aan de You Tube Clip te zien: Een Virus Ti !

Dienen gast draait aan één van de knopjes een beetje later....

idd een virus ...

lmfd

Back