Nieuw OS KP3

ani

Stamgast
Ola, zoals sommige van jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is de timing van de nieuwe Kaoss Pad 3 niet echt brilliant. Het doet de unit af en maakt hem niet leuk om via midi clock en/of via beat detect aan je setup te hangen. Na redelijk wat geklaag en gevraag tussen KORG en gebruikers heeft dit opgeleverd in een nieuw OS hier te downloaden:

http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=23266

Ik heb hem net geinstalleerd en het voelt goed solide en maakt hem echt heel veel prettiger lekker in sync audio te slopen :biertje:

Grtz

Weer duidelijk een voorbeeld van consumenten als beta testers, jammer. Zal nog wel even duren voor de kp3 serieus word genomen.

Bij de updater zit een readme file waarin de bugs staan gemeld. Ik merk absoluut veel verschil als ik de KP3 slave aan een externe midi clock. Voor deze update was de timing echt niet strak en hoorde je de pitch van de samples verschuiven omdat zijn clock gewoon echt niet sync was. Met name met beats was het heel irritant.

@Arv: misschien gebruik je meer de effecten van de KP3 zonder de sampling functies...

en verdomd.. inderdaad.. ik heb hem net gesynced met de alesis micron, en sample wat phrases en het synced als een tiet! chapaeu korg.

ik krijg m nog steeds niet gesynct aan midi

niet dat ik t nodig heb, maar wel raar

Je moet clock op ext zetten om te syncen met een ander als master... of doe je dit?

Ik heb het idee dat ie zeker strakker is. Was eerst niet werkbaar

ik hoorde altijd inderdaad een soort klik bij het begin van de gesamplede loop. das nu verholpen..
Nu ros je zonder stoppen zo 4 strak lopende loops erin.

@ Fjoesz, midi sync ext ...

Back