moet even mijn blijdschap delen...

Hij ziet er imposant uit, groter dan ik dacht eigenlijk......mooie bak hoor! Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen tzt.

Veel plezier ermee en succes met je studio :okdan:

Ik denk dat ik zo toch een poging ga doen om het ding naar boven te zeulen. Ik heb de computer, mengpaneel en monitors nog staandebij in de studio, de rest is al ingepakt.
Wil toch wel HEEL graag even stoeien met dat ding zonder koptelefoon... Dus misschien toch een paar mp3tjes binnenkort :)
Maar eerst koffie...

Origineel geplaatst door mono-poly
Ga je verhuizen naar de randstad?

:D

Nee, ik ben op bezoek geweest bij een van onze geëerde sf leden, en die had een super ergonomisch ingedeelde studio. Dat wil ik dus ook. Meer synths in dezelfde ruimte en ook nog s beter bereikbaar... Plaatjes volgen als alles af is.

Heb net een dubbele hernia opgelopen met die Korg, maar goed... hij staat! WAT een geluid...

Een eerste aanzetje... http://www.synthmusic.info/mp3s/3100.mp3

4 klanken met een beetje delay en galm:
1. eentje waarbij het ensemble aanstaat en de vca wordt gemoduleerd door een lfo. Lekker ranzig!
2. Begint met een kale sinus, vervolgens een beetje pitch modulatie en het wordt al een redelijk electronisch pianootje. Maar daar houden wij niet van, dus snel die pitchmodulatie omhoog. En SNELLER... het audiobereik in... ahhhhhhh...... :D
3. Als liefhebber moet ik natuurlijk ook kunnen arpen/sequencen... dat soort geluiden doet ie ook met groot gemak.
4. Met gebruikmaking van patchkabels een soort van noodle, terwijl ik hier en daar wat aan den knoppen draai. S+H op pitch. envelope op pitch dat soort dingen. Oh en een envelope op de snelheid van lfo 1...

Kun je nagaan, heb ik de resonators nog niet eens uitgelicht! :luv:

Erg lekker hoor :W

Ik neem aan dat hij ook te patchen is met je MS-20 voor nog meer mogelijkheden?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Erg lekker hoor :W

Ik neem aan dat hij ook te patchen is met je MS-20 voor nog meer mogelijkheden?

Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar (de MS-20 staat ook weggepakt op dit moment). Die kan natuurlijk extra modulatie cv's geven, of als audioinput dienst doen etc. en omgekeerd :D )

Ik ben gewoonweg jaloers op dat ding ;)

Gaaf man! Die resonatorzzz rocken hard..hehe

Die demo klinkt ook heel mooi zeg, prachtige sound...

Gefeliciteerd!

was het deze via Grooveron?
Wat een bak.. veel plezier ermee man!

Origineel geplaatst door SideFX
Gefeliciteerd!

was het deze via Grooveron?
Wat een bak.. veel plezier ermee man!

Yep. Alleen het plaatje is van een andere ps3100.

En nog een mp3-tje (wederom 4 klanken)

1. S+H... een van mijn favoriete modulatiebronnen... En LUISTER naar dat filter!! :{

2. Amplitude modulatie.

3. Detuning zoals een VA daar moeite mee heeft. DIT is een van de redenen waarom analoog zo mooi is. pink noise modulatie op de pitch. resonators ook in actie trouwens...

4. Bass. Reverb en delay dichtgedraaid. De PS-3100 is geen basbak, maar kan toch leuke dingen hoor!

SOPPERDESOP!! :D

http://www.synthmusic.info/mp3s/3100-2.mp3

Wat maar weer pijnlijk duidelijk het verschil laat horen tussen analoog en digitaal :(

Klinkt erg vet! :okdan:

Back