[track] Under the boot

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Een nieuw lied is gemaakt! deze valt onder mijn Halcyon days project waar ik techno mee maak. Vroeger dan, want Techno luister ik zelden meer, maar wel veel EBM en future-pop, en dat heeft zijn sporen achter gelaten.

Het nieuwe lied:

HALCYON DAYS - UNDER THE BOOT

Te vinden op:
.http://www.soundclick.com/bands/halcyondays_music.htm

Het is een soort crossover tussen Goa-trance en Cybergothic/EBM, dus wervelende 303 lijnen, met zo'n verwoestende beuk met zweepslag-snare eronder, waar alle funk uit is weggefilterd. Een soort Psy-futurepop dus. Gearlist: Rebirth 338 V2.0, Clavia Nordlead2, Roland JP8080, Cubase VST 3.7, Soundforge 4.0.

Doeii Bass! Je hoeft geen lid te worden, maar gewoon op de knopjes drukken en l,uisteren.

Tsja, een beetje eentonig vind ik de drums wel.... een de geluiden niet zo heel bijzonder... misschien kan je iets meer variatie aanbrengen? maar in zijn stijl werkt het nummer wel naar mijn mening. Het blijft altijd persoonlijk.

Yep ik kan wel een beetje meegaan met Naton zijn bericht.. Beetje lang nummer vergeleken met de inhoud zegmaar. Al doe je maar een enkele transpose hier en daar, dat helpt al heel veel.

Arv

Ja, het is ook meer hypnotiserend, dan daadwerkelijk avontuurlijk muzikaal bedoeld. Waarschijnlijk komen er nog wat dingetjes bij en zo. Ik loop te denken aan vocals, of een soort leadmelodietje. Die drums horen eentonig te zijn. dat is een kwestie van smaak. Ik hou van nummers die gewoon blijven beuken. Breaks heb ik een broertje dood aan. :)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik hou van nummers die gewoon blijven beuken. Breaks heb ik een broertje dood aan. :)

Hehe, als ik vind dat ik iets goeds heb gemaakt, luister ik ook altijd het liefst 10 minuten naar dezelfde loop. ;)
En een week later vind ik er weer geen ruk meer aan....:D

Ik vind trouwens de snare wel een beetje errug hard. En ik heb het idee dat je gelijk vanaf het begin al de clou van het nummer verraad. Ofzo iets...

Gewoon nog een aan werken.

Jawel, we gaan er nog wel wat mee doen. Die snare hoort zo. Het is EBM/Cybergoth, en geen techno, en dat hoort zo'n scherpe overheersende knal te hebben. :) Maar ik weet waar die zit dus desnoods kan ik hem wat omlaag EQ-en. Dank voor de suggesties!

Cybergoth of Cybergothic, ja. De 21ste eeuwse variant van EBM. :) It's the new style, roepen de trendy's dan. Check: VNV Nation, Cenobita, Hocico, Cut.rate.box, Velvet Acid Christ, Covenant, FunkerVogt, Suicide Commando, And one, Cyborg Attack, Feindflug, Inertia, Ionic Vision, Bio-tek, Seabound, Pzycho bitch, Klirrfaktor, Converter, Hypnoskull, Accessory, Solitary Experiments, SITD, Angels & Agony, Grendel, Mono no aware, cycloon, mindware.

Gewoon goeie dansmuziek. Geen funk of soul te bekennen, doorgaans spijkerharde machinale beats, stacatto basslines met duistere strings, en zangers die varieren van Sisters of mercy achtige weltschmerz, tot hysterisch krijsende waanzinnigen. Ik vind het erg leuk. In principe zou je het op kunnen vatten als het grote ,duistere en (heel) gemene broertje van electroclash. :)

Back