MOTU 828 MK2 USB2.0 Thomann: 489,-

xpanded stereo

Ouwe rot
MOTU 828 MK2 USB2.0 Thomann: 489,-

Dat scheelt gewoon 200 euro met de firewire 689,-

Zou er dan toch iets mee zijn ofzo?

Is het nou zo dat als je meerdere usb apparaten aan je pc hangt, de snelheid van 480 wordt gedeeld? DAt zou niet gunstig zijn. Gebruik zelf een mpd24,muis,externe HD met mn laptoppi. Of maakt het niets uit en krijgt de 828 gewoon de volle 480 die hij verdient..ook als er een externe hd aan hangt bijv..

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Is het nou zo dat als je meerdere usb apparaten aan je pc hangt, de snelheid van 480 wordt gedeeld? DAt zou niet gunstig zijn. Gebruik zelf een mpd24,muis,externe HD met mn laptoppi. Of maakt het niets uit en krijgt de 828 gewoon de volle 480 die hij verdient..ook als er een externe hd aan hangt bijv..

goede vraag kzit ook te denken aan een dikke xternal harddrive ,..en usb aansluiting
weet of dat dat geg goed werk asje audio vn je drive in je nr gebruikt

ik heb een abbo op deze thread!
8o)

Origineel geplaatst door R-ond
goede vraag kzit ook te denken aan een dikke xternal harddrive ,..en usb aansluiting
weet of dat dat geg goed werk asje audio vn je drive in je nr gebruikt

ik heb een abbo op deze thread!
8o)

sorry..ik begrijp zelden wat je schrijft, ik kan je dus ook niet antwoorden helaas.

sorry..ik begrijp zelden wat je schrijft, ik kan je dus ook niet antwoorden helaas.

hij bedoelt dat ie dezelfde vraag heeft .. deelt usb apparaten die bandbreedte van 480 mbit ..

En mijn antwoord is dat ik het volgens mij eens voorbij heb zien komen hier .. effe zoeken op usb en 480 mbit dus

succes ! ( en nu ben ik ook wel benieuwd )

Ik wil ook wel die usb versie aanschaffen omdat die firewire 200 duurder is.
als het qua latency geen verschil maakt en niet de bandbreedte word gedeeld
dan ga ik hem bestellen! uiteindelijk ga ik ook die adat aansluiting gebruiken dus
moet het geen traag gebeuren zijn.

Laatst gewijzigd:
firewire 400 vs usb 2

The signaling rate of USB 2.0 Hi-Speed mode is 480 Mb/s, while the signaling rate of FireWire 400 (IEEE 1394a, the sower, yet more common variant of firewire as of 2007) is 393.216 Mb/s,[9] which would appear to indicate that USB should be slightly faster but reality is far more complicated than that and other design factors can dwarf a relatively small difference in signaling rate. USB requires more host processing power than FireWire due to the need for the host to provide the arbitration and scheduling of transactions. USB transfer rates are theoretically higher than FireWire due to the need for FireWire devices to arbitrate for bus access. A single FireWire device may achieve a transfer rate for FireWire 400 as high as 41 MB/s, while for USB 2.0 the rate can theoretically be 55 MB/s (for a single device). In a multi-device environment FireWire rapidly loses ground to USB: FireWire's mixed speed networks and long connection chains dramatically affect its performance.[citation needed]
The peer-to-peer nature of FireWire requires devices to arbitrate, which means a FireWire bus must wait until a given signal has propagated to all devices on the bus. The more devices on the bus, the lower is its peak performance. Conversely, for USB the maximum timing model is fixed and is limited only by the host-device branch (not the entire network). Furthermore, the host-centric nature of USB allows the host to allocate more bandwidth to high priority devices instead of forcing them to compete for bandwidth as in FireWire.
All of the above indicates that USB 2 should be faster than firewire 400 but tests have generally shown that for mass storage using normal consumer equipment firewire is faster often by a significant margin.

van http://en.wikipedia.org/wiki/USB

Ik geloof dat ik het gewoon maar moet gaan testen. De firewire versie draait goed op mn laptop tezamen met de verschillende usb devices. Als de usb versie van de motu een zelfde performance geeft tezamen met alle andere apparaten is de keuze simpel. Ik heb er gek genoeg toch een slecht voorgevoel over. Als ik het heb kunnen testen zal ik het resultaat posten.

Merci§:okdan:

Als ik het heb kunnen testen zal ik het resultaat posten.

Te gek, ik ben zeer benieuwd!

happy testing :)

bij musicstore koln is de usb versie een tientje duurder maar dus ook goedkoop.

Ben ook benieuwd naar de resultaten, het is een mooie prijs uiteindelijk!

Net ook ff op de site van Mtec Music gekeken, daar is die e488. Altijd de moeite waarde om ook daar te kijken, maar ik wacht eerst op de bevindingen :)

ik vraag me af moet die motu ook het aantal mbits kunnen verzenden als die 400 is en je pc 800 wat dan???
en als je geen firewire op je computer heb kan je gewoon een pci slot er voor kopen zonder gevolgen???

Origineel geplaatst door matrixxx
ik vraag me af moet die motu ook het aantal mbits kunnen verzenden als die 400 is en je pc 800 wat dan???
en als je geen firewire op je computer heb kan je gewoon een pci slot er voor kopen zonder gevolgen???

Firewire800 is volgens mij backwards compatible met Firewire 400.

ik heb er voor de rest weinig verstand van hoor maar ik werd er op aangesproken dat je daar op moet letten en dat er ook een firewire 200 is
Firewire kan, net als USB, meerdere snelheden aan. Een Firewire 400 poort kan op resp. 100, 200 en 400Mbps werken. Firewire 200 bestaat niet, wel een FW400 poort die op halve snelheid werkt. :)

is die motu mk2 een firewire 400 ???

Ja

Vannochtend is er hier een Motu 828 mk2 USB 2.0 binnen gekomen. Ik ga vanavond de boel aan een eerste stabieliteits/performance test bloot leggen. Ik heb goede hoop want er is op inet geen klacht te vinden. Maargoed, je weet het nooit. Het is in ieder geval een hele mooie prijs voor de usb 2.0 versie:)

Back