DE usb werkt wel beter dan ik eerst dacht.
met een bufffersize van 256, 6 ms latency en een redelijke performance...25% in ableton 6 met 5 legacy cells en pakhem beet 10 vstfx en 6 audio sporen. Dat is prima dus.
Het geluid valt echter vaak even weg. soms ook voor een vrij lange tijd. Beeld freezed dan ook even. Net als bij een cpu overload. Echter staat de performance meter dan gewoon op 25% maar die freezed dus ook. Dit lijkt me een usb probleem. Heb dit ook met mn photon x25. (usb 1.00) maar in iets mindere mate
dit komt o.a. voor als ik het volgende doe terwijl de ableton song afspeelt;
Openen van fx vsti's en vst fx. Willekeurig soms wel soms niet
Ophalen van interfaces van vsti's en fx. lijkt alsof die ze inlaad. sound stop even.
previewen van audio files.
Ik ben dus wel positiever nu. Maar ik heb er geen stabiel gevoel bij. Als zomaar het geluid wegvalt voor eventjes heb je het mooi voor elkaar live. In de studio is dit ook erg irritant.
Het prijsverschil tussen de 828 mk2 fw en de rme ff800 is 270 euro aangezien ik de ff800 nu voordelig kan aanschaffen. Mede door de 2de adat interface, de grotere bandbreedte, de betere pre-amps en de stabielere klok ga ik voor de RME. Wel jammer want als de 828 usb goed stabiel had gewerkt had ik hem gehouden ivm het prijsverschil. De motu is gewoon wel echt een goedklinkende, degelijke interface met heel veel goede features.