MOTU 828 MK2 USB2.0 Thomann: 489,-

ik gok dat de 828 op USb2.0 binnenkort terug uit de lijn gaat... Heel die prijsdaling is me maar verdacht...

Dat zou best kunnen. Ik stuur hem ook weer terug naar thomann als die niet stabiel werkt met een lage latency. De FW versie deed het goed. We shall see.

Hoge latency, lager niet mogelijk met usb, wel met fw. 1 x blauw scherm, 4 van de 5 keer ableton vastgenaaid, sound die er soms mee kapt bij venster wisseling. etc. men dat in 30 min:D
Ik zal het morgen nog maars een kans geven maar het lijkt jammergenoeg erop dat de usb versie vette muk is.

Ik ga vanavond nog even grondig testen. Maar het lijkt erop dat het gewoon ruk is. Hij gaat ook zo snel mogelijk terug. Binnen 3 weken kan dat bij Thomann. Er komt bij mij iig een RME FF800. Het is wel duurder amaar ik wil geen onstabiele bouwsteen in mn setup. Kan simpelweg niet.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik ga vanavond nog even grondig testen. Maar het lijkt erop dat het gewoon ruk is. Hij gaat ook zo snel mogelijk terug. Binnen 3 weken kan dat bij Thomann. Er komt bij mij iig een RME FF800. Het is wel duurder amaar ik wil geen onstabiele bouwsteen in mn setup. Kan simpelweg niet.
de firewire 828mk2 is rock-solid hoor.

idd, 'upgraden' naar een firewire motu will do the trick...

DE usb werkt wel beter dan ik eerst dacht.

met een bufffersize van 256, 6 ms latency en een redelijke performance...25% in ableton 6 met 5 legacy cells en pakhem beet 10 vstfx en 6 audio sporen. Dat is prima dus.

Het geluid valt echter vaak even weg. soms ook voor een vrij lange tijd. Beeld freezed dan ook even. Net als bij een cpu overload. Echter staat de performance meter dan gewoon op 25% maar die freezed dus ook. Dit lijkt me een usb probleem. Heb dit ook met mn photon x25. (usb 1.00) maar in iets mindere mate

dit komt o.a. voor als ik het volgende doe terwijl de ableton song afspeelt;

Openen van fx vsti's en vst fx. Willekeurig soms wel soms niet
Ophalen van interfaces van vsti's en fx. lijkt alsof die ze inlaad. sound stop even.
previewen van audio files.

Ik ben dus wel positiever nu. Maar ik heb er geen stabiel gevoel bij. Als zomaar het geluid wegvalt voor eventjes heb je het mooi voor elkaar live. In de studio is dit ook erg irritant.

Het prijsverschil tussen de 828 mk2 fw en de rme ff800 is 270 euro aangezien ik de ff800 nu voordelig kan aanschaffen. Mede door de 2de adat interface, de grotere bandbreedte, de betere pre-amps en de stabielere klok ga ik voor de RME. Wel jammer want als de 828 usb goed stabiel had gewerkt had ik hem gehouden ivm het prijsverschil. De motu is gewoon wel echt een goedklinkende, degelijke interface met heel veel goede features.

Maar waarom is de Firewire versie van de 828MK2 geen optie dan?

Die heb ikzelf namelijkn gehad en die werkt echt naadloos. Zelfs op 85+% cpu verbruik. USB is vaak gewoon niet zo'n handig protocol.

Al heb ik op mijn laptop een USB 1.0 audio interface die met Ableton (biffersize 256) en een cpu verbruik van 90% ook geen enkele hapering geeft.

USB is gewoon een protocol wat doorgaans vake reen bus moet delen met andere apparaten, en dat geeft meestal dergelijke problemen.

Het prijsverschil is niet heel groot nu voor mij. Ik heb het idee dat RME toch net even een stapje beter en transparanter klinkt. 2 x adat. En de Clock is gewoon rocksolid. Nooit troubles gelezen ergens. Iedereen is altijd helemaal happy met zn ff800. De FW is ook een goede optie. Ik ga die nog 1 keertje goed testen. Daarna hak ik de knoop door.

Origineel geplaatst door Ramoonus
op de site van feedback kost ie 499,-

De USB versie ja...de firewire versie is gewoon 699.

Back