CME UF8 + Yamaha Motif (I)

easy_keys

Nieuwkomer
Hallo allen,

Ik heb een CME UF8 masterkeyboard (niet erg bekend, maar speelt érg lekker) en een Yamaha Motif geluidsmodule (beter bekend lijkt me).

Op mijn UF8 zit helaas geen nummeriek toetsenbord waardoor het snel wisselen van geluiden vrijwel onmogelijk is. (er is een draaiknop om het geluid te kiezen. Wil je van nummertje '000' naar '071' dan duurt dat verrekte lang). Het wisselen van de verschillende banken is via het masterkeyboard al helemaal onmogelijk. Vervelend dus :(.

Maar: de mensen van CME hebben een andere oplossing! Er zitten op het masterkeyboard 8 faders waarmee het volume per kanaal geregeld kan worden. In 'normale modus' kun je de volumes van kan. 1 t/m 8 aanpassen, wanneer je op een knopje drukt, de volumes van kan. 9 t/m 16.

Ik wil nu graag een aantal 'setjes' maken op mijn module. Denk aan 'Funk', 'Pop', 'Techno' enz. Wanneer ik op mijn Motif het setje 'Funk' heb geselcteerd wil ik bijvoorbeeld de volgende sounds:

kan 1 - Rhodes
kan 2 - clavinet
kan 3 - blazers
kan 4 - orgel

en dan zijn we al een heel eind.

Ik wil dan de verschillende geluiden kunnen beheersen m.b.v. de faders. Op die manier kan ik razendsnel van geluid wisselen. (fader 1 dicht, fader 2 open... enz)

Maaaaaar... je voelt hem al aankomen natuurlijk. Ik krijg dit niet voor elkaar en ik weet zeker dat het wel moet kunnen.
Iemand ervaring? Of een handige jongen uit de omgeving van Helmond aanwezig die er eens aan wil zitten?

Back