Ringmod trucje

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Hier het schema voor een 'passieve' ring modulator (dus geen voeding nodig) :
2ljjr52.jpg

De diodes moeten germanium zijn, niet silicium.

Dat lijkt me een leuke ringmodulator om te maken, ik heb hem wel eens eerder gezien onder de naam "Real Ringmod".
Echter is er een probleem: die trafo's kan ik nergens vinedn.
Ik heb er naar gezocht, maar ben helaas niet geslaagd.

Heeft iemand een adres waar die te koop zijn?

Verdere data die ik vond :
Two (2) Stancor A-4713 driver transformer
Four (4) diodes GE45A or equivalent
"many small transformers will work to some degree."

Origineel geplaatst door R-ond
heb net mn ring mod verkocht ?
haalde jouwe wels op jur...
dat is met let een MOD u lator ....:stupid klinkt eg verrot goed ,...heb je een harmonishe te pakken blijftie bewegen ,..

.een van de leukere modules in mod. land
zit er veel verschil ,..in bv ring mods qa op bouw en uitwerking dus
mn cs klinkt meestal clean wat er in zit/stopt maar die ik aan rombraz verkocht heb is eg rauwer mix anders

Hee R-ond, die ringmodulator van jou ziet er echt "space" uit :okdan: Grappig ding om te zien hoor....als hij tussen de blikken koffie en thee in het keukenkastje zou staan, viel hij waarschijnlijk niet op :D

De laatste tijd weer aan het experimenteren geweest met ringmodulators en ze zijn gewoon onmisbaar als je van vage sounds houdt. Ik ga nog wel even denken of ik mijn Moog RM hou want ik heb nu drie verschillende RM's en dat is misschien wat te veel van het goede (kan dat eigenlijk ;) )

Dat lijkt me een leuke ringmodulator om te maken, ik heb hem wel eens eerder gezien onder de naam "Real Ringmod".

Op de website van Ken Stone (CGS) vind je dit schema ook terug.
Ik heb dit zelf een keer gebouwd. Ik heb toen 1:1 audio transformatoren bij mouser.com besteld als ik het me nog goed herinner.

Moeilijkst te vinden zijn de vintage dioden...

Germanium diodes zijn inderdaad zeldzaam intussen. Je kunt ze nog wel eens vinden in oude tv's. Te herkennen aan de transparante body van glas.
Ik merk hier nog even bij op, dat een rm niet alleen van twee klanken een derde kan produceren, maar dat een rm ook kan functioneren voor percussie-geluiden.
Zet maar eens een puls aan de ene kant, en een ruis aan de andere.

Back