Electronisch Stukje: We Are Pleiadians

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Een verfrissende kijk op het electronisch gebeuren: een 'muzikaal gedicht'

'We Are Pleiadians', van Susan Kubrick.

met de bijgaande tekst:

" ... Pleiadians, who, in their compassionate, extatic Love, try to reach us ...- -, but their efforts are, again and again, bluntly cut off by low, earthly sounds. "

http://members.lycos.nl/naton/We Are Pleiadians.mp3

Gemaakt met, voor wie erin geinteresseerd is:
* Een Toshiba Satellite 166 MHz laptop, ... geluidsgenerator
* Orangator, Simsynth, ... softsynths
* Goldwave... Wave editor
* Multiquence, ... sequencer

Attachments

• alien1b.jpg
    alien1b.jpg
    11,9 KB · Bekeken: 135
Last edited by a moderator:
erg knap gemaakt, allemaal met die 2 softsynths?
wat beeldt het precies uit of is dat aan de luisteraar?

De Nederlandse vertaling luidt:

"..Pleiadiers, die, met hun compassionele, extatische Liefde, ons proberen te bereiken... maar hun pogingen worden, keer op keer, bot afgebroken door lage, aardse geluiden.."

Susan Kubrick spreekt namelijk Engels, zodoende de Engelse tekst. Tsja.

vind dit mooi...kan hier erg lang naar luisteren

Ik heb 'm nog een paar keer geluisterd, ik vraag me echt af hoe je dit precies gemaakt hebt. Heb je die softsynths 'live' aangestuurd of gebruik gemaakt van allemaal kleine wavjes of een combinatie van de 2?

zo'n aparte track heb ik hier niet eerder gehoord, vreemd dat er nu juist weinig reacties zijn... terwijl er de laatste tijd nogal eens kritiek is op de '13-in-een-dozijn-inspiratieloze-standaard-cliche' tracks

ja, dat snap ik ook niet.. maar ik heb al geleerd dat geduld een schone zaak is...8o)

bij die 3 stukjes waarvan dit er een is heb ik gewoon gebruik gemaakt van symsinth/orangator nog wat andere freeware progjes en dan maar oneindig knippen plakken time warpen stretchen mixen filteren, allemaal met goldwave en gesequenced met multiquence.

wat ik ook veel doe omdat er een 'sfeer' in een klank gaat ontstaan is het telkens opnieuw mixen van een klank: je hebt een klank en plakt die naast elkaar, mixen, dan weer die nieuwe klank weer een paar keer naast elkaar zetten en dan weer mixen met wat kleine veranderingen, en weer, dan weer, dan weer, dan weer, net zoland tot er een verrassend nieuwe klank ontstaat.

en vele keren beluisteren of het 'verhaal' wel klopt. dit is dus de inverse van direct opnemen.

Cool. all i can say.

Ik wil meer van dit soort experimetele muziek!!! (btw, het spoort mij aan ook lekker weer experimentele dingen te maken)

Arv

YESSS! Fantastisch! Je zou hiermee in combinatie met soortgelijk getinte visuals een waanzinnige installatie kunnen bouwen! EXPOSURE! Toevallig doe ik DV editing...haha misschien heb ik van het weekend wel tijd om wat te maken...alhoewel...waar haal ik beeldmateriaal van de Pleiaden vandaan...tips? iemand?:) Top, top. top!

AAAAHHHH...hehe...ineens zie ik zwevende subaruutjes voorbijvliegen...dat doe ik maar niet dus...zou jammer zijn. toch? of niet? Trouwens, hoe zou het zijn om een thread te openen waarin slechts puur experimenteel materiaal zou kunnen worden geplaatsd? of droom ik nu...

wow... dit is vaag zeer vaag....(I LIKE IT :D )
De reden dat er zo weinig op word gereageerd is omdat het heel erg moeilijk is om hier op te reageren.. Dit zou zeer goed passen bij onderhand elke film als het spannend wordt.. echt zeer mooie soundscape.. Vooral het laatste stuk met al die rinkelende belletjes doet me denken aan de droomvlucht

nice work..

greetz

Back