de grote sessie zangeressen thread

Op aanraden van Mario een nieuwe thread aangemaakt. Hier kun je dus alle info kwijt over Nederlandse sessiezangeressen. Zoals aanraders, ervaringen, demo's, kosten van inhuren, welke afspraken maak je zoal, enz.

Ik heb geen enkele ervaring met sessiezangeressen. Wel met zangeressen die ik benaderd heb via advertentiesites of door zelf een advertentie te plaatsen. Wat daar veelal op afkomt is niet veel soeps. Niet zulke goede ervaringen mee. Of ze kunnen niet zingen, ze laten het afweten (de gebroken been smoes haha) of ze laten na 2 keer inzingen niets meer van zich horen.

De zangeres van het nummer van Armin - Shiver is trouwens te boeken. Mooie krachtige stem
Zie hier http://www.vocalisten.nl/new/index....n=zoek_zangeres
zoek onder shiver
video
http://www.youtube.com/watch?v=gszVxoAQhn4

En dit zingt ze ook Ernesto vs Bastian - Dark side of the moon
http://www.youtube.com/watch?v=1tTA7UDGb2I

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mario
Vergeet de Nederlandse Vanessa van Hemert (4Strings) en Eliza Krul (Liz Kay) niet in het rijtje te vermelden. Geweldige zangeressen. Vooral Vanessa vind ik één van de beste `trance´ zangeressen ooit.

Misschien een leuke nieuwe thread :D

Inderdaad een mooie stem. Vooral in het refrein van dit nummer is ze op haar sterkst, alleen het nummer is wat minder dan "Take me away" vind ik zelf, maar daar had ze ook weer niet veel tekst. Is zij verbonden aan 4 strings? of ook een sessiezangeres?
http://groups.imeem.com/T5l2MBVX/video/gMDt9VJp/let_it_rain/

Eliza Krul kende ik nog niet, klinkt ook lekker. Vind alleen het nummer niet veel.
http://www.youtube.com/watch?v=NprSwN-SIc0

Origineel geplaatst door brmzz
alleen zangeressen? geen zangers?

ik vind bovenstaande zangeres goed kunnen zingen alleen ze heeft een nederlands accent.

Wil je jezelf aanmelden dan:D Heb de topic titel aangepast

Origineel geplaatst door Catalunya
Inderdaad een mooie stem. Vooral in het refrein van dit nummer is ze op haar sterkst, alleen het nummer is wat minder dan "Take me away" vind ik zelf, maar daar had ze ook weer niet veel tekst. Is zij verbonden aan 4 strings? of ook een sessiezangeres?

Vind haar inderdaad ook wel een mooie stem hebben. Ik denk als je haar een goed bod doet dat ze zo bij je komt zingen, ook al is ze verbonden aan 4 strings.

Origineel geplaatst door Xpressive
Vind haar inderdaad ook wel een mooie stem hebben. Ik denk als je haar een goed bod doet dat ze zo bij je komt zingen, ook al is ze verbonden aan 4 strings.

Heb jij al eens met sessiezangeressen gewerkt?

Origineel geplaatst door Catalunya
Heb jij al eens met sessiezangeressen gewerkt?

Ja, wel meegerkt maar zij ging meedoen aan idols en werd 4e. We hadden/hebben nog een aantal tracks liggen die we met haar gemaakt hebben. We wilden eigenlijk haar een bod doen om dan de zang af te kopen aangezien ze nu weer ergens onder contract staat. We wilden haar dan onder een andere naam uitbrengen, maar ik vind dit toch wel een beetje link.

Heb jij met zanger/zangeressen gewerkt? :)

Ja, wel meegerkt maar zij ging meedoen aan idols en werd 4e. We hadden/hebben nog een aantal tracks liggen die we met haar gemaakt hebben. We wilden eigenlijk haar een bod doen om dan de zang af te kopen aangezien ze nu weer ergens onder contract staat. We wilden haar dan onder een andere naam uitbrengen, maar ik vind dit toch wel een beetje link.

Heb jij met zanger/zangeressen gewerkt? :)

Jeetje wat jammer voor jullie!

Mijn eerste zangeres liet het na 2 keer inzingen afweten en liet nooit meer van zich horen. En zij was echt goed. Zij was overgebleven na een auditie die ik met een vriend had gehouden.
Audities gehouden. Een aantal keren naar een zangavond op een conservatorium geweest.
Dan hoor je iemand mooi zingen op jazz muziek en dan blijkt die jazz toch in haar verweven te zitten en dat haar stem bij dance niet goed tot zijn recht kwam.
Een aantal die langskwamen konden niet goed zingen. Enkele jaren geleden had nog zelden iemand demo's online. De laatste tijd zijn er meer en meer mensen die demo's van hun stem plaatsen op het internet, dus je weet al wat je in huis haalt.

Mijn 2e wat serieuzere zangeres die had het een beetje hoog in de bol. Soms vinden ze de muziek ook niet leuk. Kan natuurlijk ook. De laatste 4 jaar niet veel gemaakt. Het begint weer wat te kriebelen.

De laatste 4 jaar niet veel gemaakt. Het begint weer wat te kriebelen.

Ik ken het gevoel ja. Die zangeres die we hadden had zoveel gevoel voor muziek dat ze zelf heel makkelijk een zanglijn op een nummer kon maken. En dan klonk het echt heel gaaf. Af en toe kwam ze met een zanglijn op een nummer, dat je dacht dit klinkt wel heel gaaf. Hier had ik zelf nooit opgekomen. Daarna nog wat zangeressen gehad maar die hadden niet dat zelfde talent en dan valt het meteen zwaar tegen.

Wat voor stijl muziek maak je? Dance?

Wat voor stijl muziek maak je? Dance?

Ik maak dance. De afgelopen tijd wat stil gestaan. Een zangeres kan je ook motiveren om een nummer verder uit te werken. Met zanglijnen heb ik meestal geen moeite. De kwaliteit van de zangeres geeft de slagroom op de taart.
De afgelopen periode is het meer tot melodietjes opkalken gekomen en het wordt weer eens tijd om wat te fabriceren wat "af is"
Enkele nummers van Kosheen, Gabriel en Dresden/Andain, Freemasons en Darren Tate blijven me nog steeds aanspreken. Ik wil een beetje die kant inslaan. En jij?

een beetje semiOT want ik doe muziek op z'n hoogst semiprofessioneel met de nadruk op semi maar ik post toch maar...ik werk veel samen met een zangeres, ze is eigenlijk meer ook gewoon een vriendin van me, maar ik kan lezen en schrijven met haar en dat is een enorm voordeel, en drijft de nummers vooruit, omdat me, als ik zelf niet hoef zingen, veel duidelijker wordt wat loopt en wat niet. Ik mag graag wacky harmonien gebruiken en dikke sprongen, en veel tekst, en zij kan dat goed "kanaliseren". Ik heb laatst met een profi bas-sessiemuzikant gewerkt en eerlijk gezegd ontbrak me de vibe een beetje, ik bedoel, ik wil niet dat 'ie speelt, ik wil dat 'ie muziek maakt!

nog een paar tips voor de beginnende sessiemuzikantwerkgever

1) geef geld uit. niet overdreven veel, maar muzikanten moeten nu eenmaal ook leven
2) blijf bij een klein clubje mensen waarmee je goed kan opschieten en die betrouwbaar zijn
3) geef de muzikant de track mee om te oefenen, met teksten en akkoorden als het kan
4) bereid jezelf voor! heb de track paraat en opgeschoond klaar op je computer en bereid je voor op hoe je gaat opnemen
5) mist de vibe, drink dan liever een :koffie: of :biertje: en spreek een andere keer weer af, er is niks meer tijdverknoeien als een niet groovende take doorediten, en het resultaat is de moeite al helemaal niet!

Enkele nummers van Kosheen, Gabriel en Dresden/Andain, Freemasons en Darren Tate blijven me nog steeds aanspreken. Ik wil een beetje die kant inslaan. En jij?

Dat zijn inderdaad ook een stijl die mij aanspreken. En natuurlijk vind ik dance zonder zang ook nog steeds lekker. Heb je geen website waar je muziek op staat? Ben wel benieuwd wat je hebt gedaan/gemaakt.

Mijn dank hiervoor Catalunya :okdan:

Het bepalen van een zangeres die je wel of niet goed vind heeft uiteraard ook te maken met de style muziek waar je een voorkeur voor hebt.

Voor zover ik begrepen heb is Vanessa niet verbonden aan 4strings. Het zijn enkel die zangeresjes die je inhuurt om wat in te zingen. Het geeft je product ballen om beter een hitje te kunnen scoren want neem bv Diving van 4Strings. Zonder vocals is op zich niet zo bijzonder maar dat is met dit genre vaker t geval. Een leuk koppie met lijf is dan uiteraard meegenomen als je track verbonden wordt aan een clip :D

Back