ik zoek DIT lead geluid.. welke VST kan dit :D

Creative

Stamgast
Hallo...

Ik priegel me rot op verschillende zaagtandjes maar ik krijg em niet als het fragment :D wellicht gebruik ik niet de juiste FX. Als iemand me kan vertellen hoe ik dit geluid kan maken zou heel fijn zijn dan kan ik eindelijk een track afmaken :D

Ik maak gebruik van een Korg Legacy waar het opzich mee zou moeten kunnen..

thanks..

Matthijs

Attachments

• synthlead.wav
    422 KB · Bekeken: 48
ja portamento zit er op.. dat andere ken ik niet ;)

maar er zit een soort losse viberatie in ik zou haast denken dat er iets van een lo fi overheen zit ofzo heel licht maarja die fx heb ik niet :P

Unison, unison, unison. 2 oscillators, zaagjes, unison van 4 of 6 erop, detune aan, hoppatee.

Origineel geplaatst door Creative
ja portamento zit er op.. dat andere ken ik niet ;)

maar er zit een soort losse viberatie in ik zou haast denken dat er iets van een lo fi overheen zit ofzo heel licht maarja die fx heb ik niet :P

Wat dacht je van portamento + lfo?:D

mail de jongens van pendulum eens
hun lead zijn nog niet soomoeilijk idd denk ik ook vst ,..pak twee osc sync ze de tune unison erop
6 voices wel strak blijven niet te de tune
en dan env op de pitch
die net fx heeft op de anslag

hun mixages zijn best goed te noemen
heb me dr ook over verbaast hoe laptop artiesten toch zeer dikke precise sound in elkaar laten over lopen

tzit mekaar niet / nooit in de weg
ask drum en bass maak met moog bassen en pro one leads en dikke drums is t gauw een soep
probeer dat maars te doen met software = de truuk !

Ik heb ooit al es naar pendulum gemailt maar toen om te klagen dat die mc niet zo door die live mixen heen moest schreeuwen want ik kon de vette stukjes niet goed horen whaha.. maar die mailen niet terug :P

Origineel geplaatst door R-ond
heb me dr ook over verbaast hoe laptop artiesten toch zeer dikke precise sound in elkaar laten over lopen
Waarom zouden producers die software gebruiken daar in vredesnaam moeite mee moeten hebben :confused:

Net alsof mixen / EQ / compressie /mastering daar anders werkt?

klinkt wel beetje @ju2

Re: ik zoek DIT lead geluid.. welke VST kan dit :D

Origineel geplaatst door Creative
Hallo...

Ik priegel me rot op verschillende zaagtandjes maar ik krijg em niet als het fragment :D wellicht gebruik ik niet de juiste FX. Als iemand me kan vertellen hoe ik dit geluid kan maken zou heel fijn zijn dan kan ik eindelijk een track afmaken :D

Ik maak gebruik van een Korg Legacy waar het opzich mee zou moeten kunnen..

thanks..

Matthijs

Volgens mij moet je door je zaagtand een noise gooien. Niet te hard maar dat je dat sissende fx krijgt. Deze sound moet idd. makkelijk kunnen maken met Korg L. :)

Back