[Elka Synthex] gespot

High deciBel

HobbyBob
Tsja, op marktplaats gezien: een Elka Synthex
Zie: Elka Synthex

Ik heb maar even gemaild voor die prijs......

Re: [Elka Synthex] gespot

Origineel geplaatst door High deciBel
Tsja, op marktplaats gezien: een Elka Synthex
Zie: Elka Synthex

Ik heb maar even gemaild voor die prijs......

Ik had ook al gelijk gemaild, maar ik geloof er weinig van...

ditto... niet te geleuven.
bevendien heb ik toch geen plaats meer :)

Tsja, een mens mag toch dromen? En als JMJarre-gek ben ik toch verplicht om te reageren...

En over is de droom..

Oftwel weg is de advertentie.....

High decibel
gisteren kwam ik een advertentie tegen op 2dehands.nl van een synthex. Je kon erop bieden, vanaf 1000 Euro. Ik dacht dat ik er snel bij was. Ik bood 1300 Euro. Maar waarschijnlijk had de persoon snel geld nodig of inderdaad een flauwe grap. Het lijkt me dat wanneer je vraagt te bieden, dat je wel even een weekje wacht, maar helaas.
Was het e-mail adres crossroad?
Help me uit de nachtmerrie dat ik de koop van het jaar ben misgelopen.

Heb ooit een synthex gehad en verlang nog steeds naar DIE SOUND. Het is al jaren een frustratie dat ik hem toendertijd veel te goedkoop heb weggedaan. Missshien idealiseer ik de synth wel, want die van mij had nog wel wat technische mankementen. 1 van de voiceboards die ineens stuk was. Het jaar daarvoor had ik een nieuw voiceboard besteld. Uiteindelijk heb ik hem maar 50 keer aangezet of hij was weer stuk. Dat was ook een frustratie, maar de sound blijft geweldig. Maf he? hij is toch al digitaal alleen het filter is analoog volgens mij.

Een jaar geleden stond er 1 bij music house voor 3495 gulden, maar dat vind ik net iets te duur.

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
High decibel
gisteren kwam ik een advertentie tegen op 2dehands.nl van een synthex. Je kon erop bieden, vanaf 1000 Euro. Ik dacht dat ik er snel bij was. Ik bood 1300 Euro. Maar waarschijnlijk had de persoon snel geld nodig of inderdaad een flauwe grap. Het lijkt me dat wanneer je vraagt te bieden, dat je wel even een weekje wacht, maar helaas.
Was het e-mail adres crossroad?

Deze is gisteren aan een van de medeforummers verkocht!

Kijk maar bij 'interessante gear gevonden'.

Erik,

Het was idd geen "crossroad" (staat wel goed bekend), maar een vaag iets wat ik vergeten ben (heb ook geen "sent items bewaard, gebruikte webmail). Ik nam aan dat het een flauwe grap was van de verkoper.
Overigens schijnt het zo te zijn dat er in Italie nog wel een paar Syntheksjes ronddwarrelen, maar om dan eentje in goede staat te vinden... Overigens was die Music House prijs helaas een realistische voor een goede versie.

grt
HdB

Een jaar geleden stond er 1 bij music house voor 3495 gulden, maar dat vind ik net iets te duur.

Als je er nog eentje ziet in hele goede staat, koop hem maar voor deze prijs hoor. Dit is zeker niet te duur gezien het feit dat je hem ook nog eens bij een winkel koopt en dus garantie en service mag verwachten (bij Synthexjes geen overbodige luxe als je zelf niet zo handig bent met een soldeerbout). Een vriend van mij heeft een Synthex laten komen via Music Control in Engeland. Ik kan je wel vertellen dat die ongeveer 5500,= gulden heeft moeten betalen.

1 van de voiceboards die ineens stuk was. Het jaar daarvoor had ik een nieuw voiceboard besteld. Uiteindelijk heb ik hem maar 50 keer aangezet of hij was weer stuk. Dat was ook een frustratie, maar de sound blijft geweldig. Maf he? hij is toch al digitaal alleen het filter is analoog volgens mij.

Oei, dat van dat voiceboard klinkt vervelend zeg. Daar zou ik ook heel zenuwachtig van worden =(. Maar inderdaad klinkt deze synth als geen ander. De sound op zich is al mooi, en dan nog eens die warme chorus van dat ding eroverheen :{ Wat een synth! :okdan:

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa

Maf he? hij is toch al digitaal alleen het filter is analoog volgens mij.

Nope, de oscilators zijn analoog, de controle daarvan digitaal (stabiliteit), net als het sequencertje... Voor de rest istie zo analoog ast maar zijn kan :geslaagd:

Back