bitrman

Idiote prijs inderdaad :D

Maar verder is het inderdaad wel een leuk ding. Al gebruik ik hem eigenlijk alleen voor de decimator en de bitreducer.

Ik heb de hele reeks gehad en weer weggedaan. Vond er geen ruk aan, veel ruis, veel brom, of digitaal gekraak of amper effect. Die Bitrman en Philtre waren nog de beste. Onbegrijpelijk dat Alesis hun naam op deze rommel heeft gezet. Kan me niet voorstellen dat ze dat zelf ontwikkeld hebben.

Heb de Philtre en de Bitrman gehad...
Bitrman heb ik nog, maar gebruik hem eigenlijk niet erg vaak.. Philtre heb ik weggedaan, vond hem een beetje plastic klinken ofzo.., niet echt mijn ding in ieder geval...

toch heb ik op andere foren veel positieve reacties over de bitrman gelezen..
mja.. 'k wil gewoon een cheap hardware app. dat kan bitcrushen.. volgens mij zijn er niet veel alternatieven..
of vergis ik me daar?

Zou wel vet zijn als je een in de buurt kwam van dei sp-1200 lofi sound...

Zit toch een bitcrusher in de mpc-1000? Is die een beetje goed?

Origineel geplaatst door Furious5
Zou wel vet zijn als je een in de buurt kwam van dei sp-1200 lofi sound...

Zit toch een bitcrusher in de mpc-1000? Is die een beetje goed?

ik heb geen mpc1000, dus 'k zou 't niet weten:)

het lijkt me te gek een hardware effectbakje dat het zelfde doet als softwarebitcrushers.. volgens mij
is die bitrman daarin enig in z'n soort
:confused:

bitrman rockt

bitrman rockt

het is een rood monster(tje)

als je m kan skoren, meteen doen.!

Origineel geplaatst door krachtwerk
ik heb geen mpc1000, dus 'k zou 't niet weten:)

het lijkt me te gek een hardware effectbakje dat het zelfde doet als softwarebitcrushers.. volgens mij
is die bitrman daarin enig in z'n soort
:confused:
Als stand-alone hardwarebakkie weet ik zo geen andere. Maar er zijn wel verschillende synths (met input) die bitreducers hebben: Electribe S, Evolver, (micro)modulare...etc

Jawel er is er een, van een australisch merk, kost je alleen wel wat duiten. Is wel analoog geloof ik.

Ik ga binnenkort nog eens wat met mijn bitrman aankloten.. tot dusver vind ik hem niet zo heel erg super... misschien dat ik hem over een tijdje wel in de verkoop heb :) .. binnenkort nog eens mee spelen.. :)

Origineel geplaatst door Franz.K.
Jawel er is er een, van een australisch merk, kost je alleen wel wat duiten. Is wel analoog geloof ik.

Klopt, da's de Sonic Alienator. Ook een duur geintje, al vind ik de Bitrman echt waaay overpriced.

>> WHAT IS IT ?

It's a digital distortion box which can take a pristine sound and give it a crunchy lo-fi digital treatment.

It can take something polyphonic and make something sound like it's coming out of the speaker of an 80's commodore 64 computer.

The Frostwave Sonic alienator is an enhanced alias frequency generator. By combining analog filter, sonic decimator and soft distortion drive circuitry in a configurable manner, the Sonic alienator is capable of producing an almost endless array of audio artifacts.

Ging me meer hier om:

Origineel geplaatst door Franz.K.

Back