Welke contactspray?

Hallo!

Ik ga denk toch weer aan de contactspray. Nadeel van een analoge mengtafel met zoveel potmeters. Contactspray is niet een wondermiddel (en er zijn mensen die het afraden), maar ik heb niet het geduld en de kennis om per potmeter de boel te reinigen.

Ben benieuwd welke contactspray uit dit rijtje nu de beste is en welke het goedkoopst.
1. Contactspray CS90 (te koop bij de gamma CFS Schiedam en overtoom Griffon)
Universele reinigings- en onderhoudsspray voor elektrische contacten, zoals potmeters, schuif- en sleepcontacten, regelaars etc. Lost vuil en oxiden op, verkrijgbaar in spuitbus à 200 g.

2. TUNER 600
Cleaner for consumer electronics. Especially designed to clean electrical equipment, electronic components and PC-boards of high frequency equipment with sensitive plastic parts.

3. Kontakt (de blauwe versie) PRF 6-68 (vetvrij)
Deze heb ik al eerder gebruikt, maar het kraken lijkt na 1 jaar toch verergerd. Terwijl dit zonder smeer is.

Kun je met een lucht compressor met een kleine mondtuit het vuil wegspuiten of mol je door de kracht van de compressie ook de potmeters.?

Die Griffon kost bij 12 stuks 51 Euro. Volgens mij is de gemiddelde contactspray ongeveer 10 euro
http://www.overtoom.nl/griffon-contactspray-cs90_M178473.html?WT.from=NBNatWebPos

Als ik er weer een jaartje tegenaan kan, dan teken ik daarvoor!!

Laatst gewijzigd:
Kun je met een lucht compressor met een kleine mondtuit het vuil wegspuiten

zo'n spuitbusje met schone lucht is waarschijnlijk makkelijker. en lucht is idd beter (veiliger) dan contactspray IMHO

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Deoxit D5 van www.caig.com
Na heel veel researce kwam ik tot de conclusie dat dit het beste was.

Heb met dit middel goede ervaringen. Heb ook de Faderlube van dit merk gebruikt en hier ook goede ervaringen mee.

Vorige week een bestelling geplaatst, maar na enkele dagen een mail dat de order gecancelled was. En werd ik verwezen naar de Nederlandse site van Caig.
Alleen deze is nog niet in de lucht, dus als iemand weet waar ik het kan bestellen hoor ik het graag

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Deoxit D5 van www.caig.com
Na heel veel researce kwam ik tot de conclusie dat dit het beste was.

Compleet ontopic, irrelevant en mierrenneukerij, maar toch kan ik het niet laten:

Je woont in Ierland en dan type je het enige Engelse woord in je tekst verkeerd?

:mega:

Of ga ik nu iets leren wat ik nog niet wist?

Denk erom,...contactspray is een middeltje om de eerstvolgende paar weken door te komen.
Als het is uitgewerkt en zijn "reinigende" werking heeft afgerond en begint aan zijn wegvretende werking ben je veel verder van huis.
Bezint eer je begint.
Anders kijk even op TelSel. Daar proberen ze ook allerlei wondermiddeltjes aan de man te brengen. :frons:

Ik heb goeie ervaringen met 'Kontakt' spray, maar ik gebruik het nooit alleen! Meestal spuit ik er een klein drupje van in potmeter en dan vooral heel veel draaien. Soms is zelfs veel draaien/schuiven zonder contactspray al voldoende! Maar als ik daadwerkelijk contactspray gebruik dan gebruik ik na ongeveer een half uur en ander soort spray die puur bedoelt is voor schoonspoelen. Is van hetzelfde merk 'Kontakt' en zit in een wat grotere bus. Hiermee spoel je de echte contactspray weg zodat hij niet blijft bijten! Tot nu toe bevalt deze combinatie me erg goed.

Groeten,

Rutger

Origineel geplaatst door Kraan
Compleet ontopic, irrelevant en mierrenneukerij, maar toch kan ik het niet laten:

Je woont in Ierland en dan type je het enige Engelse woord in je tekst verkeerd?

:mega:

Of ga ik nu iets leren wat ik nog niet wist?

'Researce' is vast Iers dialect :stupid .

Rutger

Origineel geplaatst door mono-poly
Gooi gewoon meteen je mixer weg ipv die zooi te spuiten.

En dan wil jij zeker weten op welk tijdstip ik hem bij het grof vuil zet?

Origineel geplaatst door Rutger19
Ik heb goeie ervaringen met 'Kontakt' spray, maar ik gebruik het nooit alleen! Meestal spuit ik er een klein drupje van in potmeter en dan vooral heel veel draaien. Soms is zelfs veel draaien/schuiven zonder contactspray al voldoende! Maar als ik daadwerkelijk contactspray gebruik dan gebruik ik na ongeveer een half uur en ander soort spray die puur bedoelt is voor schoonspoelen. Is van hetzelfde merk 'Kontakt' en zit in een wat grotere bus. Hiermee spoel je de echte contactspray weg zodat hij niet blijft bijten! Tot nu toe bevalt deze combinatie me erg goed.

Groeten,

Rutger

Kontakt 60
Kontakt WL
gebruik je dus.

Daarnaast kun je nog kontakt61 gebruiken voor een beschermlaagje.

Dit werkt allemaal best aardig.

Back