Frankfurt 2007 : Nieuwe e-piano's

Lt_picard

Stamgast
Wou nog even de nieuwe e-piano's delen die ik gisteren gezien heb :

1. Rhodes

Frankfurt_2007_Rhodes.jpg

2. Zarenbourg van Waldorf

Frankfurt_2007_Zarenburg.jpg

3. Bösendorfer

Frankfurt_2007_Bosendorfer.jpg

Die Bösendorfer vond ik wel heel apart. Bösendorfer zelf heeft de hamertechniek gebouwd voor deze piano. De hamertjes triggeren echter samples!
Geraamde richtprijs € 20.000!

Mooie plaatjes!

Wat was je eerste indruk van de kwaliteit van de Waldorf?

Ik zie op de achtergrond ook een van de nieuwe Waldorf synths onder een (geheel afgesloten?) glazen stolp staan....? Was daarvan nog geen bespeelbaar exemplaar opgesteld?

Heb je toevallig ook plaatjes van de Cwejman shared booth...?

Origineel geplaatst door conso
Mooie plaatjes!

Wat was je eerste indruk van de kwaliteit van de Waldorf?

Ik zie op de achtergrond ook een van de nieuwe Waldorf synths onder een (geheel afgesloten?) glazen stolp staan....? Was daarvan nog geen bespeelbaar exemplaar opgesteld?

Heb je toevallig ook plaatjes van de Cwejman shared booth...?

De Waldorf Zarenbourg vond ik mooi en aangenaam om op te spelen, klonk ook mooi.

Bij de Rhodes merkte ik bijgeluiden op in de hoofdtelefoon, was misschien een prototype wat nog niet op punt stond?

Van de Waldorf Blofeld heb ik de moduleversie kunnen uittesten.
Het keyboardmodel werd onder een glazen stolp tentoongesteld en was dus niet bespeelbaar. Er zat trouwens een fake display in. Een papiertje met een lampje onder om het display te simuleren. Het instrument was dus volgens mij een dummy.

De Blofeld module kon me absoluut niet imponeren. Ik heb op de beurs op een V-synth 2 en een Korg Radias gespeeld. Van deze twee instrumenten was ik wel weg!
Ik weet niet of de Blofeld in dezelfde prijsklasse zal zitten, maar ik vond de sounds die er inzaten een beetje te standaard en kil. Waren natuurlijk presets, en veel hangt waarschijnlijk af van de mensen die de presets gemaakt hebben.

zarenbourg.jpg

Inderdaad, een erg aparte bak, qua design dan.
Ik durfde er zelf niet op te spelen bij gebrek aan tweed jasje en hoornen bril... 8)
De Rhodes vond ik er maar een beetje plastiek uitzien, trouwens.

Oh ja, dan de Blofeld. Eigenlijk moet dan misschien in een andere thread, maar sjongejonge, wat een ongelofelijk muf bakje was dat. Of er was iets serieus mis met de koptelefoons op de Waldorf stand, of ze moeten bij Waldorf nog wel effe sleutelen aan de sound engine en user interface.
Ik was echt underpressed zeg maar. :erm:

Op de Rhodes (die ik overigens heeeeerlijk vond om op te spelen!) zit een equalizer. De naam klopt eigenlijk niet; "Time Machine" was beter geweest, met een paar draaien ga je zo van MK I naar MK V :D.

Een heleboel vragen die zo bij me opkomen bij het nogmaals bekijken van de Waldorf:
Is die het nu een 'echte' e-piano? of is het een sampleplayer met een mooi kastje eromheen? En is de klank vergelijkbaar met al bestaande e-piano's als de bv de Rhodes, of heeft ie echt een eigen karakter? Beter nog... zijn er al demo's van? :geslaagd:

De Waldorf Zarenbourg vond ik mooi en aangenaam om op te spelen, klonk ook mooi.

Bij de Rhodes merkte ik bijgeluiden op in de hoofdtelefoon, was misschien een prototype wat nog niet op punt stond?

Van de Waldorf Blofeld heb ik de moduleversie kunnen uittesten.
Het keyboardmodel werd onder een glazen stolp tentoongesteld en was dus niet bespeelbaar. Er zat trouwens een fake display in. Een papiertje met een lampje onder om het display te simuleren. Het instrument was dus volgens mij een dummy.

De Blofeld module kon me absoluut niet imponeren. Ik heb op de beurs op een V-synth 2 en een Korg Radias gespeeld. Van deze twee instrumenten was ik wel weg!
Ik weet niet of de Blofeld in dezelfde prijsklasse zal zitten, maar ik vond de sounds die er inzaten een beetje te standaard en kil. Waren natuurlijk presets, en veel hangt waarschijnlijk af van de mensen die de presets gemaakt hebben.

Heeft iemand een idee hoeveel die Zarenbourg zou kosten?
Heb al zo'n half uur zitten zoeken,maar ik vind niks...

THX

$2.999,- dollar voor de Zarenbourg.

Als ie echt lekker speelt en klinkt wordt ik heel nieuwsgierig.
Hoppelijk komt de stromberg er dan ook nog keertje aan. :)

alhoewel ik me afvraag waarom iemand niet voor de nord stage 2 zal gaan die behalve de piano's nog de orgels, synth en sample playback heeft en in dezelfde prijsklasse zit.

voornaamste wat de zarenbourg onderscheidend maakt zijn de ingebouwde speakers en de ruimte om er een synth op te zetten . toch?

Denk dat ie toch anders klinkt, net ff andere keys, andere manier om aan knoppen te draaien, speakers etc.

Mooi ding voor in de woonkamer om de hele dag naar te kijken al hoewel ik dan liever naar die nieuwe Rhodes kijk (met of zonder Kim :D )

Vergelijkbare discussies

Back